Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista

• 58 Vastauksia
  • 39265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo_love

• De Luxe
  • *
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #15 : 10.01.2016, 00:47:09 »
Itse hain tuon avatar kuvan C70 -98 176kw 2.3 t5 juuri virosta, sellani vinkki että jos autossa jotain epäkohtia joita meinaa parannella, kun itsellä oli joku patentti maski ja takaluukussa klommo niin selasin virolaiselta volvo foorumilta toiset maski oli 20e ja takaluukun kansi 50e. eli tupla voitto, suomesta ku noita ostelis ni ainaki tupla hinnat sais maksaa ja ihan Tallinnasta löyty. Vero päätös ei ole viellä tullut ja kuumottelee kyllä jo että koska tulis, joten ei viellä kuluista sen enempää.

Virolainen volvo foorumihan on siis volvoclub.ee sieltä löytyy volvojakin myynnistä jos niitäki ettii.

E:Muistakaa sitte kahtoa ne auton taustat! Virossa näkee ilmaiseksi, aika useassa autossa kusetettu kilsoissa, sieltä näkee heti pitääkö paikkaansa. Tarvitaan rekisterinumero ja valmistenumero, joka on melkein kaikissa auto24 ilmoituksissa.

eli:

https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 00:59:15 kirjoittanut volvo_love »
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Pekka-setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 10.01.2016, 01:53:33 »
Virossa nuo neuvot ovat varmaan paikallaan.

Minulle autoveropäätös muuten tupsahti postiluukusta tasan kolme viikkoa siitä kun olin toimittanut tullille autoveroilmoituksen. Aika pian siis ja vielä joulun alla. Katsastuskonttorissakin oli sanottu, että varaudu 1-3 kk:n odotukseen.

Paikalla sjos

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #17 : 10.01.2016, 11:38:01 »
Oma kantani tuohon auton menneisyyden tonkimiseen.

Tietysti jos mitään ei maksa ja helposti löytyy, mikä jottei.
Omani (v70r awd -00) oli jo niin vanha ja halpa (5200€ ) etten kysellyt mistään mitään, myyjältäkin vaan soittaessa, käykö kulkeeko, ja seuraavana aamuna laivalla hakemaan.

Ja tästä ihan kohta 3v aikaa.

Osina saa aina omansa pois.
Eikä veropäätöksen keskeytyskään olisi maksanut kuin 150€.

Mutta hyvä että tulee esille näitä sivustoja mistä saa autojen tietoja esille.
Täytyy kerätä omaksi topiciksi  :)
:smoke:

Poissa volvo_love

• De Luxe
  • *
  • Volvo sen olla pitään.
« Vastaus #18 : 10.01.2016, 11:44:13 »
Tosiaan, alle 5min menee kun tiedot hakee, sieltä näkee katsastus historian, mahdolliset viat, kilometrit, kuinka kauvan katsastus voimassa, onko vakuutus voimassa, mahdolliset tapaturmat, tekniset tiedot, ja kaikkea muuta. Suosittelen kun kattelee autoja, ennenkö kiintyy mihinkään autoon sen enempää, sanoisko että joka kolmannessa autossa kilometreistä kusetettu kunnolla, jossain voi olla jopa että joka katsastuksessa menee kilometrit vaa alaspäin. Yhtä v70 t5 katselin myös niin oli katsastuksen välillä tippunut 100 000km, eli ei mitään pikku tiputuksia

Oma kantani tuohon auton menneisyyden tonkimiseen.

Tietysti jos mitään ei maksa ja helposti löytyy, mikä jottei.
Omani (v70r awd -00) oli jo niin vanha ja halpa (5200€ ) etten kysellyt mistään mitään, myyjältäkin vaan soittaessa, käykö kulkeeko, ja seuraavana aamuna laivalla hakemaan.

Ja tästä ihan kohta 3v aikaa.

Osina saa aina omansa pois.
Eikä veropäätöksen keskeytyskään olisi maksanut kuin 150€.

