Autoracing  KL-varaosat

AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä

  • 77 Vastauksia
  • 30752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #45 : 23.07.2011, 20:34:14 »
Vaihteisto öljyn lauhdutin sijaitsee Ilmastoinnin lauhduttimen etupuolella.

Saisitko vielä muutaman kuvan siitä että missä se on kiinni ja miten sinne menee putket, niin saisi mikan mielenrauhan.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Jurpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #46 : 23.07.2011, 21:35:00 »
No, omassa kontissa on kyydissä ollut ongelma tilanteissa ylimääräistä painoa korkeintaan 30kg kuskin lisäksi.

Joten erona sitten lienee sandaalin keveys?  Minulla se on todella kevyt!  :2funny: :2funny:

Tai onko meillä samat systeemit?
945 B230FK 0,9bar ahdoilla, AW71L, manuaalinen ilmastointi (sähköflektijäähdytys).

väittäisin, että sun laatikossa on jotain vikaa. Mutta ehkä saat sen lisäjäähyllä elvytettyä.
exät: 340GL B172K -88, 740GL D24t -89, 760GLE B280f -90, 940 B230FK -95 x2

nyk: V90 CC -18

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #47 : 23.07.2011, 23:11:47 »
Onko imusarjan letkut sitten suoraan pihalle vai? Vaikuttaa muuhunkin se pönttö kuin bensatankin huuruihin.

Ne letkut on poistettu, ja lähdöt tulpattu. Kukaties siitä johtuukin se tyhjäkäyntikierrosten tippuminen 500-600 rpm  :o, Kiinarin asennuksen jälkeen... ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #48 : 24.07.2011, 18:43:03 »
:) Tästä kuvasta (ni ) senverran että kyseessä on ilmastoinnilla varustettu 940 Turbo. Vaihteisto öljyn lauhdutin sijaitsee Ilmastoinnin lauhduttimen etupuolella. Kuvassa näkyvä kenno on tosiaan moottoriöljyn lauhduttinkenno.  Sitä en tiennytkään että alkuperäinen jäähdytin olisi yhtä leveä kuin tuo Large-kiinari, todennäköisesti tähän on joskus vaihdettu kapeampi syylari.  Mutta koskaan ei ole ollut ongelmia moottorin lämpöjen kanssa.  Tuulettimena on visko, ja lisänä ilmastoinninkennoa viilentävä iso sähköflekti 124 MB,stä.
http://i84.photobucket.com/albums/k34/740-87/008-1.jpg

Ilmastoriminaali ja kauhia semmottinen!!   :2funny:

Sinulla on ilmeisesti juurikin se viskolla alunperinkin varustettu kylmästöity malli. Siinä on kaposempi syyläri.
Taitaa olla kiinni vuosimallista ja siitä, mitä osia Göran on sattunut varastosta löytämään kulloinkin. MOT!

väittäisin, että sun laatikossa on jotain vikaa. Mutta ehkä saat sen lisäjäähyllä elvytettyä.

Voipi olla. Ideoita siitä, missä vika voisi olla?
Jos kyseessä on vika, niin se on ollut lootassa jo alusta lähtien.
Ennen sisäänajon päättymistä (nyt alle 400tKm) ja ostettaessa maileja mittarissa oli vain 161 500 kappaletta (~260tKm).   :D

Ongelmat esiintyvät vain kuumassa kelissä kylmästöinti päällä. Kuten perjantaina viitostiellä pohjoista kohden. Iltapäivällä lämpötilan pyöriessä siinä 30 korvilla oireita oli kevyesti (turbiinin lukko lukittui vasta nopeudessa 110km/h).
Jos pystyi ajelemaan pitempään ilman kylmästöintiä, niin sandaalia sai antaa vapaasti.

Sattuipa siellä vitostiellä liikkumaan "jokunen" karavaanarin kehveli, tulppaamassa liikennettä. Jotka tuttuun tapaani jätin katselemaan Kontin nättiä peräpäätä lyhyesti, hävitessäni horisonttia kohden.
Toki siinä jäi hämmästelemään muutama ohitusvammainen kanssa autolijanikin (roikkuvat ihan karavaanarin ahterissa kuitenkaan ohittamatta, vaikka paikkoja olisi).

Tosin "liipasin herkkyyteni" kostautui tänään, ohitettuani pintakaasulla 90km/h ajaneen passatin, joka yllättäen löysi kaasupolkimen ohituskaistan alettua. Keskustetuani konstujen kanssa tovin, pääsimme sellaiseen lopputulemaan, että se oli 10 päiväsakon arvoinen suoritus.   :(

 C:-) toiminta ja käytös oli  P> suoritus.

