Carcom Oy  Elekma

740 B230f kutitus

  • 68 Vastauksia
  • 25815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #45 : 16.03.2016, 19:24:03 »
"Sarja kannattaa kohdistaa huolella kanteen ja etuputkeen siten, että pykämää ei ole ainakaan kaasun tulosuuntaa vastaan eli tarvittaessa kaivat sarjan suulta ja etuputken suulta."


Kättä pystyyn jos kukaan on törmännyt vinokoneeseen jossa pakokaasu törmäisi pakosarjaan?

Ennen kuin rupeaa pakosarjaa porttaamaan niin kannattaa kattoa vaikkapa tuo video
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU



Mikähän on huomisen lyömätön viri vinkki...
Kiillotetaanko kiertokanget?


Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #46 : 16.03.2016, 21:24:19 »
Kättä pystyyn jos kukaan on törmännyt vinokoneeseen jossa pakokaasu törmäisi pakosarjaan?

Ennen kuin rupeaa pakosarjaa porttaamaan niin kannattaa kattoa vaikkapa tuo video
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU



Mikähän on huomisen lyömätön viri vinkki...
Kiillotetaanko kiertokanget?
Ei kun niihin porataan reikiä.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #47 : 16.03.2016, 21:46:58 »
Paras pakosarja on sellainen, joka synnyttää pakoventtiillin suulle oikealla hetkellä alipaineen.

Mikäli tarkoitat sanomalla "Pakokaasuhan vaatii pienen vastapaineen." sitä, että pakosarjassa tulisi synnyttää pakokaasun virtausta vastustavaa painetta niin olet väärässä. Tämä on kaupunkilegenda. Kaksitahtimoottoreissa tilanne on toinen, jossa vastapaineaalloilla palautetaan pakotahdin jälkeen pakokanavaan ja putkeen syöksyvää tuoretta seosta takaisin männän päälle ennen kuin pakoaukko sulkeutuu ja seosta ruvetaan puristamaan kokoon.
juu siis tarkotin sitä että pakosarjaan kannattaa laittaa supiste niin että se estää virtauksen moottoriin päin..ei siis niin että se estää pakokaasun virtausta :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Jee jee
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #48 : 16.03.2016, 22:06:51 »
Ei kun niihin porataan reikiä.
Miksi?
!

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #49 : 16.03.2016, 22:07:37 »
Kättä pystyyn jos kukaan on törmännyt vinokoneeseen jossa pakokaasu törmäisi pakosarjaan?

Kaikkien käyvien ja kukkuvien vinokoneiden pakokaasut törmäävät pakosarjaan :idiot2:

Reunaehtona toki, että pakosarja on edes jossain määrin tekemisissä kannen pakokanavan lähettyvillä.

Homeopaattisesti tarkastellen kaikkien vinokoneiden pakokaasu törmää jopa kaikkiin maailman pakosarjoihin.

Onko tämä se juttu mitä haluat jatkaa?

Mitäpä, jos autettaisiin ennemmin näitä nuorempia kolleja mottien rakentelussa ja opetettaisiin ennemmin tekemään itse enemmän kuin tilaamaan netistä?

Poissa suppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #50 : 16.03.2016, 22:16:56 »
Ei kun niihin porataan reikiä.

Miksi?

Joku jokkis-seppä vuosia sitten landiassa suunnitteli kevyttä alakertaa.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2016, 22:18:49 kirjoittanut suppo »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #51 : 16.03.2016, 22:42:07 »
Hei nyt pojat ja tytöt oikiasti, koittakaapa olla kunnolla. Palaaminen topicin aiheeseen 3-2-1 NYT!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #52 : 16.03.2016, 22:45:12 »
Onko tämä se juttu mitä haluat jatkaa?

Ei kun nyt järki käteen aikuiset ihmiset!
Olen tässä koittanut maltilla ja hyvällä tahdolla kertoa mihin kannattaa keskittyä ja mihin ei

taustaa:
2000-luvun alussa tuli leikkikaluksi hommattua eka vinokone
2002 asti olen ajanut kaikki arki ja työ ajot vinokeella
Vinokoneita on ollut ajossa ja purussa abaut 30kpl. Muutama turbokin eksynyt joukkoon
Vähän kaikenlaisia comboja olen koeillut ja välillä kiivennyt takaperin puuhun. Se vasta opettaakin

Viisastenkiveä ei ehkä ole löytynyt vieläkään mutta sen voin sanoa että jos alakertana on B230f ja polttoaineena E85 niin ollaan oikealla polulla
-Ja omista virheistä oppineena+viisaampien avulla olen päässyt eteenpäin enkä suinkaan suuttunut

Mieti nyt Kari Grandi, pilaatko hyvän pillimehu maineen kirjoituksillasi
-Hihnapyörien keventäminen lisää pyörätehoa vapari-automaatissa
-Valupakosarja kannattaa siivota
-Valupakosarjan eristäminen takaveto Volvon konehuoneessa jossa imu-ilma otetaan aivan toisesta nurkasta

Lukeeko tätä farssia kukaan muu asiasta ymmärtävä?
Vai vastailenko mää tässä jollekkin trollille?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #53 : 16.03.2016, 23:10:00 »
Jokaisella järkevällä jutulla on oma  vaikkakin pieni merkityksensä.

