Carcom Oy  Elekma

Ajoneuvojen verotus ja sen muutokset

  • 856 Vastauksia
  • 177763 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #315 : 19.01.2017, 17:15:44 »
Sehän on viherpesua vaan jos ajaa muualla kuin kaupungissa, osa meistä oikeasti ajaa työmatkat sähköllä. Minä naureskelin sitä kun muuten hinnat tippui veron poiston myötä mutta hybridimallit ei vastaavasti hyötyneet. Antaa vähän väärän signaalin..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #316 : 19.01.2017, 17:20:30 »
Uskomaton paskaa 38:38 eteenpäin.
Vapaaehtoisella suostumuksella kierretään peruslaillinen yksityisyyden suojaamia asioita, kuten myös henkilötietolain vaatimuksia.

Berner ei siis ole kumppaneineen ymmärtänyt mikä meni pieleen mm. länsimetro oy:ssä...  :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #317 : 19.01.2017, 18:26:49 »
Itse itselleni vastaten...:

"http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-243-495-1 ja sieltä... Sivu 75:"Liikenneverkkoyhtiön hinnoittelu kohdistuisi lähtökohtaisesti kaikkiin samalla tavoin. Liikenneverkkoyhtiön hinnoittelun piirissä olisivat henkilöautot, pakettiautot ja linja-autot käyttötarkoituksestaan riippumatta. Maksut koskisivat myös esimerkiksi julkisen liikenteen kulkuneuvoja ja takseja. Mopot, mopoautot, mönkijät ja traktorit ehdotetaan jätettäväksi maksujen
ulkopuolelle, mutta moottoripyöriltä maksuja perittäisiin. "" <- lähteenä https://bbs.io-tech.fi/threads/autoihin-sim-kortit-musta-laatikko-kertomaan-ajokilometrit-reaaliajassa-ja-verotus-taeysin-uusiksi.9952/page-11#post-388902

[edit]  ...eli siis pakumuutoksia diesel volvo-farmareille ei enää kannata tehdä...  [/edit]

Hassua kuitenkin, että hiukkaspäästöt vaikuttavat tien kulumiseen noinkin paljon, että samanpainoisia autoja "verotetaan" eri tavalla...

Odotan mielenkiinnolla onko hallituksella pokkaa esittää tätä oikeasti... ja onko eduskuntaan valitut kansanedustajat niin voideltuja notta menee vielä läpi...

Ei mulla muuta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 18:28:27 kirjoittanut vemppu »
"If I die... I die..." <- joku

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #318 : 19.01.2017, 18:51:24 »
Odotan mielenkiinnolla onko hallituksella pokkaa esittää tätä oikeasti... ja onko eduskuntaan valitut kansanedustajat niin voideltuja notta menee vielä läpi...

No ihan varmasti on ja ei varmasti mene. Ei voi mennä, jos menee niin silloin on kyllä demokratia raja erittäin häilyvä

Jonkun pitäisi päästä istuntosaliin huutamaan "Saatanan tunarit!"

Poissa Metsos

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #319 : 19.01.2017, 18:51:43 »
luovutus maaliskuun alussa...saas nähdä miten tää nyt menee. On vaan vahva tunne että taitaapi tässä kärsiä itse eniten...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #320 : 19.01.2017, 19:19:22 »
Mua kyllä nauratti tuo kilometriperusteinen vero. Kuinka moni vähän ajava omistaa juuri vanhan auton jolla käydään vain kaupassa ja hoidetaan pakolliset asiat. Tätä varten pitäisi ostaa OBD-portilla oleva ajoneuvo. Muuten maksat itsesi kipeäksi vuosittaisella verolla  :idiot2: :idiot2: :idiot2:.

Heti tulee mieleen pari tuttua eläkeläistä jotka omistavat vanhempia hyväkuntoisia autoja eivätkä näe mitään tarvetta vaihtaa autoa, koska noiden kulut on minimaaliset ja huoltaminen/korjaaminen puoli-ilmaista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #321 : 19.01.2017, 19:27:13 »
No siis tuo alun kommenttirivi oli ihan paras! :D :D

Koodia: [Valitse]
// I'm so sorry if you have to read this. There was way too little time to
// write this...

 :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
En muuten enään löytänyt tätä tuolta... ::)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #322 : 19.01.2017, 19:40:33 »
En muuten enään löytänyt tätä tuolta... ::)
Yllättäen oli viety täysin uusi versio tuosta tiedostosta. Siis muutenkin kuin tuon alun kommentti osuus.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #323 : 19.01.2017, 19:42:09 »
Uskomaton paskaa 38:38 eteenpäin.
Vapaaehtoisella suostumuksella kierretään peruslaillinen yksityisyyden suojaamia asioita, kuten myös henkilötietolain vaatimuksia.

Berner ei siis ole kumppaneineen ymmärtänyt mikä meni pieleen mm. länsimetro oy:ssä...  :facepalm:

Uskomatonta paskaa koko video. Alussa kun tuo esitteli niitä hienoja laskelmiansa niin autot olivat vuosilta 2016, 2010 ja 2005, joten autojen keski-ikä oli n. 7v. Miksi ikinä noihin laskelmiin ei oteta sitä oikeaa totuutta? Suomen autokanta on melkein 12v. vanhaa.

Lisäksi kun tuo sanoi että;

Lainaus
on yksittäistapauksia joissa menot kasvaa

niin kuinkahan monta "yksittäistapausta" tälläkin foorumilla on jossa menot vain nimenomaan kasvavat? Jos tällä pienellä foorumilla ynnätään kaikki "yksittäistapaukset" yhteen niin ei voida puhua enää sellaisesta, puhutaan pikemminnkin säännöstä

Tämäkin 38:11 kohdalla;

Lainaus
..se joka käyttää, maksaa, se jolta tulee eniten päästöjä, maksaa enemmän

Eli suomeksi, köyhät lisempää kyykkyyn, jolloin ei ainakaan ole varaa vähäpäästöisempään autoon


edit: tuli muuten mieleen sellainen perustavanlaatuinen kysymys, että miksi tälläinen uusi verotussysteemi pitää ylipäätänsä edes saada? mikä vanhassa systeemissä on vikana? se tuottaa valtiolle niin paljon hynää, että sitä irtoaa jaettavaksi muihin kohteisiin asti
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 19:50:35 kirjoittanut razori »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #324 : 19.01.2017, 19:57:36 »
No ihan varmasti on ja ei varmasti mene. Ei voi mennä, jos menee niin silloin on kyllä demokratia raja erittäin häilyvä

Jonkun pitäisi päästä istuntosaliin huutamaan "Saatanan tunarit!"
Minulla on työryhmän soittoäänennä muokattu juicen biisi "mikä, mikä mättää? Kuka saatanan tunari taas tunaroi, ee en kommentoi!"  :D


Bernerin puliveivaus tässä on se, että verosta joudutaan säätämään lailla, joten siinä näkyy myös poliittinen jälki aina, eikä kukaan uskalla äänestää sen tuplaamisen puolesta tosta noin. Kun siitä tehdään monopoliyhtiön maksu, niin monopoliyhtiö voi vaikkapa kolminkertaistaa maksun ilman hikeä. Eikä siihen pysty vaikuttamaan poliittisesti tai muutoinkaan demokraattisesti.

Ja palkathan siellä on sitten pomoportaassa satoja tuhansia vuodessa, vaikkei monopoliyhtiön tarvitse tehdä mitään tehdäkseen tulosta.