Odottivat siellä Radalle.com tapahtuman kävijöitä.   :-[

Ja kuten viestiketjun kuvasta näkyy, coolerin ohitse (samalla myös syylärin) voi virrata ilmaa tuolla vaihtocoolerilla, joten syylärin teho tippui hitusen, koska en tulpannut niitä rakoja (vielä).

Kun ahtoja oli alle 0,8 baaria, niin sandaalia sai antaa sydämmensä kyllyydestä, eikä mitään em. ongelmia ollut, ei edes oireita.
Kun tuo 0,8 bar saavutettiin, ongelmat alkoivat. Kun ruuvasin hitusen lisää 0,9bar, niin ongelmat saa selvästi helpommin.

Jos nelosvaihteella kiihdyttää tai vedättää kuinka paljon hyvänstä kylmästointi päällä ja lukkokiinni, niin tankista loppuu bensa ennenkuin edes lieviä oireitä esiintyy, autas armias, kunhan veto lähtee kakkosella ja jatkuu neloselle pakkovaihtoon asti ja toistat temput muutaman kerran, niin soppa on nopsasti keitetty ja ulkona on riittävän lämmin.

Täytyy varmaan ruuvata lämpömittari kiinni paluulinjaan ja katsoa, missä lämpötiloissa se putki on.
Tulee mieleen sellainenkin, että jos se syylärissä oleva cooleri on vaikkapa kalkkeutunut reilusti, niin eihän sen teho ole entisensä.

« Viimeksi muokattu: 24.07.2011, 18:47:12 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #49 : 24.07.2011, 21:20:57 »
Kävin hitusen mittailemassa.

Ulkoilma +21C.

Ilman ilmastointia laatikosta palaavan putken pintalämpötila korkeimmillaan +81C
Kylmästöinti päällä, laatikosta palaavan öljynlämpötila oli suurimmillaan +86C

Vaihdoin anturin laatikolta tulevaan putkeen. Kun paikat olivat kuumina, ei kunnollinen eristys oikein onnistunut, joten öljyn lämpötila oli hitusen kuumempi kuin mitatut lukemat.

Ilman kylmästöintiä tai sen kanssa, sain suurimmaksi lämpötilaksi +104 C. Enkä edes antanut avosandaalia huolella, vaan kevyttä kesäkenkää muutaman sadan metrin vetoja.

Tästä teen liittimen (johtopäätös), että laatikolle palaava öljy on liian kuumaa, jotta laatikossa muodostuvat lämpökuorma poistuisi riittävän tehokkaasti kuumissa keleissä.

Ja koska ATF-öljyt eivät ole newtonilainen neste, tapahtuu tiheydelle "jotakin mielenkiintoista" tietyn lämpötilan jälkeen, jolloin AW:n toimita menee *ituiksi. Mikä tämä lämpötila sitten on, on minulle toistaiseksi arvoitus. Ja tuskin saan paljoa apuja exxon mobilelta (aavistus, ei tieto).

Edit: Lisätään vielä tämä.

Syy miksi tuo ns. mallisopiva cooleri ei ole täysin mallisopiva, on se, että merikonttini syyläri on sattumoisin juuri se suurin mahdollinen. Cooleri sopii ns. suoraan tuohon matalampaan kennoon jota myydään mätänetissäkin.

Ja:
Edistynyt arvaus tuosta laatikkoöljyn lämpötilasta, jossa homma menee Urho Matiksi, on jossakin +140-150C tietämillä.   ???
Joten haaveeni pelkästä uudesta lämmönvaihtimesta voidaan haudata, ellei syylärin kylmän pään puolelta tulevan öljyn lämpötilaa saada alle +65C lukemiin.
Tyhjäkäynnillä tuon laatikkoon palaavan öljyn lämpötila laskee jopa tuonne +60C tietämille paikallaan!  :o
« Viimeksi muokattu: 24.07.2011, 22:20:52 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jurpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #50 : 25.07.2011, 00:45:12 »
Kun ahtoja oli alle 0,8 baaria, niin sandaalia sai antaa sydämmensä kyllyydestä, eikä mitään em. ongelmia ollut, ei edes oireita.
Kun tuo 0,8 bar saavutettiin, ongelmat alkoivat. Kun ruuvasin hitusen lisää 0,9bar, niin ongelmat saa selvästi helpommin.

