Carcom Oy  Elekma

TKR: Volvo 740 käyttisprojekti

  • 103 Vastauksia
  • 46171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #15 : 01.08.2016, 20:10:10 »
Näille stageille voisikin laittaa uudet merkitykset:

stage1:  vaihdelaatikko ja perä
stage2:  konehuoneeseen osaksi uudet johdot ja muuta hilpettä
stage3:  ???      :o    siis tulossa
Niin tässä tapauksessa staget eivät välttämättä koske tosiaan virittelyä :D Nojoo..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #16 : 09.08.2016, 21:47:10 »
Rusakolta tuli haettua puolat ja sytkäpurnukka oli tutkittavana Ari E:llä. Kiitokset molemmille.

Puolat tuli testattua ihan manuaalisesti kokeilemalla. Ei löytynyt yhtä enempää viallisia puolia. Edelleen veti aika nahkeasti vaikka alkoikin käymään kaikilla. Arvelin sitten vielä kokeilla hätävarana olleen Bilteman massamittarin tilalle käytettyä orggista. Sehän alkoi vetämään taas miltei normaalisti. Ratapäiviltä tuttu ongelma tosin jäi kummittelemaan eli ahdin herää oudon myöhään - vasta 3000-3500rpm kohdilla. Vilkaisin vielä puristuspaineet ja kaikki oli 10,5-11,0bar. Uudesta ahtimesta ei vielä ole kuulunut mitään.

Pitänee vielä vilkaista, ettei katti vaan ole tukkeutunut.

Alusta vähän turhan jäpäkkä käyttikseen, joten varmaan vauhtelen jossain vaiheessa sen takaisin ysiin ja keksin jotain tilalle.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #17 : 15.08.2016, 19:01:34 »
Viikonloppuna tuli vajaa tuhat kilometriä ajeltua. Ajoittainen pätkiminen vaivaa yhä. Pitää vielä tulpat vaihtaa ja jos ei asetu, niin kokeilla puolia vaihdella.

Juvan kohdalla auto meinasi polttoitsemurhata itsensä - taas! :D Tällä kertaa öljykorkki oli pyörähtänyt auki mitä todennäköisimmin tärinästä. Kieltämättä tosi roisi tärinä ja resonaatio. Isompaan mäkeen jos vedättää 2000rpm kierroksilla, niin ihan mielellään pykältää pienempää tupaan. :D

Seuraavaksi ostoslistalla on se ahdin, jota olenkin tovin odotellut valmistuvaksi. H-profiilit ja laajakaistan ajattelin hommata jo valmiiksi syysremonttia varten.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #18 : 15.08.2016, 21:48:58 »
Elä elä... täys vääryys laittaa h-profiilit ja joku pikku ahdin :D :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #19 : 15.08.2016, 22:41:55 »
Käykö varmaan viidellä?
Tommonen tärinä varsinkin ylämäessä viittaa kyl vajaalla käymiseen. Ainakin kutosen tinakoneessa ei viidellä käyntiä meinannu muuten edes havaita.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #20 : 15.08.2016, 23:18:08 »
Käykö varmaan viidellä?
Tommonen tärinä varsinkin ylämäessä viittaa kyl vajaalla käymiseen. Ainakin kutosen tinakoneessa ei viidellä käyntiä meinannu muuten edes havaita.
Käy se lukuunottamatta juurikin niitä hetkiä kun se tekee sitä sytkäkatkosta ja sen kyllä huomaa. Moottori ei käsivoimin heilu yhtään eli vakiotukikumeihin verrattuna nämä ovat sairaan jäykät.

Rusakko: Huhujen mukaan Hege saa ratakiskonkin paskaksi. :D Kyllä ne h-profiilit pitäs olla ihan määräaikaishuoltoon kuuluva toimenpide. Samalla hoonaa, plaanaa, rengastaa ja laakeroi niin vois päästä talven yli. :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #21 : 26.08.2016, 18:51:56 »
Hoplaa!

Juuri tilattua/aiemmin hamstrattua osaa:
-H-profiili veivit 139,5mm
-männänrenkaat
-alapään tiivistesarja
-Volvon liimaa
-yläpään tiivistesarja
-kk laakerisarja
-PLX dm-6 laajakaista
-erillinen pakolämpömittari
-tulpat

Oli tarkoitus Vems:in setti laittaa, mutta kun PLX:n sai sen verran edullisemmin, niin menköön nyt sitten näin. :)

Ahdin on edelleen työn alla, mutta uskoisin sen joutuvan kolmen viikon päähän kun olisi tarkoitus aloitella moottorin irroitus.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #22 : 02.09.2016, 18:17:15 »
Jaha, korkki narahti auki ja katsotaampa mitä tänään saadaan aikaiseksi.