Mutta hyvä että tulee esille näitä sivustoja mistä saa autojen tietoja esille.
Täytyy kerätä omaksi topiciksi  :)
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Pekka-setä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
32 000 km takana/Ruotsin tuonti V70
« Vastaus #19 : 20.03.2017, 09:49:58 »
On aika päivittää kokemuksia tuontiautoprojektini tilanteesta. Kerroin runsas vuosi sitten täällä foorumilla Ruotsista ostamastani vuosimallin 2007 (mk2) V70 2,4 D:stä, linkki:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73508.msg1061035070#msg1061035070

Auton mittarilukema oli siis ostettaessa 30.11.2015 noin 155 000 km. Nyt taulussa on 188 000 km ja takana sekä lyhyttä kaupunkiajoa että pitkää maantiereissua kuten 1000 kilometrin etappeja etelästä Lappiin ja takaisin.

Ajajan paikalta katsoen Volvo on sitä mitä odotinkin ja mitä on kerrottu. Pitkät taipaleet taittuvat eleettömän varmasti. Huonoissakin olosuhteissa V70 etenee kuin juna. Ahtaissa pihoissa ja parkkihalleissa sekä taskupysäköinnissä V70 on ison kääntösäteensä vuoksi hankalampi. Tilaa ei ole niin paljon kuin ulkomitat antaisivat olettaa - paitsi kuljettajalle. Tavaratila on matalahko, mutta kyllä siihen roipetta mahtuu.

Matka-ajossa olen päässyt talvellakin 5,6 litran kulutukseen, jos Ardicia ei tarvitse kovin paljon käyttää. Sekalaisessa kaupunkiajossa kulutus nousee 6,5:n korville. Nämä mittaukset ovat tankkauksesta.

Ajoin ensimmäisen vuoden aikana 28 000 km. Olin etukäteen laskenut, että diesel tulisi bensamallia kannattavammaksi tuossa 12 000 - 13 000 kilometrin jälkeen. Näin myös kävi. Laskelmassa on kuitattu dieselin iso käyttövoimavero ja huomioitu bensakoneen isompi kulutus ynnä polttoaineiden hintaero. Tämä on painava auto ja kone kuitenkin vuosituhannen alkupuolen tekniikkaa, joten en moiti kulutusta yhtään.

Rahoittajan pallilta Volvo V70 2.4D -07 ei ole niin eleettömän mukava tapaus kuin kuljettajan istuimelta. Teetin 180 000 km:n määräaikaishuollon joulukuussa 2016 helsinkiläisessä Mossa Racingissa, jota oli tällä foorumilla kehuttu hyvänä Volvojen laittajana. Pyysin tarjouksen kyseisestä ma-huollosta ilman jakohihnan vaihtoa, koska hihnatyö oli tehty jo Ruotsissa 153 000 km kohdalla. Hinnaksi sovittiin 450 euroa.

Luistoneston huoltotarpeesta oli ilmestynyt vikailmoitus ja pyysin huoltoa tutkimaan, mikä vaivaa. Lopulta hankittiin uusi ohjauspyörän asentotunnistin. Sen hinta oli 440 euroa. Edelleen pyysin selvittämään, miksi pienemmältä isommalle vaihtaessani (manuaali) jostakin alapuolelta kuuluu lonksahdus. Tätä hoidettiin vaihtamalla vaihdelaatikon tukikumi, osan hinta muistaakseni 40 euroa.

Näin ma-huollon ja remonttien yhteishinta oli 930 euroa. Olin juuri jäänyt eläkkeelle ja tuloni tippuneet puoleen, joten kysyin itseltäni, pitääkö tästä olla huolissaan. Mutta Volvohan on luotettavan maineessa ja mittarissa oli huollon jälkeen vasta 182 000 km.

Kolina isommalle vaihdettaessa palasi pian kyseisen korjaamokäynnin jälkeen. Kun matkamittari maaliskuun 2017 alussa näytti 187 0000 km, tuli vikailmoitus, että luistonesto ja ABS vaativat huoltoa. Siispä suunnaksi jälleen Mossa Racing.

