Carcom Oy  Elekma

S80 T6 vm.99. Öljyä valuu moottorin ja vaihdelaatikon välisestä raosta

  • 16 Vastauksia
  • 5175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Moottorin takaa valuu öljyä. Näyttäisi tulevan kuvan mukaisen letkun/putken juuresta. (Osa numero 22?) Jos olen ymmärtänyt oikein niin putken toinen pää on turbon kaulan alapuolella. Mitä arvioita antaisitte/ tuomioita/kokemuksia antaisitte asiasta, että tiedän kuinka edetä vai edetäkö lainkaan? Toinen kuva on paikka putsattuna ja toinen kuva muutaman kymmene kilometrin ajon jälkeen. Kiitos







« Viimeksi muokattu: 28.08.2016, 12:45:26 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Turbon öljynpaluu. Tiiviste vaihtoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Turbon öljynpaluu. Tiiviste vaihtoon.
Onko iso homma?
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Jos putken yläpään pultteihin ei pääse käsiksi vaihteiston ja turbon välistä ja sen lisäksi saa ujutettua putkea sieltä välistä pois, täytyy turbo purkaa irti. Ja siihen saa varata jonkin verran aikaa. Muussa tapauksessa putken irroitus riittää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Jos putken yläpään pultteihin ei pääse käsiksi vaihteiston ja turbon välistä ja sen lisäksi saa ujutettua putkea sieltä välistä pois, täytyy turbo purkaa irti. Ja siihen saa varata jonkin verran aikaa. Muussa tapauksessa putken irroitus riittää.
Äkkiä katsottuna pitäisi olla seitsennivelinen sormi lapsen kämmenellä, että tohon pääsee käsiksi
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Itelle just t5:n vaihoin, makso sinisellä se tiiviste muutaman euron. Oli kulunnu se tiiviste soikeeks. Aika helppo homma, joskin ahdas paikka, että se putki mahtuu pois ja paikoilleen. Samalla kannattaa muuten ostaa molemmat tiivisteet, myös se paperinen

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
T6 on aika paljon hankalampi.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
T6 on aika paljon hankalampi.
Ei taida saada vaihdettua ilman kunnon purkua? Tietysti, jos oire ei tuosta pahene niin olkoon vaikka sotkeekin. Mutta miten käy, jos jättää noin? Itsellä kyllä keinot loppuu.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2016, 16:58:59 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Eihän tuollainen rasti mikään vaikea ole purkaa isommaltikaan. Ja tuon pystyy myös tekemään kuka tahansa paja, joten kustannuskaan teetettynäkään ei ole mahdoton.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Mullakin ensin pikkusen tiputti, mut nopeesti alko roiskimaan kunnolla.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Ei taida saada vaihdettua ilman kunnon purkua? Tietysti, jos oire ei tuosta pahene niin olkoon vaikka sotkeekin. Mutta miten käy, jos jättää noin? Itsellä kyllä keinot loppuu.
Tutkitaan samalla kun/jos se jäähdytin vaihdetaan.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Tutkitaan samalla kun/jos se jäähdytin vaihdetaan.
Kiitoksia Siipiveikolle suuresta avusta!
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Näkyykö se turbo miten sieltä pohjakautta, 2 torx ruuvia pitelee tuota kiinni.
V70N lähti suht helposti alakautta, ei tarvinu purkaa turboa tms irti.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Näkyykö se turbo miten sieltä pohjakautta, 2 torx ruuvia pitelee tuota kiinni.
V70N lähti suht helposti alakautta, ei tarvinu purkaa turboa tms irti.
Yläkautta vaihdettiin ahtimesta lähtevän öljyn paluuputken alatiiviste. Alakautta olisi ilmeisesti ollut vaikeampi vaikka oli vaikeaa jo nytkin. Siipiveikko tietää paremmin asiasta.
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni alakauttakin pääsee pitkillä jatkoilla niihin paluuputken kuusiokoloihin käsiksi, mutta nyt mentiin yläkautta kun piti ahtimien imu- ja paineputket irroittaa toisesta syystä.

Suurin homma oli saada kuskinpuolen ahtimen imuputken klemmari auki, kun se oli tehtaalla jätetty sellaiseen asentoon ettei siihen meinannut millään päästä käsiksi. n.60cm varttituuman jatkoja ja pari niveltä, magneetilla kannatellen jatkovarsia ja kädellä koneen takaa ohjaten sai hylsyn osumaan kohdalleen. Sittenkin nivelen kulma jäi sellaiseksi ettei pulttia saanut kierrettyä kuin 1/4 kierroksen kerrallaan.
Öljynpaluuputken kuusiokolot sai yläkautta käsikopelolla avattua, koneen takaa kurotellen.
Paluuputki mahtui pois paikaltaan kun sitä kiersi vastapäivään ylhäältä katsottuna.
Vanha tiiviste pois lohkosta koukun avulla.
Uudet tiivisteet paikalleen, yläpään laippatiiviste parilla pikaliimatipalla laippaan kiinni niin ei pääse tippumaan asennettaessa.
Sitten putket kiinni ja homma valmis.
Useita tunteja sai hommassa kulumaan.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Elekma  Autoracing