Forgen f004/005 tuplamäntäisen dumpin laitoin eilen kiinni. Kiitos Docpowerille nopeasta palvelusta. :) Samalla vaihtelin 1,0-1,5bar paineelle tarkoitetun jousen sisään. Tuntuu toimivan ihan hyvin, toisinkuin LHssa aikanaan.

Toimivan ahtopainemittarin ajattelin myös laittaa kiinni. Ongelma vain, ettei ole kuin yksi alipainenippa. Haaroituksista ei tunnu dumppi puolestaan tykkäävän.

PLX Gen4 Boschin 4.9-anturilla saapui tänään Futurezilta ja erillinen pakokaasun lämpötilamittari onkin ollut hyllyssä jo useamman vuoden.

Pakosarjan tiivisteet ajattelin vaihdella kun useampikin vuotaa. Samalla pitäisi katsella vähän leimaa varten kuntoon. Yksi paikka pitäisi hitsata apparin jalkotilaan perinteiseen paikkaan ja alusta pitäisi massata talvea varten. Vaimennin pitäisi myös lisätä putken loppupätkälle.

Jouset pitäisi vaihtaa eteen. Mikähän jousijäykkyys sopisi eteen, kun haetaan vähän mukavuutta ajoon? Nyt FKn kivireet liian lyhyinä.

Ainiin ja Mishimoton 440x300x80 kuulerin tilasin. Sopivan kompakti.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #23 : 07.09.2016, 19:15:31 »
Vihdoinkin tuli verotuspäätös ja sen myös makselin siltä seisomalta pois. Joku tais kyselläkin verojen suuruutta ja summa oli 337,40e. Kieltämättä odotin pienempää summaa, sillä ilmoitin auton projektikuntoisena pitkän selvityksen kera. Seuraavaks pitää takajouset vaihdella ja nostaa keula ylös leimalle, hitsata yks paikka ja lähteä jännäämään, että kuinka käy. Ensi viikolla toivon mukaan leimalle.

Uudet nostimet tilailin ja ne saapuivatkin tänään. Enää ei paljon tavaraa puuttuisikaan remonttiin.

Eilisiltana kytkin PLXn ja pakolämpömittarit toimimaan. Pakolämpömittarin toimintaa pitää vähän tarkkailla kun tuntuu kuin jäisi sillointällöin junnaamaan paikalleen.. Ahtomittarin masentelen vasta remontin jälkeen kun pitää kierteyttää imusarjaan muutama lisänippa. Pieni ja halpa pioneerin rammarikin tuli ostettua kun häiritsi tyhjä mankan paikka. :)

Jatketaan taas.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 19:18:51 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #24 : 10.09.2016, 15:17:08 »
Hötsiä kohti matka käy seuraavaksi. Pakolämpömittari näyttää ruvenneen oikkuilujen jälkeen pelaamaan hyvin. Viimeyönä maalailin umpionaluslistat, vilkkujen alareunan ja alalipan korin väriin. Maski vaihtui turbon ruutumalliseen. :)

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #25 : 10.09.2016, 20:55:44 »
Tämä on kyllä semmoinen seitesatane joka saa housuissa pullottamaa.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #26 : 11.09.2016, 00:00:10 »
Tämä on kyllä semmoinen seitesatane joka saa housuissa pullottamaa.
Kiitos, että tykkäät..öh..noinkin paljon. :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #27 : 11.09.2016, 01:16:27 »
Jokos tähä tuli nokat vaihdettua?  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #28 : 11.09.2016, 03:54:45 »
Jokos tähä tuli nokat vaihdettua?  :)
Tosiaan Jogiinilta tuli GLT-nokat, mutta nekin vaihtuvat vasta kun moottori käy pois keulilta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #29 : 13.09.2016, 08:49:00 »
Oho, nyt vasta bongasin tämän topicin. No ei muutakuin seuraamaan tämän tarinaa  ::)
By the way... mitäs vaikutusta noilla GLT nokilla on? Olen lukenut ja kuullut vähän kaikenlaista tarinaa ja tarinat ovat olleet kaikilla vähän erilaiset  ;D
Itselläkin odottaa nuo GLT nokat asennusta.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Futurez  Kulkukoira