Carcom Oy  Ateho

Toisenlainen projekti

  • 118 Vastauksia
  • 31285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4032
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #30 : 25.07.2016, 00:01:16 »
En muista youtubelle  nauraneeni näin ;D huippu menoa
Täälläkin kyllä melkoiset naurunpysrkähdykset pääsi ilmoille! :D

Mahtavan kuuloinen ja näköinen vekotin! Pitää jossain nähdä livenä, missä meinaat kisata vielä?
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #31 : 25.07.2016, 00:22:17 »
 :2funny: Kaunista.  S* Vähän naurattikin... :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sloun

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #32 : 25.07.2016, 00:23:17 »
aivan loistava laite.  ;D tätä lisää. P>
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #33 : 25.07.2016, 08:18:27 »
Mahtava projekti :D

OT:nä mainittakoon, että joskus kauan sitten oli Mobilistissa vähän vastaavan henkinen projekti, tosin paljon vaatimattomammilla tehoilla. Siinä oli bensa-Ferguun vaihdettu vain Standard Vanguardista kansi, kaasari ja muita tarvittavia apulaitteita. Fergun bensa-kone, ja TED-20 -petroolimoottori, kun ovat Standardin moottoreita. Lisäksi Valmet 565:sta (muistaaakseni) oli napattu kytkin. Ferguun oli laitettu reilut lisäpainolimput takavanteisiin. Kehuttiin, että aura liikkuu iloisesti, kun moottorissa epäiltiin olevan n. 90 heppaa, mikä sekin on lähtötilanteen noin 25:een aikamoinen lisäys. Jutussa myös valiteltiin, että Standard-harrastajat eivät millään halunneet myydä kantta kun kuulivat käyttökohteen.

Poissa puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1727
  • Näpräilijä
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #34 : 25.07.2016, 09:17:02 »
Ei jumankauta  :D mahtava peli!
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #35 : 25.07.2016, 10:20:53 »
Kiitokset ennakkoluulottomasta väsäämisestä  :hg: oli ilo katsella juutuubista vetoa. Oli aika räyheen näköistä menoa.

Hieno oli seurata myös eri aikakausien teknistä kehittymistä, uusimmissa ei juuri veto pätkinyt kun vaihteisto hoiti vaihdot. Vähän hymyilytti yksi punainen Valmettikuski, kun joutui kurkkimaan tietä savupilven sivusta.
145 -70, 240 -91, 940 -94

Poissa Oski

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #36 : 25.07.2016, 10:31:23 »
Tätä motorsporttia on lisää luvassa syksymmällä Lappeenrannassa. Silloin todennäköisesti vielä samalla kokoonpanolla.
http://www.karjalapulling.fi/makivetokisat/
Amazon -66, Pyhimys -64, S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa h4nkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • V50 D5
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #37 : 25.07.2016, 11:23:41 »
Aivan mahtavaa!!!  :2funny:
Tätä seurataan kyllä ja tästä ammennetaan fiilistä!

-H-

FordLvo

Poissa SamigoGTE

  • Ojanlevittäjä XXL
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Sähköinen Hinuri
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #38 : 25.07.2016, 11:40:51 »
Tässä on sentään asennetta :tykkää:
Mahtavaa tekemistä  8)
- Volkswagen Passat GTE Plug-in hybrid -16
- Datsun Micra -06

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2515
  • "Noku mä haluan"
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #39 : 25.07.2016, 11:45:02 »
Tätä motorsporttia on lisää luvassa syksymmällä Lappeenrannassa. Silloin todennäköisesti vielä samalla kokoonpanolla.
http://www.karjalapulling.fi/makivetokisat/

Meneekö tällaisessa touhussa luokat moottorin koon vai koko vehkeen painon mukaan? ???

Jos moottorin koon mukaan niin hiukkasen lisäpainoa keulille ja se 19T korvaamaan tuo 16T ;)
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Oski

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #40 : 25.07.2016, 12:29:00 »
Meneekö tällaisessa touhussa luokat moottorin koon vai koko vehkeen painon mukaan? ???

