Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vinokone amazoniin.

  • 110 Vastauksia
  • 42063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7222
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #15 : 09.08.2011, 22:59:59 »
Miks tarvii olla koneen tiedot tiedossa?
Leimaat sen omavalmisteahdettuna penkkilapulla, ihan niinkuin nää kaikki muutkin patentit.

Se on kato jännä, että vaikka on "koneen tiedot tiedossa" niin sillä ei oo paskankaan väliä jos on pätevä penkkilappu. Sitä paitsi kuitenkin vaihdat moottorinohjauksen niin se ei oo silloin mikään t5 enää, vaan 5sylinterinen ahdettu moottori. ;D
Paitsi että saa, jos moottoriohjaus on vaihdettu, ettei se enää ole b234f, niin silloin tehonmittaus, ja mitäköhän siitä tulee, oho 129heppaa. Miten tää voi olla mahollista? "no semmonen ecopurkki tuo uus"


Tuo tuossa vasemmalla on tehtaalta lähtenyt 250hevosvoimasena, kun se sitten joskus kerkee Volvon pellinalle, niin siinä tulee olemaan noin 180hv, megalla ja hukkakipinällä. Konttorilla kysytysti vaadittavat paperilappuset: penkkilappu & moottorinluovuttajan kuitti ettei ole varastettu tjsp. moottori.

Nykyään taitaa olla sellainen tulkinta, että lohko määrittelee koneen perustehot. Eli B234F joka on alunperin 155 hv ei voi muutoskatsastaa 129 hv.

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 283
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #16 : 10.08.2011, 06:15:04 »
Nykyään taitaa olla sellainen tulkinta, että lohko määrittelee koneen perustehot. Eli B234F joka on alunperin 155 hv ei voi muutoskatsastaa 129 hv.

Sain saman vastauksen Trafilta. Moottorin tehon kuristaminen ei ole mahdollista, ehkä joskus se on ollut mahdollista muttei enää
Amazon 20v
850R

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #17 : 10.08.2011, 09:18:31 »
Jaa vaikeemmaksi vaan käy rakentelu. Missäsvaiheessa lohkosta tulee omavalmiste jolloin sen tehot ei ole tiedossa? paljonko vaatii "muutoksia"? Vähäpäästöisten kanssahan homma on hanurista muutoinkin jo valmiiksi. 
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1332
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #18 : 10.08.2011, 10:16:38 »
Jaa vaikeemmaksi vaan käy rakentelu. Missäsvaiheessa lohkosta tulee omavalmiste jolloin sen tehot ei ole tiedossa? paljonko vaatii "muutoksia"? Vähäpäästöisten kanssahan homma on hanurista muutoinkin jo valmiiksi.
Helpoiten niin että otat ja hävität kaikki valmistenumerot, tyyppimerkinnät yms. stanssaukset  ::)
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #19 : 10.08.2011, 11:50:46 »
No mutta toimiikos tässä sama kuin Saabeissa eli 8 venainen kaasarikone on 100hv ja 16v välijäähdytetty perusturbomoottori on 175hv. 16 venaisessa ja kasitappisessa on muutoin sama lohko mutta kaasarimallissa on öljynpaluu ummessa ja oliko joku toinen öljyplommi ummessa. Eli tehokkaammasta voi parilla modifikaatiolla nakella rojut kiinni kaasarilohkoon ja katsastaa sen uudella moottorinohjauksella vaikka 118 heppaseksi.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7222
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #20 : 10.08.2011, 12:14:42 »
Sama juttu se on vinokoneissakin, kuten Kulmamies ehdotti.

Ottaa perus B230F koneen noin 115 hv Turbokoneen B230FT 165 hv tai B230FK 135 hv sijasta.

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Amazon P 130 vs 123 GT erot - Amazon max teho
« Vastaus #21 : 10.08.2011, 13:16:00 »
Nykyään taitaa olla sellainen tulkinta, että lohko määrittelee koneen perustehot. Eli B234F joka on alunperin 155 hv ei voi muutoskatsastaa 129 hv.

Tässä uskossa itsekin elin, kun RR:llä joku asiasta puhui. Eli voi atin "tulevaisuudessa" projekti olla jo mennyttä..

Sitten jatkokysymys tuosta lohkojen merkinnästä. Kuinka tarkkaa tuo homma noiden suhteen on. Eli kun menen esim muutoskatsastamaan volvon tyyliin B5202S moottorille, joka on 2.0 vapari 850 volvosta. (tehoa 126hp) ja sitten "turbotankin" tuon moottorin ja heitänkin koko paskan tilalle T5R tai T5 B5234T5 padan.. Lohkon merkintä vaihtuu, mutta jos oletetaan, että lohkossa ei edes ole merkintää niin onnistuuko muutoskatsastus em. moottorille. Vai vaatiiko katsuri aina koneen identifioinnin?

Tietysti olettaen, että tuon koneen edes saa autoon.. M90 laatikolla lienee mahdollista?
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011, 13:18:57 kirjoittanut mista »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 396
Meneekö nykysäännöillä vielä B200E amazoniin pelkällä muutoskatsastuksella? Taitaa mennä tehot yli, entäs jos leimaa eka kaasarikoneella johon sit ruisku kylkeen? B230 paukkuu ainaki tilavuudestakin yli...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7222
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Meneekö nykysäännöillä vielä B200E amazoniin pelkällä muutoskatsastuksella? Taitaa mennä tehot yli, entäs jos leimaa eka kaasarikoneella johon sit ruisku kylkeen? B230 paukkuu ainaki tilavuudestakin yli...

Tilavuutta saa lisätä 25 %, niin ei tuo 2.3 ole ongelma.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 396
Niin siis vaikka vuosimalli 67 niin lasketaan silti 2 litrasesta? Mikäs nyt sit on se tehokkaimman hevosvoima määrä josta max teho lasketaan? Ja ilmeisesti pitäis päivittää kakspiirijarruihin jos tohon nykyiseen aihioon meinaa istuttaa koneen. Entä mahtaako PV:seen saada B200E leimattua tehojen puolesta?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7222
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Mallisarjan tehokkain + 20 % tehoa ja + 25 % tilavuutta.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 936
  • SVK #02580
Eikös tuon muutoksen voisi tehdä siten, että muuttaa ensin vinokoneelle, jossa kaasutin. Ja siitä sit alkaa jatkojalostamaan ruiskuksi ja ties miksi ::)
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1797
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Tehokkaimmassa Amazonissa (ei gt) on 118hv? Eli b20b koneella olevassa sportissa? Joten eihän tuo ruisku haittaa siinä mitään.. b200e koneessahan on kanssa se 115-118hv..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 396
Mutta ne on SAE heppoja, muutetaan DIN hepoiks. Eli jos niitä on se 108 tehokkaimmassa mallissa, saa pellin alle laittaa 129,6 heppasen koneen. b230e ei näin ollen tule kysymykseen vaan pitäisi käyttää tosiaan sitä b200e, mutta mutta...  ::) PV:ssä ilmeisesti suurin sallittu 108hp, joten tarvis ilmeisesti leimata kaasarilla ja sit ruiskuks.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 17:53:30 kirjoittanut Kulmamies »
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1797
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Mutta ne on SAE heppoja, muutetaan DIN hepoiks. Eli jos niitä on se 108 tehokkaimmassa mallissa, saa pellin alle laittaa 129,6 heppasen koneen. b230e ei näin ollen tule kysymykseen vaan pitäisi käyttää tosiaan sitä b200e, mutta mutta...  ::) PV:ssä ilmeisesti suurin sallittu 108hp, joten tarvis ilmeisesti leimata kaasarilla ja sit ruiskuks.

Tai sitte ruiskukone ja alle 108hv penkkilappu..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

TamCar  KKD Motorsport