TamCar  KKD Motorsport

Vinokone amazoniin.

  • 109 Vastauksia
  • 41348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5031
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Tai sitte ruiskukone ja alle 108hv penkkilappu..

Nykyään taitaa olla sellainen tulkinta, että lohko määrittelee koneen perustehot. Eli esim. B234F joka on alunperin 155 hv ei voi muutoskatsastaa 129 hv.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1983
  • www.vrcf.fi
Sitten vaparin vaihdossa on sellainen järjettömyys, että kun se uusi moottori on alunperin sopivan tehoton, niin sitä saa virittää siihen 7 kg/kW rajaan ilman turboa. Luvallisesti.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallitus - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7192
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Sitten vaparin vaihdossa on sellainen järjettömyys, että kun se uusi moottori on alunperin sopivan tehoton, niin sitä saa virittää siihen 7 kg/kW rajaan ilman turboa. Luvallisesti.

Eli 1 080 kg Amazonin max vapariteho on 1 080 kg / 7 kg/kw = 154 kw -> 209,8 hv

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1192
Aivan. Jes. Nyt on sitten säännökset muuttunu heti kun tuon B200ET:n hommasi odotteleen PV:n keulille pääsyä :facepalm: Pitihän se arvata. No, miten saan sen katastettua? Hivoa lohkon kyljestä T pois :idiot2: :idiot2: Pitääkö E:kin vaihtaa vielä K:hon? Mitä pelleilyä :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 06.10.2011, 22:59:23 kirjoittanut Customer »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 396
B200K:na tarvii pv leimata, ei tässä maassa ikinä ole järkeä näiden kanssa käytetty...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Soitin asemalle ja tulkinta oli se, että ei pelkkä lohko vaan moottorikokonaisuus. Joka siis käytännössä on lohko, kansi yms.

Ongelma on se, että vaikea on vaihtaa lohkoa tai kantta niin, että moottorin teho muuttuisi radikaalisti esim minun tapauksessani kun oli ajatus laittaa 5cyl turbokone amaan. Se ei ole suomessa mahdollista. Matalatehoisin 5cyl kone kun on jo 126hp ja turbottamalla ei saa tehdä 129hp moottoria tuosta. Trafilta on kuulemma olemassa jokin määräys/sääntö, että tehon on oltava jollain tapaa uskottava ja nykyään on vaikea saada mitään lumetehoja konttorilta läpi..

Hiton hitto..

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1192
Suoraan sanottuna perkele. Suomessa osataan sitte riistää elämäniloa ihmisiltä jotka tarvisi tämmöstäkin harrastusta yhtenä elinehtona :) Kippaisiko sitä sitten tuon tonnin arvoisen B200ET kokonaisuuden kaatopaikallekko vaiko?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5031
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Tämä on kyllä jännää. Onkohan tuohon asiaan tullut joku uusi ohjeistus ihan lähiaikoina, kun vielä alkukesästä tutkailtiin lohko tyyppiä ja penkkilappua. Eli Pyhimykseen muutoskatsastettu B230F + B234F kansi + ahdin. Teho nousi lohkon alkuperäistehoista 22hv ja jäi kuitenkin 17hv alle sen tehon, mikä on alunperin tuossa kannen luovuttaneessa moottorissa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5031
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Soitin asemalle ja tulkinta oli se, että ei pelkkä lohko vaan moottorikokonaisuus. Joka siis käytännössä on lohko, kansi yms.

Olisiko mahdollista, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä? Tarkoitan, että jos katsuri ymmärsi, että katsotaan pelkästään tehot lohkon mukaan. Eihän se tietenkään katsastuksessa kelpaakkaan, vaan tarvitaan todistus moottorikokonaisuuden tehoista, eli penkkilappu osista kasatusta moottorikokonaisuudesta, joka siis sisältää nuo mainitsemasi lohkon, kannen yms. jutut.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Tähän asiaan olis hyvä saada jokin varmistus, ite meinasin soittaa trafiin tänään, mutta eihän se ollut enää auki. Oma projekti on enää syyläriä ja pakoputkea vaille ensistarttia. Mahtavaa jos oon tehnyt aivan turhaa työtä >:(

Poissa JuHaU

  • Hallitus - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7192
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Kohta taitaa näilllä säädöksillä löytyä useampikin tehokas ratawanhus Suomenniemeltä  :nohnoh

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Tähän asiaan olis hyvä saada jokin varmistus, ite meinasin soittaa trafiin tänään, mutta eihän se ollut enää auki. Oma projekti on enää syyläriä ja pakoputkea vaille ensistarttia. Mahtavaa jos oon tehnyt aivan turhaa työtä >:(

Älä syyttä soittele. Mulla on suorat numerot sinne nyt niille tyypeille, joiden pitäis asiasta tietää, joten soittelen heti maanantaina. Olivat tänään kokouksessa koko päivän. Olin nimittäin tänään samalla asialla.

kepa09

  • Vieras
Olisiko mahdollista, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä? Tarkoitan, että jos katsuri ymmärsi, että katsotaan pelkästään tehot lohkon mukaan. Eihän se tietenkään katsastuksessa kelpaakkaan, vaan tarvitaan todistus moottorikokonaisuuden tehoista, eli penkkilappu osista kasatusta moottorikokonaisuudesta, joka siis sisältää nuo mainitsemasi lohkon, kannen yms. jutut.
  Näinpä vihdoinkin asiaa :)

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 396
Mutta kyllä niitä harrastajaystävällisiä katsureita edelleen löytyy, paremmat leimata tälläset muutokset niillä...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Olisiko mahdollista, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä? Tarkoitan, että jos katsuri ymmärsi, että katsotaan pelkästään tehot lohkon mukaan. Eihän se tietenkään katsastuksessa kelpaakkaan, vaan tarvitaan todistus moottorikokonaisuuden tehoista, eli penkkilappu osista kasatusta moottorikokonaisuudesta, joka siis sisältää nuo mainitsemasi lohkon, kannen yms. jutut.

Puhe oli kyllä nimenomaan 126hp vaparin turbottamisesta ja penkkilappujen kanssa 129hp muutoskatsastaminen.. Toisaalta kuten RR:lle puhuttiin niin onhan noita muutoskatsastettu alle 1hp tehon nousulla turbotuksiakin..

 

Carwist  Race.fi