Jos nelosvaihteella kiihdyttää tai vedättää kuinka paljon hyvänstä kylmästointi päällä ja lukkokiinni, niin tankista loppuu bensa ennenkuin edes lieviä oireitä esiintyy, autas armias, kunhan veto lähtee kakkosella ja jatkuu neloselle pakkovaihtoon asti ja toistat temput muutaman kerran, niin soppa on nopsasti keitetty ja ulkona on riittävän lämmin.


No voihan se olla, että kun tehoa on nyt enemmän kuin vakiovehkeissä niin vaihteisto / öljyt lämpenee vaihdoissa liikaa, kun se laatikko tahtoo luistattaa. Oletko harkinnut "shift kitin" tekemistä laatikkoosi?
exät: 340GL B172K -88, 740GL D24t -89, 760GLE B280f -90, 940 B230FK -95 x2

nyk: V90 CC -18

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #51 : 25.07.2011, 07:48:41 »
Edistynyt arvaus tuosta laatikkoöljyn lämpötilasta, jossa homma menee Urho Matiksi, on jossakin +140-150C tietämillä.   ???

Onko tuolla laatikossa sisällä olevat O-renkaat jotain erikoistavaraa vaiko normaalia nitriilikumia? Normaalit O-renkaat kestää maks 120 astetta. Jos siellä on jotain erikoistavaraa, niin eihän nekään kestä yli 150 asteen lämpötiloja.

Voisiko olla, että lämpötila on karannut liian ylös ja tiivisteet on korppuuntuneet? Kytkimien ja jarrujen O-renkailla on aika ahtaat oltavat ja veikkaisin, että jotenkuten nuo toimii vaikka olisivatkin hajalla.


Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 669
  • PRV is lifestyle <3
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #52 : 25.07.2011, 16:18:49 »
Mulla on itelläni ilmastoidussa toi lootan lisäjäähy ilmastoinnin kennon ja coolerin välissä. Lisäks lootaöljyjen lämpötilaa laski se kun hajos syyläri niin teurastettiin se lootan jäähyosa sieltä syylärin sisästä irti ja laitettiin manuaalin syyläri paikoilleen.
Tuommosessa se lootaöljy syylärissä kierti ainakin täällä orginellissa isossa syylärissä.


Ja nykyään on tälläi
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #53 : 25.07.2011, 17:14:55 »
No voihan se olla, että kun tehoa on nyt enemmän kuin vakiovehkeissä niin vaihteisto / öljyt lämpenee vaihdoissa liikaa, kun se laatikko tahtoo luistattaa. Oletko harkinnut "shift kitin" tekemistä laatikkoosi?

Tottakai lämmöt ovat korkeammat jos tehoa on enemmän.
Tuo lämpöä kehittävä "luistaminen" syntyy turbiinissa.

Ja ei, en ole harkinnut shift-kittiä, koska en näe mitään varsinaista etua sille ns. käyttöautossa.

Lootan käytöksestä (ja öljyjen) kertoo mm. seuraava testi.
Vakio ahdoilla, D-vaihteella, jarrut täysin kiinni ja kaasu poljaan poljettuna täysahdoilla (0,3bar) kone kiertää sen 2500rpm.
0,6bar ahdoilla samassa tilanteessa kone kiertää 2600prm, eikä tapahdu muuta kuin se, että öljyt lämpeävät pikavauhtia.
0,9 bar ahdoilla kone kiertää sen 4000rpm ja takarenkaat alkavat savuamaan kun ahdot ovat 0,7 bar ja kierrokset 3000rpm.

Vaikka turbiinin "tall-speed" on sen 2500rpm, niin ähky voittaa tuon ja ATF antaa periksi.   :juhau:

Onko tuolla laatikossa sisällä olevat O-renkaat jotain erikoistavaraa vaiko normaalia nitriilikumia? Normaalit O-renkaat kestää maks 120 astetta. Jos siellä on jotain erikoistavaraa, niin eihän nekään kestä yli 150 asteen lämpötiloja.

Voisiko olla, että lämpötila on karannut liian ylös ja tiivisteet on korppuuntuneet? Kytkimien ja jarrujen O-renkailla on aika ahtaat oltavat ja veikkaisin, että jotenkuten nuo toimii vaikka olisivatkin hajalla.
AW:n O-rinkeleistä en tiedä sen enempää kuin sika ymmärtää neon-valoista.

Tuo arvaukseni lämpötilasta perustuu rypsiöljyn käytökseen, jokaa alkaa laajeta (tiheys laskee) +140C jälkeen epälineaarisesti (Ei newtonilainen neste). Laajentuminen (tiheyden lasku) on yllättävän suurta muutaman asteen lämpötilan muutoksilla.

