Ainakaan 740 mallin MCC ei ohjaa flektiä, vaan tuo syylärin kylmässä päädyssä oleva anturi, joten kyllä se käytännössä sen viskon varassa pyörii kuitenkin. Ja visko jäähdyttää kyllä hitosti tyhjäkäynnilläkin jos se vaan oikeasti toimii, vanhemmiten nuo eivät tuppaa oikein pelittämään. 940 mallissa kuulemma jostakin eteenpäin ainakin on MCC:ssä ylipainekytkin tms, joka myös ohjaa tuota sähköflektiä, mutta ei se oikeasti käytännössä ikinä pyöri.
Omassa ja kaverin merikontissa (kummassakin manuaalinen ilmastointi) sähköflekti pyörii melkoisen ahkerasti hellekelissä, ellei liikuta yli 50km/h. Ja kummassakin on flektiä/kompuraa/yms. ohjaamassa kolme erillistä paineanturia ilmastoinnin lauhduttimen repsikan puoleisessa reunassa (ilmeisesti lähtö höyrystimelle).
Ne lienevät alapaineraja (komura pois), flektin ylipaineraja (flekti päälle) ja absoluuttinen järjestelmän ylipaineraja (kompura pois päältä). Toiminta-ajatus perustuu vain omiin päätelmiini, eikä kytkentäkaavioon tms.
Visko on huono siksi, että se vie jatkuvasti tehoa ja lisää merkittävästi polttoaineen kulutusta, sitä enemmän, mitä kovempaa pyörii ja varsinkin kesällä. Paljon paremmalla hyötysuhteella paremman ja ennakoitavan jäähdytyksen saa tehtyä generaattori/sähkömoottori yhdistelmällä.