Elikkäs, tuli turbotettua tuo B230F 240sestä, mutta nyt on vähän ongelmia. Tekniikkana on siis B230F vakiorutuilla, TD04HL-19T, 012 kiina IMMu painepuolella, Boschin vihreät jättiläiset, 530+VX3, Tonin lastut, KL-racing modelpassande välijäähy ja 2.5" putkisto.
Ensimmäisenä ongelmana ovat ahtopaineet, jotka eivät nouse kunnolla. Ahdin on tehdasuusi, 1 bar jousella ahdot nousivat max 0.5, ja nyt 0.8 jousella 0.3. Hukkaportin kellona on Kinugawan säädettävä kello, olen yrittänyt lisätä ennakkoa varteen, mutta paineet eivät silti nouse. Pakosarja on korjaushitsattu ennen kuin ostin sen, mutta ahdot nousevat silti tappiin suunnilleen 2.5k RPM kohdalla. Olen mitannut paineen imusarjasta, sekä suoraan ahtimelta, ja ne ovat suunnilleen samat. Voiko tämä nyt johtua siitä että pakosarja on silti halki, vai onko jossain muualla vikaa?
Toisena ongelmana on auton sammuminen tyhjäkäynnillä kun moottori on kuuma, tämä tapahtuu yleensä vähän rajumman ajamisen jälkeen, tai kun moottori on muutenvain kuuma, esim. pitkään valoissa seisomisen jälkeen, kierrokset jäävät ensin leijumaan 1.5k RPM pintaan, ja sitten putoavat melkein nollaan, ja nousevat sieltä yllättäen tuhanteen ja noin puolen sekunnin päästä putoavat taas alas, tätä jatkuu muutaman sekunnin ajan, kunnes kierrokset tasaantuvat tai auto sammuu kun moottori ei jaksa enää pyörähtää. Auto on käynyt ennen ahtamistakin tyhjäkäynnillä hieman epätasaisesti ja täristen, mutta ei kuitenkaan ole pilkkinyt näin, voisiko vika olla tyhjäkäyntiventtiilissä?
Kiitos jo ennakkoon.
Ja auto on siis 1992 240 B230F LH 2.4