Lootan korkein lämpötila esiintyy turbiinin sisällä ja kaikkialla muualla öljy on kylmempää, koska loota luovuttaa melkoisesti lämpöä jo pelkästään kuorensa kautta.

Tiivisteiden korppuuntumisesta en osaa sanoa mitään, sillä loota toimii, kuten se on aina toiminut ja öljyt pysyvät sisällä paitsi silloin kun kuumenevat tarpeeksi ja loota on piripinnassa.

Mutta tuo originelli jäähy on kyllä surkuhupaisan naurettava.  :facepalm:

Toki varmaan normaali tehoilla ja kuormituksilla riittävä, ellei (vakio) autolla vedetä asuntovaunua tms. tai koneessa ole vakiota hitusen enemmän ähkyä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #54 : 26.07.2011, 10:25:37 »
Ongelmana on siis pelkästään se ettei turbiini lukitu? Jos kaikki muu pelaa normaalisti, niin kaiketi se turbiinin kitkalevy on silloin entinen. Onko varma, ettei sitä ole huuhdottu aiemman omistajan toimesta puurona ulos?

Kuumentunut öljy saa sitten muunkin laatikon temppuilemaan ja se saisi tuon nelosen jäämään pelistä? Jos olen ymmärtänyt oikein, niin kun laatikko vaihtaa neloselle se vapauttaa C0:n ja lukitsee B0:n. Kai tuo B0:kin voisi olla sökö, mutta jos se alkaisi temppuilla vasta kun turbiinilukko on luistellut öljyn kuumaksi?

Sinisellä uusi 1400e :). JN-Trading mainostaa korjaavansa noita, mutta hinnasta en tiedä mitään. Eli purkuosa tilalla (ja uusi orkkis tiiviste).

Hyvä räjäytyskuva vastaavasta laatikosta:
http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A40.pdf

Toyotan moderni korjausopas:
http://forums.turbobricks.com/showpost.php?p=3574184&postcount=7
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 10:40:56 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #55 : 26.07.2011, 14:12:30 »
Ongelmana on siis pelkästään se ettei turbiini lukitu? Jos kaikki muu pelaa normaalisti, niin kaiketi se turbiinin kitkalevy on silloin entinen. Onko varma, ettei sitä ole huuhdottu aiemman omistajan toimesta puurona ulos?
Ensin turbiinin lukkiintumisnopeus kasvaa 100-101km/h nopeudesta ylöspäin. Kun lukkiutumisnopeus on tuollaiset 115-117km/h, niin sen jälkeen lukko ei tartu lainkaan (ei edes yritä). Jos kuormitus  jatkuu, sen jälkeen nelosen kytkeytyminen vaatiin niin pientä pinta-kaasua, ettei nopeuden pitäminen enää onnistu. Samalla kun turbiinin lukkiutumisnopeus kasvaa, muuttuu myös nelosen kytkeytymis piste lähemmäs tyhjäkäyntiasentoa kaasupolkimessa.

Voisin väittää, että kyseessä on puhtaasti öljyn viskositeettiin liittyvä ongelma. Koska tällöin myös öljyn pinta lootassa on noussut yli merkkien ja se on todellä vetisen ohutta ja saatanallisen kuumaa.

Edellisen omistajan öljyn huuhteluvaihtoon en usko, tai sitten se on tapahtunut jossakin alle 100tKm kohdalla (sinisellä tiskillä).  Koska auto on ollut ns. saman suvun käytössä melkein alusta asti (ensimmäisestä omistajasta ei 100% varmuutta). Ostaessani lootan öljyt olivat vanhat, mutteivat palaneet tms. Huoltohistoriaa löytyy siniseltä tiskiltä ja jopa edellisen omistajan itse kirjaamana. Edelliset omistajat olivat suuria lapsiperheitä (7 hengen auto).

Kuumentunut öljy saa sitten muunkin laatikon temppuilemaan ja se saisi tuon nelosen jäämään pelistä? Jos olen ymmärtänyt oikein, niin kun laatikko vaihtaa neloselle se vapauttaa C0:n ja lukitsee B0:n. Kai tuo B0:kin voisi olla sökö, mutta jos se alkaisi temppuilla vasta kun turbiinilukko on luistellut öljyn kuumaksi?

