Välykset säädetty ja koeajoa suoritettu. Venttiilikoneisto ei pidä ylimääräisiä napseita ja ainakin ylös tuli lisää vetoa. Ensimmäisen kerran 242:n ja remmiahtimen jälkeen kävi edes päälle 7000rpm kierroksilla

Aikaisemmin ei kannattanut yli 6000rpm edes kierrättää. Nostin rajoittimen 7300 -> 7500. Alhaalla ja joutokäynnin tuntumassa madellessa tuntuisi pelaavan aika normaalisti.
Nokkien ajoitus on ihan se mitä vakiot nokkapyörät antavat, enkä niitä sen tarkemmin edes katsellut. Tuntuis kuitenkin pelaavan. Jossain vaiheessa hommattava säädettävät nokkapyörät tai muokattava vakiot sopiviksi. Kuitenkin vielä imupuolen lyhennys edessä huomenna(uusi putsari tuli tänään) joten koneen käytöksen pitäis muuttua lisää. Pakoäänet voimistuivat aika rutkasti, tarttee parantaa vaimennusta putkistossa.
Koitettava pakertaa huomenna vielä minkä ehtii. Lauantai menee Oldtimer Runissa, sunnuntaina leväytän "pätkän" ulkoisia koritöitä varten ja siinä riittää hommaa varmasti hyvin lähelle kesämiittiä.
Ainiin. Öljypaluureikään tippunutta lukkoa koitin pienellä magneettivarrella onkia eilen, mutta pää ylsi jo öljypintaan asti eikä lukkoa löytynyt. Joten se uiskentelee siellä siihen asti kunnes lasken öljyt pois. Onneksi irtolukkoja on niin sai toisen tilalle.