Hieman vastustaa taas...
Piti tänään vaihtaa moottorin tukikumit (ennen talvirenkaiden alle laittoa), mutta paljastuikin vähän isommaksi hommaksi.
Nimittäin oikeanpuoleinen tukikumi, niin niin romahtanut että moottorinkorvaketta ei saanut irti, vaikka moottorin tunkkasi niin ylös että kytkinhaarukan korvakkeen suojus tapasi kardaanitunneliin...
Moottorinkorvaketta en saanut irti lähinnä sen takia, että öljynsuodatin nojaa tällä hetkellä siihen tukikumiin, ja vaikka oli tunkattu koko matkan ylös niin suodatin ei mahdu tulemaan pois, että pääsisi irroittamaan korvakkeen yläpultin.
Työkaluvarustukseen ei ainakaan vielä kuulu moottorinostin, ja uudehkoonkaan 3T hallitunkkiin en uskalla luottaa niin paljon, että laskisen sen varassa etupalkin pois.
Oli pieni pakkorako saada auto aamuksi ajoon, kun 745 menee lainaan, ja tätä en varmasti tällä hetkellä lainaa, kun on näitä "pikku juttuja".
----------
Talvirenkaista sen verran että kävin tänään ostamassa Hakkapeliitta 7:t.
Joutui tosin laitattamaan ne Opelin vanteille....
Olin tuossa syksyllä laittanut auton mukana tulleet huonoilla renkailla olleet 6 peltivannetta varastoon, silloin niitä enempiä tutkimatta, ja eilen varasin ajan rengasliikkeeseen töistä lähtiessä, ja sitten kotiin päästyä meinasin, että käyn ottamassa parhaat vanteet niistä kuudesta.
Homma meni käytännössä niin, että huomasin minulla olevan 2 kpl Volvon vanteita, ja 4 kpl Opelin vanteita.
Opelin vanteiden ET on 39, niin piti vielä siinä illalla pienessä paniikissa sovitella niitä eteen.
Suunnilleen sentti jäi tilaa iskarintolppaan, eikä ottaneet renkaat täysin käännettynäkään kiinni mihinkään, niin säästyi jonkun verran kirosanoja.
Takaa vähän mittaiin, että menee "heittämällä".
------------
Talvirenkaat kun olin saanut alle, ja lähdin tankkaamaan autoa, niin lähti hieman moottorinlämmöt kohoamaan.
Ei siinä, avasin konepellin kylmäaseman pihassa ja ei vuoda jäähdytinnestettä mistään.
Kotimatkalla lämmöt pysyivät normaalina.
Ehkä se ei vaan tykännyt, kun olin tunkkaillut moottoria ylös ja alas...