Senverran iski tylsyys, et vois kirjotella tälläsestä hieman kieroutuneesta projektista, joka alko jo vuonna 2005. Ehkä se vielä tyydyttää jonkun perversion nälän. :hello:
Eli ei siis merikontti vaan välikoppa, johonka tulossa pitkälti volvon tekniikkaa (Toisinsanoen 40% volvo / 60% kirosana)
(B230FK+M90+1030 yms), myöhemmin sitten 16V, kunhan saa ton eka pelittelemään noilla romuilla mitä nyt löytyy.
Tarkotus on myös saada tää kilpiin ja kadulle/joskus myös radalle, eikä mihinkään jokkikseen.
Pahoittelut myös näin jo etukäteen kirjoitusvirheistä. (,,,,, ota siitä pari pilkkua ja lisää oikeisiin paikkoihin, jos siltä tuntuu.)

Sitten itse asiaan, tekniikka sisältää siis jotai täntapaista:
B230FK (531kansi) ajettu joku 300tkm, tuotu ruotsista 940"hearse" keulilta vm.98
http://s119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/?action=view¤t=Picture240.jpgMegasquirt1 V2.2 extra / edis4
BMW M3 -618 SRE asetelma / 4-lapanen Sintterilevy / kevennetty/modattu vauhtipyörä
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture346.jpg?t=1291600929M90 loota
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture345.jpg?t=1291600984940? kardaani puol metriä lyhennettynä (ellei keksi parempaa vaihtoehtoa).
5linkitetty 1030 akseli, dana truetrac lukko / vetareiden pulttijako muutettu 4*108
"bosch" -044 pumppu
Kori on "valmistunut" 2005-2010, enkä käsittele sitä rakennusvaihetta sen ihmeemmin tässä, kun ei niinkään liity volvoihin (yv. emaililla voin vastailla parhaani mukaan, jos jokin siinä aiheessa kaivertaa, kuvia löytyy myös photobucketista.)
Korin speksit jotakuinkin:
4-linkit
Säädettävä panhardi
Säädettävät alatukivarret
Säädettävät Reaktiotangot
Teurastettu WC etupalkki
Jokkis turvakaaret + vähän lisätty ekstraputkea
Pystyiskarikotelot takana
Bilstein coilover isot tolpat / 300lbs jouset
Bilstein coilover takaiskarit / 170lbs jouset muistaakseen
Korin saumat vahvikehitsattu
Lasikuitu "konepelti" ja takaluukku
Takalasit vaihettu polykarbonaattisiksi
Lasikuituset puskurit
Pedalbox
2.8 Capri jäähdytetyt etulevyt/levitetyt m16 satulat
Vanteet: Minilite 8"ET0+225/50
Cobra classic CS jakkarat+jonkillaiset 4-pistevyöt
Akku takaloosterissa
Jaz 45L "turvatankki"
+tietty pohja paikattu, vahvistettu jne.
Varmaan unohtuikin jotain.
Muutama pikainen tilannekuva ja yhteenveto vuosien varrella tapahtuneesta:
Ostovaiheessa 2005 (oli tummennettua takalasia, pantterillon taljalla päällystettyä penkkiä, wunderpaumin hajua yms.)
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/wrc3.jpg?t=1291595983Pakollinen dramaattinen kuva jostai vuodelta 2006 ilmesesti, purkuvaiheesta
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/Keula/keulaa.jpg?t=1291601835joskus 2007:
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/FIL5884.jpg?t=1291596218Kasaamisvaiheessa 2009 kesällä, tosin sillon F**D:in omalla koneella, joka levisi about heti konttorillakäynnin jälkeen.
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/IMG_6519.jpg?t=12915957952010 syksy -> Otin rälläkän kauniiseen kouraan ja teurastin tulipellin ja puolet lattiasta pois ja eikun volvon kiuasta sovittelemaan, jonka löysin jo aiemmin 2009 syksyllä.
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture454.jpg?t=1291596626Projektin tänhetkinen tilanne on siis b230 moottorin istuttaminen paikalleen, kerta nurkkiin on siunaantunut lähestulkoon kaikki tärkeimmät osat (moottori/vaihdelaatikko/kardaani/sytytys ja ruokintapuoli). Aivan tuoreita kuvia ei ole tarjolla nyt, kun ei o jaksanu napsia.
Koneenkorvat on jo aika pitkälti tehty. Uus tulipelti on heftattu paikalleen, seuraavaks sitte kardaanitunnelin etupätkä vaihdekepistä tulipeltiin ja vaihdelaatikon korvakot pohjaan.
Hammastankoa pudotettu muutama sentti, että sai koneen mahdollisimman alas, niin ei tarvitse sitten myöskään teurastaa öljypohjaa niin raakalla kädellä.
Edessä ainaki vielä rattiakselin sijoittaminen normaalipaikasta sivumpaan. Startti tuli pahasti tielle, jotenka pakko toteuttaa ohitus mutkalla.
Kaikki pedaalit joutuu myös siirtää samalla sivumpaan, tai tulee ristiriita rattiakselin kanssa.
Vaihdekepin teline pitää tehdä ja nopeusmittarille keksiä joku ratkaisu.
Joku välijäähy ja vähän isompi syyläri ku alkuperänen, pitää sovittaa keulaan.
Kardaani pitäis mitata ja lähettää lyhennettäväksi jonnekkin. Miten noi 2-osaset kardaanit edes kestää isompia hevosia?
Vähän arveluuttaa tollasen härpäkkeen kesto, toisekseen se etupään kumimunkki menee varmaan heti ekana silpuks? (Vai onko se hyvä jättää siihen ikäänku sulakkeeks?)
Onko joku tehny jonkulaisen vaihtoehto ratkasun ton kardaanin suhteen (m90)?
Moottorin osalta visio alkaa olemaan aika selvä: Kokonaan uusiksi eka savujen/leiman jälkeen (16V kantta, isompaa fööniä yms. siitä enemmän sit ku ajankohtasta.)
Täyttääkö tää soppa projektin kriteerit ja kelpuutetaan tänne foorumille?
