KL-varaosat  Carwist

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 72029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #45 : 19.06.2011, 02:04:17 »
Sarja ois valmis ja etuputken tarvitsemat muutokset myös. Maalaus jäi ajankohtaan sitten joskus, mutta eipä tuo miksikään mene. Lämpösuojanauhaa käärästävä öljynsuodattimen ja runkopalkin kohdalle. Teinkin 4-2-1, koska 4-1 olisi ollut turhan ahdas mahduttaa pois paikoiltaan. Nytkin jää ihan liikaa tilaa runkopalkinkanttiin. Lähtökartiota en jaksanut alkaa tekemään uutta joten otin vanhasta. Puolan lämpösuojaan porasin uuden reiän jotta asennon sai paremmin nykyistä lämmontulosuuntaa kohti.

Kuvat tästä eteenpäin. Nyt jää paljon tyhjää tilaa oikealle puolen.

Imupuolta vaivauduin nyt vasta mittailemaan tarkemmin ja pituutta täytyy muuttaa jotta toiminnan saa paremmaksi.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #46 : 19.06.2011, 14:31:06 »
piruvie ku on ahtaan näköistä, melkoisen tarkkana on saanut olla  ;)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #47 : 19.06.2011, 22:35:52 »
Niin pitkään on tarpeeksi tilaa kun osat ei ota kiinni toisiinsa ja osat saa paikoilleen/pois ilman "vippaskonsteja" ;)
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #48 : 19.06.2011, 22:37:42 »
Niin pitkään on tarpeeksi tilaa kun osat ei ota kiinni toisiinsa ja osat saa paikoilleen/pois ilman "vippaskonsteja" ;)

kiikkaako tuo kone kiihdyttäessä kuinka paljon että ottaako sitten pakosarja tuohon runkopalkkiin  ::)

E: jos ottaa niin vähän, eikä haittaa

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #49 : 19.06.2011, 22:50:20 »
Sivutuki on edelleen käytössä kuten viimeisestä kuvasta voi nähdä, eli ei pahemmin. Eikä ainakaan koeajolla kuulunut epäilyttäviä pärinöitä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #50 : 23.06.2011, 20:21:31 »
Lieriösokat sain haltuun tänään, mutta saako juhannuksen aikaan mitään aikaiseksi pihalla jää nähtäväksi. Takaiskareiden kaveriksi Rallyracelta tulee myös uretaanit reaktiotankoihin sekä takatukivarsien isot. Josko niillä sais perän elämisen rauhoittumaan. On tullut mietittyä myös ohuen takavakaajan laittoa.

Rengaspuolelle tulee päivitystä. Tilasin Camskillilta 205/50/16 Falken FK452 sarjan. Eroa Rengasonlineen vaivaiset 80e. Nykyinen 205/55/16 on hieman liian korkea eteen, ottaa hieman kiinni paikkoihin enemmän kääntäessä, eikä taaksekaan viitsi isompaa rengasta jättää kun etukeno on jo kohtalainen. Ja todennäköisesti keula pikkaisen tippuu kunhan jouset vähän aikaa paikallaan ovat. Lisäksi renkaan runko on tietenkin jämäkämpi sivuttain.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #51 : 28.06.2011, 00:11:47 »
Aloittelin nokkien vaihtoa, purin vanhat kamppeet pois ja vaihdoin puolet jousista sekä ohjurinkumeista. Kävin päivemmällä Kuuranteen luona puristuttamassa vakiota sekä tulevaa tuplajousta ja samalla puristuksella tupla on hieman jäykempi kuten pitikin. Sen lisäksi laitoin vielä 1,5mm aluslevyn, joten eiköhän näillä pärjätä. Jouset on Kent Camsin Fordin kenttiläisiin koneisiin tarkoitetut, malliltaan VS7. Vaativat ylälautaseen pienen muutoksen, muuten menevät suoraan paikoilleen.

Josko tänään sais töiden jälkeen vaihdettua loputkin ja venttiilivälykset sille seinälle kun sopivaa keliäkin tuntuis olevan. Sen verran on kone takana ja ylhäällä, että venttiilikopan sekä imunokan taaimman laakeripukin irrotusta varten piti tunkata laatikosta hieman. Muutoin jäivät rintapellissä olevan huulloksen taakse.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 00:13:21 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #52 : 28.06.2011, 23:17:56 »
Ohjurinkumit ja venajouset vaihdettu. Kumeihin hyvä työkalu oli tulpanjohtopihdit. Sen verran tuli mutkia matkaan, että yksi lukko hyppäsi imupuolen keskimmäisen kannenpultin vieressä olevaan öljynpaluureikään. Otettava pienempi magneettivarsi lainaan töistä josko sillä sais ongittua tai sitten se on varmaan mennyt suoraan öljypohjaan ja tulee vastaan öljyt pois laskiessa. Tai sitten jäi apuakselin kohille asumaan.

Venttiilivälyksien suhteen mittasin välykset nokat ja nostimet paikoillaan ja laskin välikappaleiden tarvittavat pituudet. Huomenna lyhentelis sopiviksi. Rakenne on sinällänsä yksinkertainen, mutta säädettävyys vähän työläs. Eipä tartte sentäs kovin usein säädellä.

