Tehdäänpä tälläinen näin prin vuoden jälkeen kun sitkeästi tuota autoa elvyttänyt vaikka sai tuomion että romikselle tämä yksilö parin kuukauden sisällä
Käyttöauton virkaa on ajamassa vm.1998 S40, 1,6l kaiketi jopa karvalakiksi kutsuttava normaali ilman kummempia lisävarusteita omaava pikku volle....
Ostaessa 2014 vain halpana ja pakollisuuden edessä olevana rumana kulkineena alunperin kulkeutui itselle, ei mitään mahdottomia ajettu n.240tkm mittarissa, mutta ei enää parhaimmassa kunnossa kukkaa oli sielä täälä ja maalikin ropissut pois, vahaa/pesua ei ole nähnyt viime vuosina (oli kyllä sen näköinen että taitaa olla uutena viimeksi pesty).
Ajo-ominaisuudet ihan hirveät johtuen aivan surkeista talvi pyöristä/kieroista peltivanteista, kolisevasta alustasta ja kieroista jarrulevyistä, kerrassan extremeä kun hyvä jos yksikaista riitti, mutta leimaa omasi vielä sen tarpeellisen ajan...

No huhtikuu kuitenkin läheni ja alle vaihdettiin kesäpyörät ja autohan suorastaan uusiutui ja pysyi jo yhdellä kaistalla pyörien ansiosta, paitsi jarrutuksessa saa puristaa ratista ja toivoa että pysyy omalla penkillä.... :-D Tästähän se idea sitten kuitenkin lähti ja suurempia ruosteita meikkailin maalilla pois ja tuli yllättävän siedettävän näköinen tokikin väriltään oli vielä harmaa,mustaruskea, matta ja todella karheapintainen mutta ajattelin kuitenkin konttorilla käydä näyttämässä kun muuten oli palvellut parikuukautta hyvin.
Yllätys oli suuri kun kyseinen auto leiman sai, vikana taka-akseliston etunmaiset puslat ja edessä kallistuksenvakaajan sisemmät puslat(eli ne mitkä on apurungossa) väljät ja rikkinäinen rekisteri kilven valo ja näistä vaan korjauskehoitus... :-o
siitä sitten auto jäikin hetkeksi talliin ja tuli siinä kokeiltua venytellä bilteman ajovalokalvoa ja laseihin laittelin 50% kalvoa jonka jälkeen olikin liotus pesu että jospa se valkoinen väri tulisi esille jostain sieltä lian alta.
ja sitten iskikin silmä hirmuisen keulivaan keulaan ja siloittelin sitä poistamalla pari kierrosta etujousista jonka jälkeen jopa muisti ottaa kuvankin kyseisestä kikotteesta kun oli niin kamaluuden perikuvan näköinen ennen tätä


siitähän sitten intoonnuttua tuli laitettua kalvoa etulaseihin asti ja maalia listojen pintaan takavalotkin sai tuota kalvoa samalla pintaansa ja sitten tulikin jo mustankaton kuume ja tuumasta toimeen jonka jälkeen sitten olikin vahauksen vuoro jolla ajettiinkin sitte vuosi:


muttakun tarve oli edelleen autolle ja tämä oli leimassa niin tuli vaihdettua:
- jakopää, vesipumppu,
- etukallistuksenvakaajan puslat
- tulpat+johdot, puolat, ilmansuodatin
- vilkkurele


No joo 2015 tuli leimalla käyty ja sitä ennen tuli jarrut vaihdettua, jarrusylinterit huollettua ( oli aikkasen jumis jokainen), yks jarruputki hajos, koiranluut vaihdettu samalla ja leimalla: hylsy tuli alapallonivel, kynnyksissä reijät (taitaa mennä koko kynnykset vaihtoon sen verta haperot)

