Näissä on varmasti todella suuri osa noista ennenaikaisista laakeririkoista sen asentajan aikaansannosta, eli siis suomeksi; se asennus on ryssitty.
Uutta laakeria kun ei saa missään nimessä prässä sen "laakerin läpi" eli siitä navasta, vaan siihen pitää olla juuri oikeanlainen kaulus, jolla laakeri prässätään ulkokehästään siihen olkatukeen sisään.
Nyrkkipajoilla ei varmasti tuollaisia erikoistyökaluja ole, eli varmasti painavat virheellisesti laakerin paikalleen.
Tokihan niitä huonoja laakereitakin on, mutta jos SKF tai FAG hajoaa tyyliin 10tkm jälkeen, niin epäilys asennusvirheelle kasvaa...

Täällä kesti jokin tarvike (aikaisemman omistajan asentama) 60tkm, nyt on ollut toisella puolella Volvon originaali laakeri (350e) noin 60tkm ja on ehjä, toisella puolella on 10tkm pyörinyt FAG ja sekin on vielä ehjä

Fixukselta sai FAG:n tingittynä reiluun sataseen