Jos moottorin koon mukaan niin hiukkasen lisäpainoa keulille ja se 19T korvaamaan tuo 16T ;)
Lajissahan ei ole yksiä sääntöjä. Rantasalmella oli ensimmäistä kertaa käytössä tuo luokkajako moottorin tilavuuden mukaan. Vastaavasti Lappeenrannassa ajetaan traktorin alkuperäisen tehon määrittämissä luokissa, virittää saa. Lisäksi vakio veteraaneille on omat luokat.
Jossakin muualla voi sitten olla aivan eri säännöt.

Keulalle voisi hiukan painoa lisätä, ajattelin täyttää eturenkaat suolavedellä. Mutta yleisesti paino on moottoriurheilussa myrkkyä, kun kelloa vastaan ajetaan :juhau:
Yhtenä ongelmana huomasin takarenkaiden hieman pyörähtäneen vanteillaan, venttiilit on vinossa väännöstä johtuen. Hyvä ettei ole revenneet. Täytyy jonkinlaiset rengaslukot rakentaa. Rengaspainetta pitäisi mieluummin laskea, että saisi paremmin pitoa ja siksikin lukot olisi oltava.
Tuolla 19T:llä saisi kyllä helposti lisää ahtopainetta, mutta hiemen epäilen sen huonompaa heräämistä. Se ei olisi toivottua.
Amazon -66, Pyhimys -64, S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Justus

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #41 : 25.07.2016, 13:43:40 »
Normi etupainot vaan kehiin. Saat painopistettä samalla vähän eteenpäin. 19T paikkaansa niin ei pieni painon nousu tunnu missään.
Ihan turha lähtee kikkaileen vesien kanssa, jäätyvät vielä talvella, jos ei satu olemaan lämmintä säilytystilaa.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #42 : 25.07.2016, 16:53:45 »
Tämä vehje olis mukava nähdä ensiviikonloppuna kaskiin kesäjuhlissa. N. Viidenkymmenen traktorin seasta erottuisi komeasti S*
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2148
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #43 : 25.07.2016, 19:20:10 »
Hieno oli seurata myös eri aikakausien teknistä kehittymistä, uusimmissa ei juuri veto pätkinyt kun vaihteisto hoiti vaihdot. Vähän hymyilytti yksi punainen Valmettikuski, kun joutui kurkkimaan tietä savupilven sivusta.
Napillahan noissa uudemmissa pitää pikavaihteita kuskin käyttää. Portaattomat on sitten erikseen, tosin pystyy niissäkin säätämään nopeutta manuaalisestikin, kaasupolkimella/vaihdevivulla. Olihan David Brownillakin jo -80 luvulla 4-vaihteinen puoliautomaatti-vaihteisto (hydrashift), missä ei veto katkennut vaihteen vaihdossa.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Toisenlainen projekti, osa 1
« Vastaus #44 : 26.07.2016, 10:48:19 »
Normi etupainot vaan kehiin. Saat painopistettä samalla vähän eteenpäin. 19T paikkaansa niin ei pieni painon nousu tunnu missään.
Ihan turha lähtee kikkaileen vesien kanssa, jäätyvät vielä talvella, jos ei satu olemaan lämmintä säilytystilaa.

Suolan idea siellä vedessä on se, että se ei jäädy. Nopeella googletuksella tuli euromasterin sivuilta maininta -46 C asteessa jäätyvästä liuoksesta. Se varmaan on jo riittävä pakkasenkesto... Suolavesitäyttöhän on silleen hieno juttu, että paino on just oikeassa paikassa, ei esim. puolen metrin korkeudessa painopistettä nostamassa. Toisaalta, noihin Fordin vakioetusiin ei taida montaakaan litraa mennä liuosta.

 

Elekma  Autoracing