Autoracing  KL-varaosat

AW-71 öljynvaihto

  • 21 Vastauksia
  • 11210 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
AW-71 öljynvaihto
« : 14.07.2011, 22:01:03 »
Niin miten se nyt menikään... kumpi lauhduttimen putki syylarista piti irrottaa ja sen kautta valuttaa vanhat oilit pois ??? Ja miten paljon öljyä pitäisi varata vaihtoon ? Entä mikä öljy olisi paras ... ;)

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #1 : 14.07.2011, 22:06:27 »
Ylimmäinen putki syyläristä niin öljy tulee silloin siitä syylärin reijästä. Öljyä vois olla joku
10-11litraa.

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #2 : 14.07.2011, 22:09:31 »
 :o Herrasiunaa... meneekö sinne sitä oljyä niin paljon ?  Kesäjenkin TH-400:n ei taida mennä ihan noin paljon... ???

The moose

  • Vieras
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #3 : 14.07.2011, 22:16:02 »
Tuota en muuten nyt itsekkään muista kun mulla se lisälauhdutin.. Sen ylemmän putken ja lauhduttimen letkun liitoksen olen irrottanut ja tunkenu 12mm letkun sen letkun liittimen päälle.

Laske kannuun jossa hyvät litramerkit 2 litraa kerralla tai lopeta heti jos tulee ilmaa välissä. Kuplii tai katkeilee siinä tullessaan. Sit kaataa sen verran tavaraa tilalle mitä tuli pois. näin tekee sen 12 litran verran tai jos oikeen on likanen menee 15 litraakin joskus läpi.

Kovalla putkella varustettu  tratti on ihan älyttömän hyvä apuväline, voi kaataa tratin täyteen. Kunhan vaan se mahtuu mittatikun putkeen.

dex2 D tai dex3 D öljyt on toimineet omassa, kuumana päivänä dex2 D pelas joskus huonommin kun lämmönkestoa ei niin kuin dex3 D llä. 7 vuoden aikana jokunen lootaöljynvaihto ja öljymerkki/laatu kokeiltu.

liquid moly ja  kendall on ollu itellä öljymerkkeinä 

Iso kannu 20l on halvinta litrahinnaltaan ja aina kannattaa kysyä ison pönikän hintaa myös muilla merkeillä noita.

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #4 : 14.07.2011, 22:31:46 »
 :)Kiitos hyvistä ohjeista ;)

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #5 : 14.07.2011, 22:34:19 »
ite tankkasin teboilin öljyä aw-71 lootaan ja hyvin pelasi seki, 20 litraa oli muistaakseni 70-80e

tuohan ei muuten ole tiukka öljyistä, kuhan pysyy oman kokemuksen mukaan dex 2 luokan öljyssä. dex 3 toi vanhassa laatikossa ongelmia.
LH&ostrich

The moose

  • Vieras
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #6 : 14.07.2011, 22:39:26 »
muistanko ihan väärin, mut teboili pieksee monet muut dex2 öljyt kuuman kestossa ? http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4356;5692;4482 vois kokeilla tämmöstä ei vielä ole ollutkaan.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 22:50:13 kirjoittanut The moose »

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #7 : 14.07.2011, 23:02:00 »
ite töräytin tuommoset dex 2 luokan fluid D:t sisään, työpaikan koneissa samaa lientä käytetään vaihteistoissa ja kestää jatkuvaa 90-100 lämpöä (vr-trackin ratakuorma-auto)
LH&ostrich

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #8 : 14.07.2011, 23:18:15 »
Joo, syyläristä tuleva ylempi natsa on se oikea paikka. Siihen sopiva kirkas letku ja siitä sitten kone käyntiin ja stoppia heti kun kuplia tulee ja vastaava määrä laatikkoon mittatikun reiän kautta (kova suppilo auttaa hommassa kummasti).

Öljyä menee juuri sen verran, kunnes tulee kirkasta. Itse laatikon täyttömäärä on 7,5L ilman lisä lahdutinta.
9L on omassa aina riittänyt.

Mitä öljyjen valintaa tulee, niin tärkeää on se, ettei se mene kuumana liian ohueksi tai 71L alkaa temppuilemaan turbiinin lukon ja nelosen vaihdon kanssa.


Viimeisimmät vaihdot ovat olleet kokeilujen jälkeen Mobil ATF-220 (tai vastaava DEX IID tai IIE ja FORD mercon luokituksen omaavat käyvät).
Viime kesänä Mobil ATF-320 kiehahti kevyemmällä sandaalilla kuin ATF-220 ja jotenkin se ei käyttäytynyt niin lineaarisesti kuin 220.


Mainittakoon lisäksi se, että omassa on KICK-down vaijeri säädetty niin löysäksi (about 1cm), että kickdown tulee vasta viimeisellä  kolmanneksellä, kun orkkis FK:n säädöissä sen saa aikaan puolikaasulla.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 23:33:09 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #9 : 17.07.2011, 11:30:43 »
Niin miten se nyt menikään... kumpi lauhduttimen putki syylarista piti irrottaa ja sen kautta valuttaa vanhat oilit pois ??? Ja miten paljon öljyä pitäisi varata vaihtoon ? Entä mikä öljy olisi paras ... ;)
Mikä helkutin LAUHDUTIN,ilmastoinnissa on lauhdutin.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #10 : 17.07.2011, 13:21:46 »
:o Herrasiunaa... meneekö sinne sitä oljyä niin paljon ?  Kesäjenkin TH-400:n ei taida mennä ihan noin paljon... ???

Itseasiassa suunnilleen saman verran siihenkin menee normaalisti, johtuu tietysti vähän öljypohjasta ja mahd. lisäjäähdyttimistä.

Poissa Laserblue

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • RWD
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #11 : 24.07.2015, 13:01:34 »
Tarkistin tuossa öljyn vaihdon jälkeen laatikon öljyn määrän ja tikku on märkänä n. 10cm yli maksimin, tarkistus tehty ohjeiden mukaan. Siis ei näy selvää öljyrajaa tuolla asteikkoalueella. Tuon mukaan siellä pitäisi olla öljyä reilusti liikaa (Min-Max väli 0,5l). Pystyykö öljymäärää muuten todentamaan kuin tikusta?

Vaihdossa öljyä lisätty just saman verran mitä otettu poiskin. Öljypohjasta ja suodatin irrotettuna tuli 4l, saman verran ilmeisesti tullut muillakin täällä?

964 2.0 16V T -92, 944 B230FT AW71L -98

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1822
  • It's Hip To Be Square
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #12 : 24.07.2015, 14:08:34 »
Jos siellä on ollut ennestään liikaa öljyä?

Eiköhän se tikku ole paras indikaattori, olettaen että se on laatikkoon kuuluva eikä vaihtunut matkan varrella...

Ja varmistetaan vielä että on tarkistettu oikealla asteikolla? Tikun eri puolilla on rajat kylmälle ja kuumalle öljylle, ero vois olla tuota luokkaa.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 17:47:14 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #13 : 12.11.2015, 19:11:45 »

Mites tuon AW71:sen suodatin vaihdetaan ja mikä sen varaosanumero on?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: AW-71 öljynvaihto
« Vastaus #14 : 12.11.2015, 19:19:26 »
Mites tuon AW71:sen suodatin vaihdetaan ja mikä sen varaosanumero on?

Öljypohja irti, jonka takana suodatin on kiinni muutamalla ruuvilla.

Suodatin on vaan metalliverkko, sen voi myös pestä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy