Kävi tässä muutamia viikkoja sitten seuraavasti: Veimme 2003 vuosimallia olevan Cross Countrymme Vantaalla katsastukseen ja auto sai siellä helposti leiman. Ajattuamme kuitenkin noin 1 km pois katsastuskonttorilta, ajotietokone ilmoitti, että aja varovasti tien sivuun ja auton lämpömittari oli niin punaisella, että lämpömittarin neula meinasi tulla mittariston oikeasta reunasta läpi. Auto hinurin lavalle ja Bilialle... Vesipumppu ja termostaatti rikki...

1) katsastus alkoi siten, että katsastusmies sanoi, että "en pysty testaamaan nelvivedon jarruja sisätiloissa, niin testaan jarrut tuossa kadulla"; katsastusmies teki rajun kiihdytyksen ja veti sitten käsijarrun vauhdissa päälle... vasen takapyörä lukkiutui rengas vinkuen ja oikea takarengas pyöri vielä...
2) seuraavaksi katsastusmies jatkoi auton revitystä pienellä vaihteella konetta "kiduttaen" ja ajoi sen sisälle katsastustiloihin...
3) odottelimme katsastuksen päättymistä ja sitten hyvin pidetty silmäterämme tulikin ulos katsastuksesta ja katsastusmies pysäköi sen konttorin pihalle; tuulettaja huusi täysillä kierroksilla...
4) saimme katsastuskonttorilta pakokaasutarkastusraportin, jonka mukaan meidän dieselkoneelle oli annettu pakokaasumittauksessa 4920 kierrosta/min!!!! Kierroslukumittarin punainen osuus alkaa siis jo 4:ssä ja maksimit on 5...

a) kysymys kuuluukin siis, että näinkö Volvoja tulee käsitellä katsastuksessa???
b) voisiko mielestänne tuolla "rajuhkolla" katsastuksella olla syy-yhteys rikkoutuneeseen vesipumppuun sekä termostaattiin???
Kiitos vastauksista jo etukäteen!!! :hello: