Jatketaanpas vielä vähän, kun edellisistä päivityksistä on vähän aikaa, sekä kuvia ja tarinaa vielä riittää.
Oranssien valojen poisto alkoi takavaloista. Takavalot kirkkaalla vilkulla ovat aika suolaisen hintaisia, eikä tummennetut porkkanat miellyttäneet omaa siltää, joten päädyin lakkaamaan vilkut punaisiksi. Päivällä vähän huonot, kun vilkku on punainen, mutta pimeällä vilkku onkin jo oranssi.

Motonetistä löytyi sitten vähän makiaa, eli kirkkaat etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut (kromireunalla). Eikä ollu vilkut muuten edes pahan hintaiset (20€/kpl). Nähnyt välillä foorumilla pyydettävän käytetyistä samoja hintoja...

Etuvilkuille "faceliftaus", eli toi alaosa korinväriin. Tässähän olikin jo valmiiksi reiättömät korinväriin maalatut ajovalon listat, niin sopivat hyvin yhteen

.


Sivuvilkut näyttivät jotenkin vähän liiankin kirkkailta, joten ohut kerros tummennuslakkaa tuli niihin.

Tässä vilkku näyttää jotenkin kauhean tummalta, mutta ei ne oikeasti ole kuin kevyesti tummennetut. Kuvissa myöskin uudet Dave Bartonilta saapuneet linssihirvitarrat

.

Samassa paketissa tuli myös vanteisiin oikean väriset tarrat:

Bilteman muovimaalin, eli puskurimaalin olen todennut todella hyväksi! Aina kun on ollut aikaa, niin joitain osia tällä maalilla maalannut. Tavoitteena maalata kaikki listat ja puskurit tolla. Tässä näyte ovenkahvoista:

Sitten pieni äänestys foorumilaisille. Nyt on saatu peilit korinväriin, mutta olisiko peilin kiinnike parempi punaisena vai mustana? Itse en ole saanut päätettyä vielä, niin kysytään sitten muiden mielipiteitä.

Auto onkin toiminut moitteettomasti, mutta pitihän sitä jotain mukavaa puuhaa keksiä

. Eli etupään puslien vaihtoa.
Lähtökohta:

Vaihtoon meni siis vakaajan runkokumit, reaktiotangon (?) takimmaiset puslat, alatukivarren keskihelat (vahvistetut) ja vakaajan tukitangot (eli koiranluut).

Osat nipussa:

Reaktiotangon puslat sain pienellä päänraapimisella poistettua lopulta grillissä kuumentamalla

. Uudet puslat vein suosiolla pajalle prässättäväksi. Ei maksanut juuri mitään, eikä tarvinnut riehua ruuvipenkin tai kumivasaran kanssa. Kuvassa maalattu reaktiotanko uuden puslan kanssa:

Pitää käyttää auto vielä jossain suuntauksessa ja katsoa sitten auttoiko toi remppa mitään motarilla vetelyyn.
Puslia vaihtaessa lähti etujousista kierros pois. Ei juurikaan vaikuttanut korkeuteen. Täytyy ottaa vielä vähän lisää ja sitten takajousien kimppuun.