Kolina vaihdettaessa hoitui pois sillä, että vetoakseli irrotettiin osittain ja voideltiin (2 tuntia á 88 e). Lisäksi laskussa on eritelty vikamuistin luku ja poisto (30 e), diag.laitteen kytkentä/irrotus (25 e) ja koajo (52 e). Koko huvi yhteensä 280 euroa.

Laskun mukana tuli raportti vikamuistista: ohjauspyörän kääntökulmatunnistimen asetukset (ohjelmointi) olivat puuttuneet ja "pyörintänopeusanturi, etu vasen, väärä signaali/ei signaalia". Lisäksi tuli evästys, että vikavalojen syttymisen on todennäköisesti aiheuttanut viallinen hehkutusrele, jonka hinta olisi 170 euroa. Minua kehotettiin mittauttamaan hehkut seuraavassa ma-huollossa.

No niin, vikamuisti oli nollattu ja lasku maksettu rahoilla, joilla olin aikonut sijoittaa uusiin kesärenkaisiin. Kun käynnistys ja hehku toimii moitteetta, suuntasin taas tien päälle ja ajattelin, että hoidetaan se rele myöhemmin. Eli esim. sitten, kun eläke napsahtaa tilille.

Viime viikolla, vain 150 kilometriä korjaamolta pääsyn jälkeen syttyivät näkösälle ilmoitukset "ABS & antislad (luistonesto) service erfordras" ja "Bromsassist. service erfordras". Eli samat ilmot kuin ennen plus uutena jarruavustinta.

Lisäksi kerran talvessa kolmenkympin pakkasessa varashälytin huutaa ja vilkuttaa valoja omia aikojaan. Kumpikin kerta on tapahtunut saman talon pihassa Lapissa. Kun keskuslukitus ja varkaudenesto muuten pelaavat oireettomasti, en ole vielä tehnyt asialle mitään. Liekö sireenin akku heikossa hapessa?

Mietin enemmänkin sitä, millä hinnalla saan mielenrauhan seuraaville tuhansille kilometreille. Olen kuullut, että Volvo V70:n omistajan on varauduttava tällaisiin pikku vastoinkäymisiin. Mutta ehkä lompsan pitää silloin olla hieman paremmassa lyönnissä kuin minulla, koska en pysty näitä remontteja itse tekemään. Olen jopa ajatellut, että pitääkö tämä auto myydä ja mitä siitä vielä saisi.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 32 000 km takana/Ruotsin tuonti V70
« Vastaus #20 : 20.03.2017, 12:51:16 »
Jos osaa ja pystyy huoltamaan&korjaamaan itse niin kustannukset pysyvät kyllä hyvin kurissa. Nämä on arvatenkin tee-se-itse miehelle parhaita autoja koska tietoa ja halpaa uutta&käytettyä osaa hyvin tarjolla. Monet ratkaisut ovat vieläpä sangen yksinkertaisia ja tilaakin on konehuoneessa. Jos taasen kaiken teetättää huoltoliikkeissä niin kulut voivat pahimmillaan olla kovat.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa aquarius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 20.03.2017, 13:11:36 »
"diag.laitteen kytkentä/irrotus (25 e)"   :o

Nyt alkaa olla jo rahastuksen makua...
V90 T8 -18 & S60 T6 AWD -17

Poissa razori

• Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • "Noku mä haluan"
« Vastaus #22 : 20.03.2017, 13:33:27 »
"diag.laitteen kytkentä/irrotus (25 e)"   :o

Nyt alkaa olla jo rahastuksen makua...

