Eh mun asenne? Sääntöjen mukaan mentiin, ja hyväksytty katsastus tarra lasissa. Melurajat oli tiedossa kyllä, mutta ei tietoa mitä viisari tulee näyttämään tuolla putkistolla, edellisellä putkistolla oli 84dB mut vika oli kammiovaimennin ja sen aikasella eculla monttu vääntökäyräs just 4500rpm kohdalla, vaikka lauloikin samat huipputehot.
Rakentavaa kritiikkiäkö ei saisi antaa?
Hyökätään sitten asiaa vastaan haukkumalla sanansaattaja?

Sattumoisin, tulin tuonne kesämiittiin koska kerholainen jonka palkitsitte kutsui

Noi pakoputki "viritelmät" -> Lisätään sääntöjä jälkikäteen?

Vai menikö se niin että eri merkkisellä autolla olikin eri säännöt?

pointti on että se pysyy siellä luotettavasti, yhdellähän oli hylsy putkessa, jollain mikä näytti että oisko ollu klemmarilla? Myöhemmin katselin että mäkeenhän se oli lentäny. Joillakin on myös tapana poistaa heti hyväksyttyjen melujen jälkeen.
Tukittiin reippaasti vaikka riskinä on että pakovenat palaa ja tuo konetyyppi on erittäin herkkä pakovastukselle (tiputus 2.5" -> 2" putkistoon voi ottaa 1/3 tehoista pois).
Btw, teräsvillasta ne äänenvaimentimetkin on tehty ennen vanhaa.
Meteliksi siis mitattiin 86dB, ja tietääkseni myös tarkistusmittauksella mitattiin sama tai hyvin lähelle.
Se lisävaimennin klemmarilla kiinni muuten huojui aika voimakkaasti, vähän näytti mahtaakohan lentää mäkeen. Sanoisin että ennemmin villat putkeen ja ristikko eteen ettei pääse pois, kuin tommonen useamman kilon kimpale joka voi irrota ... Sekun irtoo ja osuu takana tulevan tuulilasiin sopivasti vaikkapa 60km/h nopeuserotuksella niin siitä tulee ruumiita aikas helpolla!
Katsuri mietti että pysyykö lisävaimennus, ja se tarkistettiin ekan session jälkeen. Tässä siis
EI pitäisi olla mitään napistavaa. Systeemi oli vielä täysin ehjä kun se purettiin tallille päästyämme. Se teräsvilla oli myös kerissä laitettu sinne ettei pääse vain pienissä määrissä poistumaan (se tulee keränä kun ostaa).
DB Killereissäkään ei pitäisi olla napistavaa -> Moni vaimennin tulee tehtaalta niitten kanssa, yhdellä M4:llä kiinnitettävänä, juuri sellaisia tilanteita varten kun äänet pitää saada kuriin.
HUOM: Corolla on täysin katulaillinen, rekisterissä, muutos leimattu jo vuosia sitten tuolle tekniikalle, ja SÄÄNTÖJEN mukainen eli liikennevakuutus toki voimassa jos radalla sattuu jotain.
Yhtäkään ohitusta en tehnyt riskillä. Ohitin vain jos oli tilaa mennä.
Täsmälleen sama tyyli kuin aina ennenkin ja monella muullakin jotka ajaa paljon radalla, ja koskaan, HUOM: koskaan siitä ei ole kukaan napissut mitään. Ei edes radalle.com "omalla autolla" vuorolla, siellä joskus portilta muistutetaan että on "omalla autolla" vuoro että varovaisuutta kulkevat vähän hitaasti, mut ei muuta.
Juuri tuo mitä vanha herra sanoi, kyllä se nopeampi paikkansa löytää joka tapauksessa. Riskillä ohitus on yleensä OHITTAJALLE riski, ei ohitettavalle jos ohitettava ei ala panikoimaan tai urpoilemaan, kuten liinat kiinni yhtäkkiä ... Kuten eräs keltainen T5 ...

meinas olla pieni tilanne alussa hevosenkengässä kun luulin että se menee mut sen vauhdit yhtäkkiä putos enkä huomannut jarruvaloja, lienekkö rullaillu vapaalla tjsp? Oli kuitenki lähellä normaali ajolinjaa siellä päällä
Ohitettavan on kaikista paras jatkaa omaa linjaa, omalla vauhdillaan, ei mitään yllätyksiä TAI jos näkee jo kaukaata niin sitten voi näyttää vilkkua siihen laitaan missä aikoo pysyä ohituksen ajan.
Jollekkin tosiaan tööttäsin muistaakseni ennen tarun mutkaa, aiheutti vaaraa / blokkaili tjsp. Sitä vartenha se äänimerkki on, että herätetään huomio

En ole koskaan ennen tarvinnut tööttiä radalla, kesti sen hakeminenki ku meinannu muistaa missä kaukana se nappi olikaan

Pahoittelen sille jonka edessä hetken olin varikkopilttuitten edessä, tarkoitus ei ollu blokata pääsyä, en vain huomannut että olit tulossa ennen kuin olit vierellä. En kyllä tajunnu että olisit varsinaisesti joutunu venailemaankaan? Ei me siinä verkon luona hirveän kauaa muutenkaan oltu.
Ovet jätin auki, mutta pysyi omalla kaistalla, eli ns. huolto-alueelle jolla saakin olla esteitä eikä kuulu ajaa jos sitä käytetään.
Hiukan pakollista koska corollassa on hyvin äkkiä 100c+, ja paikallaankin se 50c+ ellei tuuleta vähän. Sillä ajaminen on vähän kuin menisit saunaan nostelemaan puntteja kun vedät steppi tanssia samaan aikaa

Voi tulla sanomaan ihan rohkeasti myös jos oli tiellä tjsp. Ei tartte pelätä, en mä pure tai lyö

Vanhan herran kanssa juteltiin aika pitkään, ja käytiin ajamassakin peräkkäin. Kovaa meni M3 kyllä!

Sillähän oli siinä ihan kunnon sliksitkin alla ilmeisesti, ja se pari kierrosta peräkanaan oli hyvä kokemus kyllä

Saatto tulla videollekkin, en ole vielä tarkistanut.
Btw, kuten taisin mainita niin Radallecom pyörii myös suurelta osin vapaaehtoisvoimin, onhan se Oy, mutta ei Akinaattori sillä rahaa tahko siihen mallii että kaikki olisi palkattua väkeä. Niitten sivuilla on lomakkeet mistä voi ilmottautua, ja pari kertaa vuodessa taitaa olla orientoituminen uusille vapaa ehtoisille tjsp.
Sieltä kannattaa käydä ottamassa mallia, ei se aina niiltäkään suju, mutta pysyvät hyvin aikatauluissa nykyisin jne.