Autoracing  KL-varaosat

Ärrät

  • 7 Vastauksia
  • 3719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ärrämies

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • R hakusessa
Ärrät
« : 23.12.2015, 17:18:30 »
Antakaahan vapaasti kuulua mielipiteitä / käyttökokemuksia ärristä. Millainen on etuveto vs neliveto, yleisesti käsitys ettei nelikot olisi kauhean kestäviä. Hakusessa olisi hintahaarukassa 3000-5000€.

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: Ärrät
« Vastaus #1 : 23.12.2015, 17:28:04 »
Itsellä ei ole yhtään mitään ongelmia ollut R:n awd järjestelmän kanssa.

Kokemus kolmesta äRRästä, kaksi viscoa ja yksi haldexilla.

Ainuttakaan R fwd:tä en ole omistanut.
Eli voin itse suositella nelikkoa.


Ja tähän väliin huomautan jatkosta, ettei tähän tule mitään fwd/awd vääntöä, se käydään muualla.
:smoke:

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Ärrät
« Vastaus #2 : 24.12.2015, 07:27:56 »
Eipä ole ainakaan itellä ollut mitään ongelmia kestävyyden kanssa. Kuriakin on saanu ihan riittävästi niin hiekalla, lumella kuin asvaltillakin.

Toki tuolla 3-5k€ hintahaarukalla ei kestävää ja hyvällä pidolla ollutta nelikkoa saa....
« Viimeksi muokattu: 25.12.2015, 07:30:02 kirjoittanut mikkeki »
raw d

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Ärrät
« Vastaus #3 : 24.12.2015, 09:53:00 »
Itellä runsaan vuoden ollut T-5R aut. Fwd kuten nuo kaikki.
Piiskaa on saanut ja hyvin toimii kaikinpuolin voin suositella. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: Ärrät
« Vastaus #4 : 24.12.2015, 10:03:48 »
Ei oo just nyt ärrää mutta jos ei oo pakko olla ärrä niin osta hyväkuntoinen T-5 ja siihen halpislastu 50-70€ niin potkii ainakin saman kuin joku...
Noita saa kunnollisia 1000-2000€ riipuen tapauksesta. Jos ei autosta oikein ymmärrä niin suosittelen sellaisen kaverin mukaan ottamista kaupoille joka jotain näistä tietääkin.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Ärrät
« Vastaus #5 : 28.12.2015, 21:06:53 »
Ittellä ollut -95 T5-R manuaalina ja sai myös piiskaa ja toimi hienosti, 1 ja 3 vaihteen synkronit oli rikki ja rusahtelivat hivenen, muuten hyvä auto.

Nykyään -96 R tomaattina ja pelaa upeasti, ostin sen ~3000€ ja on ollut hintansa väärtti, sisusta on kuin uusi.
Nykyään tässä on ~300hv ja yli 400nm ja kulkee!!  O0
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Ärrät
« Vastaus #6 : 29.12.2015, 09:15:32 »
Ittellä ollut -95 T5-R manuaalina ja sai myös piiskaa ja toimi hienosti, 1 ja 3 vaihteen synkronit oli rikki ja rusahtelivat hivenen, muuten hyvä auto.

Lisätään nyt vielä että nyt sama auto löytyy täältä, tosin kunnostetun moottorin ja uuden vaihteiston kanssa, kenkää on saanut ja saa edelleen, mutta toimii kuin unelma   S*
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Vöx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Harrastaja
Vs: Ärrät
« Vastaus #7 : 30.12.2015, 23:24:23 »
Itsellä -98 v70 awd R manuaalina
300hv 400+nm
Hyvin on toiminut, autossa voimansiirto kestää suhteellisen hyvin raskaampaakin ajoa.(ellet öljysoralla sitä tahallasi pieksä rikki)
Nelikkossa heikoin kohta kulmavaihde, mutta itsellä ei ole ollut vielä mitään ongelmaa.

Otat vaan huomioon auton tyyppiviat, ohjausvaihde vuotaa vanhemmuuttaan, alusta(nivomat) "lössähtää" kun tulee tiensä päähän ja ei ole mikään halvin korjattava/uusittava. Jos auto(t) mitä katselet on/ovat mallia jossa on ajovalojen pesimet niin pissapojan säiliöltä pesimille tuleva takaiskuventtiili voi vanhemmuuttaan vuotaa lasinpesunesteet pihalle(tosin helppo/halpa korjata).
Jotkin mallit kuten muutkin turbo vollet tykkää poltella lambdoja.

Itse olen autosta kylläkin pitänyt suuresti, saksanmalleissa mukavuuksia tarpeeksi, t-5 tarjoaa sopivasti suorituskykyä ja lisätehoa tulee helposti+ 5pyttyisen äänet.
Fwd mallit mitä tuttavilla on ollut ovat kyllä mukavia kulkineita, kestäävät suurempia tehoja voimansiirron puolesta ja vaativat vähemmän järeämpiä osia jos viritystä ajattelet. AWD talvella mukava, pääsee suoraan ja poikittain (jotkut sanoo ettei visko tykkää), minä olen kuitenkin tykännyt.
Turvallisiahan ne ovat, ainakin itse mielummin istun volvossa kuin riisikipossa jos jostain suunnasta kilisee/kolisee.
 "Volvo on aina volvo niin myötä- kuin vastamäessä“.

V70R AWD -98.

 

Autoracing  KL-varaosat