Vika korjattu....toistaiseksi....tai siis en tiedä mitä oikeastaan tein, mutta toimii taas.
- Irrotin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän asentotunnistimen piuhat.
- Irrotin ilmamäärämittarin ja kaasuläppäkotelon välisen putken ja putsasin kaasuläppäkoteloa ja läppää sen minkä siitä suulta yletti.
- Yritin mitata kaasuläpän asentotunnistinta, mutta en saanut arvoja.
- Tyhjäkäyntimoottorikin oli irti ja tarkastin, että sen sisällä oleva luisti liikkuu moitteetta ja laitoin vähän liukastetta.
- Kasasin kaiken... ei tuntunut vaikuttavan... kierrokset nousi käynnistyksen jälkeen noin 1200rpm:ään (hieman alhaisemmiksi kuin ennen).
- Päätin pitää pienen mietintätauon ja putsasin samalla kaikkien sulakkeiden pidikkeet ja vaihdoin kaikki sulakkeet uusiksi, kun huomasin muutaman sulakkeen kuumenevan (likaa/hapettumaa... vastus sulakkeen yli kasvaa... kuumenee).
- No auto taas tulille, niin kierrokset nousi käynnistyksen jälkeen noin n.1100rpm.
- Läksin ajelulle niin taas huiteli korkealla nuo kierrokset...ajelin 40-80 km/h vaihtelevasti....mut sitten yht äkkiä neljänteen risteykseen pysähtyessä tipahti kierrokset kohdilleen. Ja siitä lähtien toimi!
Käytös oli siis hieman sama kun viimeksi akun ollessa irti ja tyhjäkäyntimoottorin putsauksen jälkeen lähti ajamaan. Eli pienen ajon jälkeen asettui kohdilleen. Kai siinä on jotain taikaa kun ottaa tuon tyhjäkäyntimoottorin tunniksi "jäähylle" konehuoneesta niin alkaa taas käyttäytyä?

No... näillä mennään... herätän varmaan aiheen taas henkiin kun seuraavan kerran irroitan akun. Kiitos kaikille kuitenkin avusta!