Jaahas, jaarittelun ja työn yhteisaika 2tuntia.

On se ihailtavaa katsoa miten Volvo mekaanikko 18v merkki kokemuksella tekee töitä

Ei en pysty samaan ainakaan vielä

Omaan muistiin 237288km mittarissa.

Pidemmittä puheitta, vakio jouset vaihtuivat eibach pro-kit:tiin (-30mm)
Ennen

Jälkeen


Uudet yläpään kumit eteen, ainakin toinen oli jo osittain revennyt. Varoiksi hommattu ni laitettiin tietysti.


Eli mittoja, otin niitä myös.

Vanteen keskeltä kaaren ylimpään kohtaan. :
Vasen etu : 366mm -> 345mm
Oikea etu : 372mm -> 353mm
Vasen taka : 390mm -> 360mm
Oikea taka : 390mm -> 360mm
Takapää oli ja tippui täysin tasan. Etupää ei, edessä laitettiin oikealla puolella täydet camberit mitä siitä nyt saa "säädettyä" kun tolpan kiinni laittaa, vasen puoli jätettiin vähän pystympään, vaikuttaa kuulemma ajettavuuteen kun suomen tiet kanttaa oikealle.

Yllätyksiä

Mainitsin aiemmin että etu iskunvaimentimet 78% ja 78% Takana 71% ja 72% Hienot arvot.
Mutta, takana Bilteman takaiskarit

tuli ihan yllärinä silmille

Toisena yllätyksenä takavaimennin joskus peruutettu jotain päin

Taittunut alemmas, pöntön juuresta alapuolella räkäpalkoa ja yläpuolella noin 2cm halkio... Vuotaa, pörinä putki

Tarvii tuolla vaimentimelle jotain tehdä, nyt se taivutettiin suorempaan niin ei ota maahan kiinni
Huomenna säädän aurauskulmat töissä! Ratti ei ainakaan pienessä nopeudessa tuntunut menneen vinoon, säädän silti.

Sitten voi päästellä menemään kaikessa rauhassa!
Huomenna pääsen toteamaan kuinka paljon parani ajettavuus. Mutta 1.5km pyörähdyksellä vaikutti dynaamisemmalta ja oli kiva huristella. Lukuun ottamatta vuotavaa takavaimenninta.

Eteen kurasuojat vois olla poikaa? Tietysti korinvärisenä!
