Tästä kuvasta (ni ) senverran että kyseessä on ilmastoinnilla varustettu 940 Turbo. Vaihteisto öljyn lauhdutin sijaitsee Ilmastoinnin lauhduttimen etupuolella. Kuvassa näkyvä kenno on tosiaan moottoriöljyn lauhduttinkenno. Sitä en tiennytkään että alkuperäinen jäähdytin olisi yhtä leveä kuin tuo Large-kiinari, todennäköisesti tähän on joskus vaihdettu kapeampi syylari. Mutta koskaan ei ole ollut ongelmia moottorin lämpöjen kanssa. Tuulettimena on visko, ja lisänä ilmastoinninkennoa viilentävä iso sähköflekti 124 MB,stä.
http://i84.photobucket.com/albums/k34/740-87/008-1.jpg
Ilmastoriminaali ja kauhia semmottinen!!

Sinulla on ilmeisesti juurikin se viskolla alunperinkin varustettu kylmästöity malli. Siinä on kaposempi syyläri.
Taitaa olla kiinni vuosimallista ja siitä, mitä osia Göran on sattunut varastosta löytämään kulloinkin. MOT!
väittäisin, että sun laatikossa on jotain vikaa. Mutta ehkä saat sen lisäjäähyllä elvytettyä.
Voipi olla. Ideoita siitä, missä vika voisi olla?
Jos kyseessä on vika, niin se on ollut lootassa jo alusta lähtien.
Ennen sisäänajon päättymistä (nyt alle 400tKm) ja ostettaessa maileja mittarissa oli vain 161 500 kappaletta (~260tKm).

Ongelmat esiintyvät vain kuumassa kelissä kylmästöinti päällä. Kuten perjantaina viitostiellä pohjoista kohden. Iltapäivällä lämpötilan pyöriessä siinä 30 korvilla oireita oli kevyesti (turbiinin lukko lukittui vasta nopeudessa 110km/h).
Jos pystyi ajelemaan pitempään ilman kylmästöintiä, niin sandaalia sai antaa vapaasti.
Sattuipa siellä vitostiellä liikkumaan "jokunen" karavaanarin kehveli, tulppaamassa liikennettä. Jotka tuttuun tapaani jätin katselemaan Kontin nättiä peräpäätä lyhyesti, hävitessäni horisonttia kohden.
Toki siinä jäi hämmästelemään muutama ohitusvammainen kanssa autolijanikin (roikkuvat ihan karavaanarin ahterissa kuitenkaan ohittamatta, vaikka paikkoja olisi).
Tosin "liipasin herkkyyteni" kostautui tänään, ohitettuani
pintakaasulla 90km/h ajaneen passatin, joka yllättäen löysi kaasupolkimen ohituskaistan alettua. Keskustetuani konstujen kanssa tovin, pääsimme sellaiseen lopputulemaan, että se oli 10 päiväsakon arvoinen suoritus.

toiminta ja käytös oli

suoritus.
Odottivat siellä Radalle.com tapahtuman kävijöitä.

Ja kuten viestiketjun kuvasta näkyy, coolerin ohitse (samalla myös syylärin) voi virrata ilmaa tuolla vaihtocoolerilla, joten syylärin teho tippui hitusen, koska en tulpannut niitä rakoja (vielä).
Kun ahtoja oli alle 0,8 baaria, niin sandaalia sai antaa sydämmensä kyllyydestä, eikä mitään em. ongelmia ollut, ei edes oireita.
Kun tuo 0,8 bar saavutettiin, ongelmat alkoivat. Kun ruuvasin hitusen lisää 0,9bar, niin ongelmat saa selvästi helpommin.
Jos nelosvaihteella kiihdyttää tai vedättää kuinka paljon hyvänstä kylmästointi päällä ja lukkokiinni, niin tankista loppuu bensa ennenkuin edes lieviä oireitä esiintyy, autas armias, kunhan veto lähtee kakkosella ja jatkuu neloselle pakkovaihtoon asti ja toistat temput muutaman kerran, niin soppa on nopsasti keitetty ja ulkona on riittävän lämmin.
Täytyy varmaan ruuvata lämpömittari kiinni paluulinjaan ja katsoa, missä lämpötiloissa se putki on.
Tulee mieleen sellainenkin, että jos se syylärissä oleva cooleri on vaikkapa kalkkeutunut reilusti, niin eihän sen teho ole entisensä.