Edelliseen autoon piti merkkiliikkeessä ohjelmoida xenonien korkeussäätö uudelleen, eivät onnistuneet yrityksessään ---> 55e lasku. Kassalla kysyin, että mikäs tää tämmöinen korjaamo on kun laskutetaan korjaamattomasta viasta? Kassalta vittuiltiin kivasti takaisin, että merkkikorjaamo. Ei ole tuon tapauksen jälkeen tarvinnut tuossa puljussa käydä. Ennemmin ajan 80km Seinäjoelle kuin käyn tässä paikallisella  ::)

Poissa aquarius

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 20.03.2017, 13:39:41 »
^ Tuo alkaa jo kuulostamaan samalta, kuin eräs tapaus missä ikkunanpesijän ja asiakkaan välinen dialogi meni suurinpiirtein näin:

ikkunanpesijä: No niin, ikkunat on nyt pesty ja minä tästä lähden.
asiakas: Näyttävät yhtä likaisilta, kuin aikaisemminkin. Mistä minä näen, että ne on oikeasti pesty?
ikkunanpesijä: laskusta

sori OT...
V90 T8 -18 & S60 T6 AWD -17

Poissa o_j

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #24 : 20.03.2017, 14:21:55 »
Tapausta tuntematta kuulostaa kyllä siltä että kokeilisin toista korjaamoa. Tietty joka herjasta ei autoa kyllä kannata korjaamolle viedäkään, oma ennätys on kolme eri sähköherjaa samalla ajokerralla, jotka kaikki kuitenkin olivat ohimeneviä vikatilanteita.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa mheguli

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 20.03.2017, 14:36:22 »
Menee vahvasti OT:ksi tämä teknisten vikojen ruotiminen, mutta sanonpahan vain, että kyllä se ohjauspyörän asentoanturi olisi pitänyt kalbroida/ohjelmoida silloin vaihdon yhteydessä. Vähän sama niin kuin renkaiden vaihdon yhteydessä ei olisi kiristetty pultteja.

Tietysti hyvä bisnes tuollainen, että ensin tehdään osa korjauksesta, ja sitten tehdään loput eri työnä ja eri laskulla..

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #26 : 20.03.2017, 14:37:44 »
Nuo varashälyyttimen sireenin akut ovat tuossa iässä jo vähän joka autosta vaihtokunnossa, itse olen päätynyt siihen että en tarvii sireeniä sen sijaan että yrittäisin olla niin että 14v vanhassa 6 kertaa planeetan kiertäneessä autossa kaikki toimisi kuin uutena. Sekin on yksi tapa säästää rahaa  ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #27 : 20.03.2017, 21:08:36 »
Mietin enemmänkin sitä, millä hinnalla saan mielenrauhan seuraaville tuhansille kilometreille. Olen kuullut, että Volvo V70:n omistajan on varauduttava tällaisiin pikku vastoinkäymisiin. Mutta ehkä lompsan pitää silloin olla hieman paremmassa lyönnissä kuin minulla, koska en pysty näitä remontteja itse tekemään. Olen jopa ajatellut, että pitääkö tämä auto myydä ja mitä siitä vielä saisi.

Hyvää pohdintaa, ja kyllähän tuollaisten usein toistuvien useiden satasten tai jopa lähes tonnin laskut vetävät mietteliääksi.

Nopeasti kuukausikulut ovat samaa tasoa kuin upouuden auton kulut olisivat jollakin halvalla rahoituksella. All in one tai muu sellainen.

Diaz

• Vieras
« Vastaus #28 : 20.03.2017, 23:19:59 »
All in one ei ole sitten halpaa nähnytkään... Kosminen korko ja muita kuluja.

Joku normaali 0-1 % rahoitus lienee paras ja jos itsellä on bonarit heikossa hapessa niin ottaa vakuutuksen rahoitusyhtiölle, silloin senkin hinta jää maltilliseksi.

Paikalla Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #29 : 21.03.2017, 08:08:20 »
Hyvää pohdintaa, ja kyllähän tuollaisten usein toistuvien useiden satasten tai jopa lähes tonnin laskut vetävät mietteliääksi.

Nopeasti kuukausikulut ovat samaa tasoa kuin upouuden auton kulut olisivat jollakin halvalla rahoituksella. All in one tai muu sellainen.
Ostappa uusi vastaava. On rahoituskulut kuussa ihan miehekkäät. Mutta tiedän tuon että käytetyn kanssa voi tulla noita ylläreitä jolloin pienempi uusi auto olisi tullut halvemmaks.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Race.fi  Puotilan autokorjaamo