Tämä on lähinnä seissyt viikon verran kun olen ajellut ajot
245:llä.
Tilasin satsin Autometer Sport Comp-mittareita Autoracingilta ja ovat hetken jo odotelleet asennusta. Kierrosluku, ahtopaine, öljynlämpö, öljynpaine, jännite ja bensa. Mittasin tankkianturin vastusarvon täytenä, 53ohm, ja hatara muistikuva irtoanturin mittailuista tyhjälle arvolle ois noin 200ohm. Kohtuu lähelle pitäis osuman tuolla mittarilla. Vedenlämpö onkin jo ennestään samaa sarjaa. Teen mittariston tilalle paneelin johon upotan mittarit ja laitan tarvittavat merkkivalot.
Kesäkuun lopussa töiden jälkeen kaupoille mennessä kuului konehuoneesta helähdys, sen jälkeen ropisi auton alla ja taustapeilissä näkyi prikkaa ja muuta hilua. Ei kuitenkaan vaikuttanut millään tavalla ajoon joten kurvasin kaupan pihaan ja kurkkasin pellin alle. Hukkaportin kansi oli kiertynyt itsestään auki, vaikka olin ollut tiukkaan laittavinani, ja pohjan ruuvitkin portin runkoon olivat löysällä, yksi puuttui jo. Kansi paikoilleen ja ostostelujen jälkeen töihin ruuvaamaan. Nyt vasta katsoin tarkemmin, että portin mitoituksissa on käynyt vähän virhettä. Kun pohjan ruuvit kiertää paikoilleen, ei pohjan ja rungon välysprikat kiristy kokonaan. Pohja jää kantamaan rungossa olevaan olakkeeseen keskeltä

Lisäilin prikkoja, väsäsin pari uutta kiinnitysruuvia pohjaan uppokantojen puutteessa ja laitoin jonkun jousen, enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi hommata parempaa.
Halusin keulaa korkeammalle ja paremmaksi. Meinasin tilata saman 17mm langalla varustetun Mersun jousen josta olin etujouset aiemminkin tehnyt, mutta sitä ei saanut kuin tehdastilauksella. Seuraavaa vaihtoehtoa 18mm langalla sai, ja siitä tein uudet jouset. Tässä jousessa on hieman tiheämpi kierre kuin ohuemmassa. Torstaina katkaisin mittaan ja sovituksen jälkeen otin kertaalleen puoli kierrosta pois. Helmalinjan mukaan ois hyvin lievässä etukenossa, mutta kaaren korkeuden takia näyttää aika maasturilta perään verrattuna. Paljon nätimpi se kuitenkin on nyt ajaa töyssyjenkin yli kuin aiemmin. Antaa olla tuollaisenaan jos se siitä hieman laskisi aikaa myöden.
Samalla tuli huomattua perässä kardaaninlaipassa sivuttaisvälys ja on siinä ehkä vähän pitkittäistäkin. Mutteri ei kuitenkaan kiristynyt, joten silloinhan siellä ei ole krymppiholkkia vaan jäykkä. Voiko jäykän tilalle laittaa suoraan krymppiholkin? Ja jostain ois se krymppiholkkikin hommattava.
Öljynsuodattimensiirtojalkaa ja öljyjäähyä mallailin, Mocalin kamppeet Mopo-Sportilta. Suodattimelle löytyi sopiva kolo, mutta jäähylle ei oikein tahtonut paikkaa löytyä. Maskin ja flektin välissä toisella reunalla on oikeastaan ainoa paikka minne voi laittaa ilman koripeltien leikkelyä. 19-rivinen kenno ei ole ihan helpoin sijoitettava. Sitten liitin- ja letkukaupoille.
M90:een tilasin KL-Racingilta 215mm sintterin. Ei tarvitse vaihtaa nykyistä asetelmaa, shimmaa vain kohilleen. Vaikka pitää nyt massalevyllä niin tuskin enää radalla enemmän kiusatessa. Voimansiirron tärinöitä ja pärinöitä odotellessa vois ens viikolla koota laatikon.