Pari kuvaa tästä eteenpäin sisältäen hienon tein itse ja säästin jousenpainintyökalun ::)
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #53 : 29.06.2011, 17:01:50 »
Kätsy työkalu. Paineilmaa tulpanreijästä sylinteriin pitämään venttiili ylhäällä?

Mitäs jouset muuten kustansi? Olis tuo oma 16V kansi oottamassa jousitusta..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #54 : 29.06.2011, 23:29:58 »
Juu, paineilmaa pyttyyn ja sitä ennen tietysti mäntä ylös jottei venttiili karkaa niin kauas jos paine loppuu yht'äkkiä. Jousien hintaa ja saatavuutta kannattaa kysyä Petriltä ;)

Nyt ois vasta pakonokan välyksistä puolet säädetty, on se vaan kovin hidasta. Joutui lyhentämään tappeja jonkun verran että sai välyksen kohilleen ja yksi meni liian lyhyeksi. Nyt on sentäs tarkat mitat loppuja ja imupuolta varten. Huomenna sais luvan olla käynnissä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #55 : 30.06.2011, 23:36:38 »
Välykset säädetty ja koeajoa suoritettu. Venttiilikoneisto ei pidä ylimääräisiä napseita ja ainakin ylös tuli lisää vetoa. Ensimmäisen kerran 242:n ja remmiahtimen jälkeen kävi edes päälle 7000rpm kierroksilla ;D Aikaisemmin ei kannattanut yli 6000rpm edes kierrättää. Nostin rajoittimen 7300 -> 7500. Alhaalla ja joutokäynnin tuntumassa madellessa tuntuisi pelaavan aika normaalisti.

Nokkien ajoitus on ihan se mitä vakiot nokkapyörät antavat, enkä niitä sen tarkemmin edes katsellut. Tuntuis kuitenkin pelaavan. Jossain vaiheessa hommattava säädettävät nokkapyörät tai muokattava vakiot sopiviksi. Kuitenkin vielä imupuolen lyhennys edessä huomenna(uusi putsari tuli tänään) joten koneen käytöksen pitäis muuttua lisää. Pakoäänet voimistuivat aika rutkasti, tarttee parantaa vaimennusta putkistossa.

Koitettava pakertaa huomenna vielä minkä ehtii. Lauantai menee Oldtimer Runissa, sunnuntaina leväytän "pätkän" ulkoisia koritöitä varten ja siinä riittää hommaa varmasti hyvin lähelle kesämiittiä.

Ainiin. Öljypaluureikään tippunutta lukkoa koitin pienellä magneettivarrella onkia eilen, mutta pää ylsi jo öljypintaan asti eikä lukkoa löytynyt. Joten se uiskentelee siellä siihen asti kunnes lasken öljyt pois. Onneksi irtolukkoja on niin sai toisen tilalle.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 23:50:33 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #56 : 01.07.2011, 19:39:43 »
Imupuolen muuttaminen lykkääntyi, koska Pipercrossin taustalevyllinen yhtenäinen putsari ei mahdu paikoilleen. Ottaisi kiinni konepeittoon ja menisi hyvin lähellä jarrutehostinta, joutuis varmaan painamaan putsarin tukiverkkoa hieman littuun. Pohjalevy C6061 46mm rei'ill' ja 120mm runkojen välisellä reikäjaolla sekä putsari C6001 ois siis jouten avaamattomissa paketeissa jos jotakuta kiinnostaa ;)
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #57 : 01.07.2011, 19:57:37 »
Voin lainata yhtä säädettävää nokkapyörää niin voit sen perusteella tehdä vakiosta sopivan.
Loukkaantumisen takia omat rojektit jäissä ja tekijä päis...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #58 : 06.07.2011, 22:35:07 »
No, kattelee sitä ajotusta sitten kunhan ehtii.

Renkaat tulivat eilen ja tänään kävin töissä pyöräyttämässä ne vanteelle. Etuputken linjaus tuli näköjään tehtyä aika alas pakosarjanvaihdon yhteydessä, täytyy muuttaa lähemmäs pohjaa. Vielä jos perää tiputtaa jossain välissä pikkasen niin sitä suuremmalla syyllä. Nyt sillä kyntää todella helposti.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5069
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #59 : 07.07.2011, 00:11:22 »
Kävin vähän enemmän tunnustelemassa renkaita ja jarrutkin sai paremmin lämpimäksi. Renkaat tuntuvat käypäsiltä ja melukin(sen mitä siitä pystyy imu- ja pakoäänien yli kuulemaan) vähäiseltä. Tuntuis kovasti siltä että kaikki takapään värinät hävisivät ainakin toistaiseksi renkaan vaihdolla. Oiskohan ollut runkovika toisessa takarenkaassa? Etupalat eivät vakuuta lämmettyään tahtoo pito heiketä, tiedä sitten vaatisko oikein reilusti lämpimäksi, muutoin normaalissa ajossa toimivat. Otettava Botnialle vanhat Ferodot matkaan jos EBC:t osoittautuvat toimimattomiksi.

Kone tuntuis kohtuu virkeältä yläkierroksilla. Lähtee se reilusti paremmin kuin ennen nokkien vaihtoa, eiköhän siihenkin sais parannusta jonkin verran ajoituksella :P
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

TamCar  KKD Motorsport