Sama pätee suurilta osin luultavasti myös 960 ja S/V90:n. ECC:n osat on aika pitkälti samat, mutta luultavasti purkaminen hieman erilaista.
Tulipas viime kesänä tutustuttua vähän enemmän ysin ECC:n sielunelämään, kun pitkissä vedoissa rupesi puhallus tippumaan jalkotilaan. Tosi yleinen vika ECC:ssä ja varmaan 98% lintoissa vuotaa alipainetta pois, yleisemmin tuolta kaksitoimisen alipainekellon luota.
Ite puhaltelin letkuja läpi ja löytyi kaksi vuotoa, toinen oli hanalle menevässä letkussa (hankautunut poikki) ja toinen se surullinen alipainekello.
Eli tämä:

Tilasin uuden Volvolta, toimitusaika oli vaatimattomat 1 vuosi (tilasin viime kesälomilla, saapui tän kesän lomille).
Vaihtaminenhan tapahtuu purkamalla ensiksi pois:
-Kuskin jalkotilan suojamuovi.
-keskikonsoli irti (romulokero-käsijarrumuovihässäkkä)
-sulakelokeron kansi, sen yläpuolinen romulokero (kahdella ruuvilla tupakansytyttimen peitelevyn alla), soitin ja soittimen muovilokero (kahdella torxilla ylälaidasta).
-Apukuskin jalkotilan suojamuovit sekä hanskalokero (täytyy irroittaa että saa sivuposken irti.
-Kuskin että apukuskin molemmat sivuposket keskeltä. (sama molemmilla puolilla: kaksi pulttia penkkien vieressä, kaksi sisälaidassa, yksi iso verhoilun alla ja välirauta poskien välistä alhaalta pois).
-Rele/sulakeboksi irti ja sen alla oleva muovikiinnike mäkeen (kahella pultilla ja yhdellä mutterilla kiinni)
Ja tässävaiheessa alkaa näyttää about tältä:

-Sitten otetaan molemmilta puolilta taakse meneviä ilmaputkia vähän irti (itse otin vaan yhden ruuvin verhoilun alta, läheltä penkkejä) ja kampesin pienellä voimalla irti.
-Ilmaboksi irti kellojen alta, yhellä torxilla kiinni. Ja siirretään syrjään.
(tässä näkyy ilmaboksi:
http://sekokupu.pp.fi/korjaus/IMG_1104.JPG )
Nyt päästää asiaan, itse kello on kiinni sisäpuolelta kahdella 10mm kannalla olevalla mutterilla ja akseli on kiinni lukkorenkaalla. Itse oikasin tässä sen verta että kampesin kiinnikkeet poikki ja talttapäisellä meisselillä kampesin lukkorenkaan irti akselista, näin irtoaa kello mäkeen.
Sitten uusi tilalle, akselin lukkoprikka takaisin ja itse ruuvasin pienellä räikällä kaksi mutteria kiinni.
Sitten vaan auto takaisin läjään käänteisessä järjestyksessä

Lähentelee vähän 240:n lämppärinmoottorinvaihtoa, mutta joku jolla on tosi ohuet, pitkät ja näppärät kädet voi selvitä vähemmälläkin purkamisella.
Ei mitään herkkua, mutta nyt puhaltaa auton ollessa sammuksissakin niin ilmaa juuri niistä suulakkeista mistä ite haluaa.
Päivitän vähän (mm. kuvia pienemmäksi ja lisään niitä enemmän) jonkin ajan päästä.
Ja tässä vielä itse murheenkryyni joka vuotaa (kiinnikkeet poikki):

Oman varaosanumero oli: 9463042, hintaa n. 50e jyväskylän sinisellä.