Kysyin kyllä virkavallan edustajilta etta miten on mahdollista että jonossa paikkani pitäen olen kyennyt ajamaan yli 10 km/h nopeammin kuin jono. Tuli vain tiukka tiuskahdus että älä viisastele.
Sakot tuli, ja maksoin ne pois.
Vastaava keskustelu käytiin aikoinaan kun ex-appen kaverina oli nuori konstu.
Tokaisin nuorikolle, että olen unohtanut tutkalla mittaamisesta enemmän kuin olet oppinut, jolloin nuori konstu alkoi hermostumaan ja lämpenemään ja pätemään.... Käytös muuttui myös epä-poliisimaiseksi.

Jolloin x-appeni totesi nuorikolle "turpa kiinni!".
Asia jäi suulliseen huomautukseen ja jälkikäteen asiasta puhuttiin ja todettiin mittaus virheelliseksi ja asiaa pohdittiin jonkin aikaa. Emme pystyneet varmuudella asiaa todentamaan, mistä virhe johtui mutta GPS-logi todensi asian virheeksi.
Noh en olisi noin jyrkkä vai olenko käsittänyt aivan väärin taajuuden. Toki toiminta tapahtuu eri lailla mutta silti, käsittääkseni on taajuus on Hz = 1/s eli ”tapahtumaa sekuntia kohden " yleistäen tapahtumaa aikayksikköä kohden. Eipä mulla muuta.
Näsäilijä!

Olet käsittänyt väärin menetelmän ja aiheen fysiikan.....

En käsittele
permeabliteettia tms. juttuja tähän. Enkä ota Friisin yhtälöitä esille, jotka ovat maxwellin kehitelmien jatkeita....
Nyt voin puhtaasti vedota auktoriteettiin....

Toisessa menetelmässä tutkitaan absoluuttista aikaa pulssin lähettämisen ja vastaanottamisen välillä, vaihe-eron keralla ja toisessa niiden aaltojen taajuuden erotusta, ilman absoluuttista ajan tarkkuutta, tuijottaen pelkkää vaihe-erotusta, koska taajuus on epämääräinen.
Haluaisin nimittäin nähdä, kuinka teet 34GHz RF-signaalin absoluutisella tarkkuudella kädessä pidettävässä muodossa alle 0,001ppm tarkkuudella.
34GHz = 34 000 000 000 Hz
(voin luvata heti 30% provikan asiasta)Eipä taida suuresti olla kädessä kannateltavia Rubidium/Cesium-kelloja...
Nimittäin jännästi kaikki sähkömagnetismin puolella käytännössä tarkat kellot ovat mekaanisia värähtelijöitä...

Eipä ole sähkönjohteissa suuresti ylitetty 89% valonnopeudesta (tuotantokäytössä). Jos olisi sähkömagneettinen aalto parempi tiedon välittäjä tänä päivänä, niin kaikki tiedonsiirtoverkot olisi tehty koaksiaali-kaapelilla, mutta jostain jännästä syystä ne on tehty nykyisin optisellakuidulla.