Tämä haiskahtaa jotenkin palkkakuoppa-pursiaisen eläkeviralta tai sanotaanko kultaiseksi käden puristukseksi tätä?
Yhtiöhän saa tietysti hallintaneuvoston, jossa istumisesta maksetaan muutaman tonnin per kokous, vaikkei elimellä ole mitään juridista päätäntävaltaa. Lisäksi noissa istuu pääsääntönä hyvävelikerhon porukkaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8993
  • Teiden tukko
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #325 : 19.01.2017, 19:57:47 »
Kyllä loppuu tästä maasta kotimaan matkailu kokonaan, jos nämä suunnitelmat toteutuu. Ei riitä rahat käyttää autoa töissä ja kaupassa käymiseen, saati sitten harrastamiseen.  :peetu:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #326 : 19.01.2017, 20:01:27 »
Jos tuo kiinteäa asiakasmaksu  tulee voimaan niin otan joka sunnuntai ilta oman volleni pois käytöstä koska ajan firman liisarilla työajot arkisin ja kun perjantaina mahdollisesti viikonloppuna tarvitsen omaa autoa niin otan sen käyttöön trafin sivuilla.   Nämä käytöstäpoistot ja käyttöönotot kun ovat ilmaisia ja tapahtuvayt reaaliajassa

Näin tulee vuodessa vain 120-130 päivää maksimissaan käyttöpäiviä eli 900€ - 65% = n.300€  Bernerin laskuopin mukaan.  Samoin putoaa vakuutusmaksut
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #327 : 19.01.2017, 20:08:48 »
Bernerin puliveivaus tässä on se, että verosta joudutaan säätämään lailla, joten siinä näkyy myös poliittinen jälki aina, eikä kukaan uskalla äänestää sen tuplaamisen puolesta tosta noin. Kun siitä tehdään monopoliyhtiön maksu, niin monopoliyhtiö voi vaikkapa kolminkertaistaa maksun ilman hikeä. Eikä siihen pysty vaikuttamaan poliittisesti tai muutoinkaan demokraattisesti.

Tämä. Vaarallinen ihminen on yleiselle hyvinvoinnille ja suomen kansantaloudelle tuo Berner..


Jos tuo kiinteäa asiakasmaksu  tulee voimaan niin otan joka sunnuntai ilta oman volleni pois käytöstä koska ajan firman liisarilla työajot arkisin ja kun perjantaina mahdollisesti viikonloppuna tarvitsen omaa autoa niin otan sen käyttöön trafin sivuilla.   Nämä käytöstäpoistot ja käyttöönotot kun ovat ilmaisia ja tapahtuvayt reaaliajassa

Näin tulee vuodessa vain 120-130 päivää maksimissaan käyttöpäiviä eli 900€ - 65% = n.300€  Bernerin laskuopin mukaan.  Samoin putoaa vakuutusmaksut

Eipäs ole tullut ajatelluksi moista.. Varsinkin kun itse asun vielä muutaman vuoden opiskelujen takia kaupungissa, jossa kaikki palvelut on 5km sisällä niin autoa ei tarvitsisi. Viikolla auto liikenteestä poistoon ja viikonloppuna kun menee takaisin kotikonnuille niin taas takaisin liikenteeseen. Säästäisi aika tavalla ja kun trafi juuri yksinkertaisti koko operaation :D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #328 : 19.01.2017, 20:11:48 »
Johan Berner on ollut Suomen kansalainen tasan kaksi vuotta ja jää lähtemättömästi Suomalaisten mieliin, kun puhaltaa nuo rahat.

Ja kuten totesin, niin nuo autoverot valuu sen jälkeen johonkin ihan muualle, kuin valtion budjettiin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ajoneuvovero
« Vastaus #329 : 19.01.2017, 20:16:53 »
Johan Berner on ollut Suomen kansalainen tasan kaksi vuotta

Tätä hieman ihmettelin tuossa aikaisemmin. Liekkö kätellyt hieman eri tavalla, kuin ne jotka ovat olleet eduskunnassa vuosikymmenen verran, kun on noin nopeasti edennyt ministerin tehtäviin

 

Kulkukoira  Proturbo