Voihan siinä kampiakselin akselitiivistekin, =stefa, vuotaa (minulla ei vuoda, vaikka on alkuperäinen ja melkein 600 tkm ajettu). Sensijaan todennäköinen vuotokohde on öljypumpun tiiviste, joka ei ole stefa (=metallivahvisteinen akselin huulitiiviste) vaan paperi- tai "pelti"tiiviste pumpun liitospinnassa.
Omassani pumpun tiiviste on tihkunut jo 500 tkm ja sen sopii tihkua edelleenkin, koska haitta on vain kosmeettinen. Jakohihna ei kastu, toisin kuin jos stefa vuotaisi.
Pumpun laipan tiivisteen vaihtamiseksi on jakopää purettava ja öljypohja irrotettava.
Motonet myi kerran minulle vääränlaisen jakohihnan kiristimen: muuten oikea, mutta viimeinen kirjain paketissa olevassa VAG-numerosarjassa väärin: kiristysvoima pienempi, kuin oikeassa versiossa. Ennenaikainen jakohihnavaurio olisi voinut olla mahdollinen. Olenkin ostanut volkkarikaupasta jakopään osasarjana koko paketin, jossa on oikea kiristinmalli, jakohihna, pumpun hihna, pumpun hihnan kiristin ja taittopyörä, kampiakselin hihnapyörän kaikki 5 pulttia ja muutama muukin pultti. Hinta taisi olla luokkaa 230.
Hammashihnojen vaihto on helppo työ Volvoon, jos vain on kampiakselin lukituspalikka hihnapyörän keskipultin avaamisen ja kiristämisen ajaksi, momenttiahan on 160 Nm + puoli kierrosta. Momenttina tuossa kiristyksen loppuvaiheessa ja avaamisen alkuvaiheessa on noin 480 Nm.