Olet selvästikin "krouvia" koulukuntaa, mutta onneksi meitä on moneksi.

Itseäni kiinnostaa, että kuinka pieniä muutoksia sinne tänne kumuloimalla saa aikaan MV-efektin.

x: "Toi sun isoisän aikainen ahtamaton Volvo kulkee kovempaa, kun mun kuussatanen Kawa, mitä palikkaa siinä on?"
KG:" Nokka ja venat vaihdettu, muut osat on suunnilleen vakioita, mutta niitä on hierottu."

Mitä Vittua!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #54 : 17.03.2016, 08:47:21 »
Hei nyt pojat ja tytöt oikiasti, koittakaapa olla kunnolla. Palaaminen topicin aiheeseen 3-2-1 NYT!

Nähdäkseni Joonas aivan yksiselitteisesti sanoi että ollaan kunnolla ja palataan aiheeseen. Jostain syystä Kari Grandi ja Veksi halusivat kuitenkin jatkaa keskinäistä kinasteluaan pääosin aiheen vierestä.

Päivän palkintona on 20% varoitusta molemmille.

EDIT: ja seuraavalle joka länkytystä tässä jatkaa, palkintona on banaania. Poikittain. Hanuriin.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 09:05:31 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #55 : 17.03.2016, 15:48:28 »
Noh kiva että tuli vastauksia ja aikamoinen hälinä tästä tulikin  ::) Mutta nyt on haettu elringin ylä-ja alakerran tiivistesarjat  8)
Tuossa mietiskelin kun kerta putkistoakin vaihtamassa ja oikean puolen helman hitsaan, niin voisi samalla tuon koko pohjan raaputtaa auki ja katsoa kuntoon. Varmaankin nuo vanhat massat lähtee kuumailmapuhaltimella ja teräslastalla, loppu putsaus sit kulmahiomakoneella jossa teräsharja laikka. Laitetaanko vain pelkkä uusi massa pohjaan vai voiko pohjalle laittaa jonkinlaisen suojamaalin joka antaisi lisäsuojaa?

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #56 : 17.03.2016, 16:05:35 »
Noh kiva että tuli vastauksia ja aikamoinen hälinä tästä tulikin  ::) Mutta nyt on haettu elringin ylä-ja alakerran tiivistesarjat  8)
Tuossa mietiskelin kun kerta putkistoakin vaihtamassa ja oikean puolen helman hitsaan, niin voisi samalla tuon koko pohjan raaputtaa auki ja katsoa kuntoon. Varmaankin nuo vanhat massat lähtee kuumailmapuhaltimella ja teräslastalla, loppu putsaus sit kulmahiomakoneella jossa teräsharja laikka. Laitetaanko vain pelkkä uusi massa pohjaan vai voiko pohjalle laittaa jonkinlaisen suojamaalin joka antaisi lisäsuojaa?
tästä varmaan tulee taas yhden sortin sota mutta...itse vedän happomaalin (tai 2-k epoksin pohjalle ja vaikka kiveniskumassan pintaan.

Minkäs kokoisen putken laitat? 2,25" taitaa olla vakiosta pykälää suurempi, tuohon 2 läpivirtaavaa pönttöä ( ja tietysti katti jos on vähäpäästönen) niin äänet pitäisi olla suht inhimilliset.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #57 : 17.03.2016, 16:49:17 »
Tuossa mietiskelin kun kerta putkistoakin vaihtamassa ja oikean puolen helman hitsaan, niin voisi samalla tuon koko pohjan raaputtaa auki ja katsoa kuntoon. Varmaankin nuo vanhat massat lähtee kuumailmapuhaltimella ja teräslastalla, loppu putsaus sit kulmahiomakoneella jossa teräsharja laikka. Laitetaanko vain pelkkä uusi massa pohjaan vai voiko pohjalle laittaa jonkinlaisen suojamaalin joka antaisi lisäsuojaa?

Pysytään edelleen kuitenkin aiheessa. Alusta / korijutuista oma topic tai mielellään jatkoksi johonkin aikaisempaan keskusteluun.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #58 : 18.03.2016, 16:50:00 »
Tänään voitaisiin halvoilla ja helpoilla konsteilla parannella seoksen syttymistä ::)

Aloitetaan tulppien indeksoinnilla ja jatketaan keskustelun edetessä muihin juttuihin.

Merkkaa jokaiseen tulppaan kierteen yläpuolelle näkyvään paikkaan sivuelektrodin paikka. Kiristä tulpat siten, että sivuelektrodin kärki osoittaa pakoventtiiliin päin.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2016, 17:08:37 kirjoittanut Kari Grandi 240 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230f kutitus
« Vastaus #59 : 18.03.2016, 18:40:37 »
Tänään voitaisiin halvoilla ja helpoilla konsteilla parannella seoksen syttymistä ::)

Aloitetaan tulppien indeksoinnilla ja jatketaan keskustelun edetessä muihin juttuihin.

Merkkaa jokaiseen tulppaan kierteen yläpuolelle näkyvään paikkaan sivuelektrodin paikka. Kiristä tulpat siten, että sivuelektrodin kärki osoittaa pakoventtiiliin päin.
...ja tuosta saadaan mikä hyöty?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

RallyBaron  Samppasport