Heippa hyvä volvoväki!
Olen hyvin vihernokkainen veteraaniautoihin hurahtanut kaveri. Ja minulla sattui mahtava sauma pelastaa vanhan, muutaman vuoden seisoneen Peeveen kotiin ja nyt olen hieman vielä uuden auton hurmoksessa etten ole ihan selvänä mistä minun pitäisi aloittaa.

Auto on teknillisesti hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Tiivisteiden vaihdolla varmaan pääsee pitkälle. Moottori käy hyvin, mutta muutaman käyttöpäivän jälkeen tyhjäkäynillä ilmeisesti rele(?) alkoi nakuttaa. Tämä vissiin johtuu siitä ettei akku lataa? Tämän lisäksi ilmeisesti valojen switsi/katkaisin tai mikälie (se joka tulee sieltä sisältä siihen pikku laatikkoon kuskinpuolella sulakerasian ylävasemmalla) on hapettunut kun lamput eivät pala. kynällä katsoessa virta kulkee siihen valojen katkaisimeen asti ja tämän ohittamalla vaikkapa johdon pätkällä saa ainakin parkit palamaan

. Onkohan se avattavissa vai pitääkö ostaa uusi? Tuossa on itse isän kanssa huomatut asiat mutta olisi hyvä kuulla oikein enempi näiden kanssa harrastaneiden mielipiteitä mitkä asiat pitäisi ottaa tarkempaan syynäykseen, jotta tietää mitä osia pitää alkuun tilata, jotta auton joskus saa katsastuksesta läpi. Siis normaalista katsastuksesta. Rungoltaan auto on perushyvässä kunnossa, pohja on terve mutta lokareissa on paikkailtavaa. Auto on tuotu Ruotsista, mutta on rekisteröity Suomessa 2005 ja poistettu rekisteristä 2006 jonka jälkeen ilmeisesti on vain pihalla käytettynä ollut.
Huomasin vastaavaa vuosimallia olleiden autojen kuvia katsellesani ettei yhdestäkään löytynyt vastaavaa "lintua" konepellin päältä. tässä mallissa näyttäisi olevan vai onkohan se otettu jostain muusta? Auton kuskin puoleisella kyljellä on myös spottivalo joka on ilmeisesti lisävaruste? ja sivupeilejä löytyy yksi kappale kuskin puoleiselta lokarilta. ikkunoolta löytyy ruotsin pv-clubin tarrat ja ilmeisesti ollut jonkun ruotsalaisen hennossa syleilyssä. Sitten oli vielä se radio.. Autohon on asennettu radio ja se vaikuttaa saman henkiseltä. Eli vanhalta, mutta vaikea uskoa, että jo silloin olisi ollut? vai onko tämä jokin deluxe malli

Tuskin sillä huomasin miten tökerösti kauitin roikkui nippusiteellä piilossa apukuskin jalkatilassa

Tarkoituksena olisi pitää auto alkuperäisen tyylisenä normaaliin katsastukseen. Museo-autoksikaan en sitä halua laittaa. Liikaa hommaa ja liian vähän rahaa. Alkuun tavoitteena katsastuskuntoon saattaminen ja myöhemmin kosmeettisten vikojen laitto. Eipä tässä muuta. Kiitos että jaksoitta lukea. Otan mielelläni vastaan neuvoja ja vinkkejä.
Ps. Miten hanskalokeron napin saa asennettua paikoilleen? Löysin koko osapaketin minicrip pussista sieltä hanskalokerosta. siinä oli se nappi, jousi ja se sisäpuolelle tuleva salpakehikkoineen ja ruuvineen. Olen pyöritellyt ja käännellyt sitä käsissä mutten käsitä miten sen sinne asentaisi. Ei ole ilmeisesti edellinenkään omistaja osannut kun sen sieltä pussista vielä löysin.