Torstaina käyty leimalla ja ekaa kertaa minun omistuksessa ei mennyt leimasta.... Vasen ulompi raidetangonpää väljä. Noh, Fixukselta uus Lemförderin raidetangonpää ja 2 tuntia myöhemmin olikin jo leimassa. Ajettavuuteen en kyllä huomannut mitään eroa.
Tänään tuli sitten ahkeroitua toi GLT:n kaasuläppäkotelo paikoilleen.
S70 GLT:n kaasuläppäkotelo, 960 3.0 litrasen sileä kaasuläppä ja do88:lta sopiva silikonimutka.

Homma alkoi imusarjan irroituksella, samalla irrotin ja putsasin myös tuon huohotinpöntön vaikkei siellä mitään ollutkaan.

S70 GLT:n kaasuläppä.

Ja tilalle vaihdettu 960 3.0 litrasen sileä kaasuläppä.

Rinnakkain. Kaasuläppien poikkipinta-alalla on 44% kokoero.

GLT:n tiiviste imusarjaa vasten, eli tuo sisään jäävä osuus pitää vinguttaa pois, jotta kaasuläppä mahtuu kääntymään. Jos ei tiedä montako sylinteriä koneessa on, niin sen voi näppärästi tarkistaa tuolta imusarjan sisälle valetusta numerosta.


Ja valmis.

Tönärillä hieman mittailin noita kannen ja imusarjan portteja, niin hieman sai ottaa myös niistä imusarjassa pois.

Kerran oli jo imusarja takaisin paikoillaan, kun huomasin, että tuossa uudessa tiivisteessä on vasemmassa reunassa reikä väärässä kohtaa. Siihen sain kuitenkin löytyä uuden reiän...

Alempi ahtoputki myös do88:lta.

Alkuperäinen tuloilmaputki ei enää mahdu paikoilleen, mutta sille pitää patendoida jotain kun löydän sopivaa letkua. Kenties jotain puruimurin letkua...

Mutta muuten läjässä.


Kauhean pitkää koeajoa en ehtinyt suorittaan, mutta ensivaikutelmat on hyvät. Mielestäni näitä vaijerikaasullisia on aina saanut ajaa "reilulla" kaasulla ja kaasu tuntunut jotenkin laiskalta. Nyt on kyllä kaasunvaste aivan eri, hieman jopa pitää opetella lähtemään liikkeelle erilailla. Normaalissa ajossa menee aivan pintakaasulla ja vastaa kaasuun paljon nopeammin, mielestäni kaasu tuntuu nyt sellaiselta kun sen olisi pitänyt tuntua jo tehtaalta lähtiessä.