Sinisellä uusi 1400e :). JN-Trading mainostaa korjaavansa noita, mutta hinnasta en tiedä mitään. Eli purkuosa tilalla (ja uusi orkkis tiiviste).
Kuumentunut öljy saa laatikon ns. tall-speedin nousemaan jonkin verran.
Öljyn kuumeneminen kyllä johtuu varmuudella turbiinin kuormasta (kevyt avosandaali).  ;D

Jos loota ei ole rikkoutunut kevyestä avosandaalistatm, niin se kyllä särkyy ennenpitkää, ellen saa sitä käymään kylmempänä (öljyjä siis).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #56 : 26.07.2011, 15:45:24 »
Ensin turbiinin lukkiintumisnopeus kasvaa 100-101km/h nopeudesta ylöspäin. Kun lukkiutumisnopeus on tuollaiset 115-117km/h, niin sen jälkeen lukko ei tartu lainkaan (ei edes yritä). Jos kuormitus  jatkuu, sen jälkeen nelosen kytkeytyminen vaatiin niin pientä pinta-kaasua, ettei nopeuden pitäminen enää onnistu. Samalla kun turbiinin lukkiutumisnopeus kasvaa, muuttuu myös nelosen kytkeytymis piste lähemmäs tyhjäkäyntiasentoa kaasupolkimessa.

Voisin väittää, että kyseessä on puhtaasti öljyn viskositeettiin liittyvä ongelma. Koska tällöin myös öljyn pinta lootassa on noussut yli merkkien ja se on todellä vetisen ohutta ja saatanallisen kuumaa.
...
Öljyn kuumeneminen kyllä johtuu varmuudella turbiinin kuormasta (kevyt avosandaali).  ;D

Jos loota ei ole rikkoutunut kevyestä avosandaalistatm, niin se kyllä särkyy ennenpitkää, ellen saa sitä käymään kylmempänä (öljyjä siis).

Akselinulostulon toisella puolella pyörii "Governor", jossa on painon päässä venttiili. Venttiili aukeaa ja sulkeutuu kierrosluvun mukaan. Tuon läpi tulevaa painetta verrataan venttiilikoneistossa kaasuventtiilin läpi tulevaan paineeseen. Ja kun paine on riittävän suuri päästää venttiilit painerajoittimien läpi tulevan linjapaineen eteenpäin.

Jos kuvion kääntääkin sitten ympäri:
Joku kuumentaa öljyn niin kuumaksi, että paine-ero "Governor":n ja venttiilien toisella puolella alkaa tehdä ihmeellisiä temppuja.

Voisiko siellä venttiilikoneistossa sitten olla pikkusen jumia venttiileissä ja siksi paine olisi liian korkea -> kuumenee???

(Minulla on aika näppärä PDF vähän uudemman laatikon venttiilikoneistosta selityksineen ja kuvineen...)

---
Oletko jo pudottanut öljypohjan ja putsannut suodattimen?
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 15:47:40 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #57 : 26.07.2011, 21:17:00 »
Mulla on itelläni ilmastoidussa toi lootan lisäjäähy ilmastoinnin kennon ja coolerin välissä. Lisäks lootaöljyjen lämpötilaa laski se kun hajos syyläri niin teurastettiin se lootan jäähyosa sieltä syylärin sisästä irti ja laitettiin manuaalin syyläri paikoilleen.
Tuommosessa se lootaöljy syylärissä kierti ainakin täällä orginellissa isossa syylärissä.
Hassua, mie tänään just tempasin yhen samannäkösen syylärin päreiks, ja siellä on kyllä ihan oikea kenno, eikä mikään putkenpätkä. Jos jaksais ni vaik huomena vois nappasta kuvatuksen aiheesta ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #58 : 26.07.2011, 23:07:13 »
Hassua, mie tänään just tempasin yhen samannäkösen syylärin päreiks, ja siellä on kyllä ihan oikea kenno, eikä mikään putkenpätkä. Jos jaksais ni vaik huomena vois nappasta kuvatuksen aiheesta ::)

Noita on kahdenlaisia. Molemmissa idea sama ja varmasti yhtä toimivia. Tuossa putkimallissakin on pienempiä putkia sisällä eli ei ihan vaan putkenpätkä.

Se toinen malli on sit enemmän kennotyyppinen.


The moose

  • Vieras
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #59 : 27.07.2011, 14:56:15 »
Tuli muuten mieleen että mullahan on tossa omassa ne lauhduttimille tulevat putket eristetty pakosarjan vierestä foliopäällysteisellä vuorivilla putkieristeellä. Kannattaa harkita ja tuon teko ei maksa mitään.  :hello:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron