Race.fi  Puotilan autokorjaamo

mikä kiinteävauhtipyörä kannattaa laittaa s70 2.5 tdi :hin vuosi mallia 97

  • 12 Vastauksia
  • 3034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
niin minulla on volvo s 70 2.5 tdi vuosimallia 97 ja siinä alkoiääntämään/täristämään kaksoismassa vauhtipyörä ja olen nyt yrittänyt selvittää mikä kiinteä vauhtipyörä ja asetelma siihen kannattaisi laittaa?
mikä siihen kävisi ?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Jos tarkoituksena ei ole mitkään suurisuuntaiset viritykset, niin vastaus on että älä laita kiinteää vaan ehjä kaksoismassa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
siinä on jo lastu ja hovosvoimia noin 200 hv siinä se syykin taitaa olla minkä takia tuo kaksoismassa vauhtipyörä hajos

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
tarkoitus ei ole enempää sitä viritellä eikä lastutella nyt kun löytäise semmoisen järkevän vaihtoehdon kytkimelle niin olisi ihan hyvä

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Mitä muuta siihen on tehty kuin lastu? Ja millainen lastu?

Kiinteä pyörä heikentää käyttömukavuutta arkiajossa huomattavasti.

Täältä foorumilta haeskelemalla löytää kyllä vinkkejä tohon kiinteään, mä valitettavasti en suoraan osaa auttaa siinä. Mutta kehotan nyt vielä harkitsemaan että onko kiinteä pyörä oikea vaihtoehto.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Kaksoismassa kestää 510nm väännön todistettavasti. Kiintellä vauhtipyörällä värinä välittyy enemmän laatikolle ja hajottaa hyvin todennäkösesti sen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
jos se senverran kestää niin voishan sitäkin sitten harkita.

mutta jos kuitenkin päädyn syystä tai toisesta laittamaan kiinteän vauhtipyörän niin osaako kukaan sanoa käykö tuo http://www.tamgears.com/  volkkariin tarkoitettu valeon korvauskytkinpaketti tuohon volvoon siinähän on volkkarin moottori mutta onko vaihelaatikossa eroja  ?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4924
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Kaksoismassa kestää 510nm väännön todistettavasti. Kiintellä vauhtipyörällä värinä välittyy enemmän laatikolle ja hajottaa hyvin todennäkösesti sen.

Ja eikös hegellä porsinu pääakseli kiinteän kans.
Uus kaksoismassa kestää näissä pullaposki D5:ssa 600nm vääntöjä.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
oon lukenu itekin että on hajonnu noita laatikoita toisilla ja toiset on ajanu monta sataatuhatta.
en sitten tiedä

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ja eikös hegellä porsinu pääakseli kiinteän kans.
Uus kaksoismassa kestää näissä pullaposki D5:ssa 600nm vääntöjä.
tais peräti kahdesti. Mulla tuli sivuakseli kytkinkopasta läpi ennen ku rajotettiin vääntöä tuohon 510nm.

Edit. Siis kaksoismassallaki. Hegeh:n vääntö oli muistaakseni 530nm luokkaa?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa petri manninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
osaatko sanoo käviskötuo tamgearin kiinteävauhtipyörä tohon mun volvoon

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
osaatko sanoo käviskötuo tamgearin kiinteävauhtipyörä tohon mun volvoon
joku d24 vauhtipyörä kävi suoraan. 2.5tdi virityskeskustelusta voi löytyä jos viittit selata. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
tais peräti kahdesti. Mulla tuli sivuakseli kytkinkopasta läpi ennen ku rajotettiin vääntöä tuohon 510nm.

Edit. Siis kaksoismassallaki. Hegeh:n vääntö oli muistaakseni 530nm luokkaa?
548nm. Eikä tuo rimpula akseli tukemattomana tule kestämäänkään.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Elekma  Autoracing