Proturbo  Autodiagnoosi

240 Goes Turpiini

  • 14 Vastauksia
  • 3417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
240 Goes Turpiini
« : 18.09.2016, 21:01:55 »
Nonniin pitemmän aikaa ollu jo tarkotus kirjottaa tämmänen projektitopic nyt vasta sain aikaseks.
Kerrotaan nyt vaikka eka projektin kohteesta eli tuommonen Volvo 240 SE vuosimallia -91 ja koneena b200ähfä.
Tarkoitus olisi nostella tuo vakiokone pois, laittaa tilalle b200et 13mm kangilla ja uusilla laakereilla. Kanneksi perus 530.
Sen paketin kylkeen vielä joku sopiva hyrskytin. Korissa myös pientä peltityötä mm vararengaskoteloiden umpeen hitsaus ja helmojen parsimista.

Myöskin laatikko ja kytkin pitäisi uusia johonkin kestävämpään. Nyt laatikkona perus viisvaihteinen m47. Tulossa olisi varmaan SRE 763 kytkin ja m90 laatikko budjetin salliessa
Sen verran projekti edennyt, että 13mm kanget hankittu ja b200et lohkoon vaihdettu laakereita, tiivisteitä ja stefoja.
Vanhaa moottori purettu ja siitä kansi plaanattu ja tarkistettu venttiilien pitävyys.

Osalistaa.
-13mm kanget Hankittu
-b200et lohko Hankittu
-Pakosarja Hankittu
-Turbo Puuttuu
-Kytkin Puuttuu
-Vaidelaattikko Puuttuu
-Suuttimet Puuttuu
-Turbon moottorinohjaukset/lastut Puuttuu
-Välijäähdytin Puuttuu

Lisää tulee kunhan keksin mitä kaikkea puuttuu

Tähän topiciin tulee varmaa aika paljon kysymyksiä minulta koska ensimmäinen isompi autoprojekti.

Sitten vielä kuva
« Viimeksi muokattu: 05.10.2016, 18:51:24 kirjoittanut Jombee »

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 480
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #1 : 19.09.2016, 12:34:40 »
Jo on rapeen näkönen -91 :o Vai onko vaan pintapellit tuossa hapessa? Ite parempiakin paalannut, ainakin päälle päin.
Volvo 740GLE B200E + M47 -88 & Volvo 240GL B200K+M47 -89 & Volvo 240GL B230K+M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -87 & Volvo 242DL B230E + M46 -80 & Volvo Amazon B18 + M40 -62
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2389
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #2 : 19.09.2016, 12:44:29 »
Jo on rapeen näkönen -91 :o Vai onko vaan pintapellit tuossa hapessa? Ite parempiakin paalannut, ainakin päälle päin.

Takakaari näyttäisi ainakin oleman vaihdettu.. Mutta eihän se ole kuin peltiä, äkkiäkös sitä liimailee :D
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #3 : 19.09.2016, 19:35:12 »
Takakaaret on uudet ja helmat hiottu metallille niin alkanut vähän pinta ruosteetta tulemaan. Täytyy lisäillä parempia kuvia.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1088
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #4 : 19.09.2016, 19:51:18 »
menee ehdottomasti seurantaan joskus omistanut saman tyyppisen ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #5 : 07.10.2016, 13:05:20 »
Nonniin volvolle ei paljoa ole tapahtunut. Pakosarja hommattu kiitos siitä nimimerkille 401. Siitä muutaman kuva ja kysymys






Voiko tuosta ylemmästä ympyröidystä banjopultista ottaa turbon öljynoton ja voiko tuosta alemmasta turbon öljynviennin

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #6 : 07.10.2016, 13:15:42 »
Voiko tuosta ylemmästä ympyröidystä banjopultista ottaa turbon öljynoton ja voiko tuosta alemmasta turbon öljynviennin

Juuri näinhän tuo menee tehdasturboissakin. O0
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #7 : 25.03.2017, 14:32:28 »
Jumalauti edellisestä päivityksestä on aikaa. Noh mutta jotain on saatu tehtyäkin. Kone kasattu ja muutamia päätöksiä tehty. Eli leimalle mennään vaparina ja sen jälkeen turbo kiinni.

Laatikko ja kytkin uupuu vielä. Niitten jälkeen saisi laittaa koneen autoon kiinni. Mitäs muutoksia tarvitsee tehdä että m90 passaa tuohon 240?

Korissa vielä jonkunverran hitsuteltavaa. Vähän alkaa tulla kiire koska toukokuussa kortti  :P



Öljynpaluu tehty näin. Eli 3/4" jenkatapilla jenka tuohon 25mm reikään.



Paikalla 240GLT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #8 : 25.03.2017, 16:30:11 »
Ei välttämättä kaiketi vaadin mitään muutoksia. Joihinkin ei vissiin ihan passaa suoraan joten kaiketi joutuu peltiä muokkaamaan. Itselle meni kyllä ainakin ihan heittämällä.  :) Toki keppitelineen ja kardaanin muutokset yms.

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #9 : 25.03.2017, 23:27:52 »
Itse moukarin lekalla tunnelia ZF:ää varten ihan vain varmuuden vuoksi (ei yksin saanut nostettua hollille ja mittailtua tai mallailtua(tunkki?)). Jos on 240 keppiteline niin siitä saa muokattua suht nätisti, kartaanihan elää hieman, mutta tarvittaessa sorviin. Riippuu teho tavoitteista mutta m45 kuitenkin kestää vähän paremmin kuin tuo m47, ja peräväleillä pystyy pelaamaan. Tiellähän ei saa ajaa kuin 120 ;) toki itsellä on ajatusmaailma "turhat välimallit maksaa", joten m90+ 300€ niin saa loodan mikä kestää... Toki vp ja kytkin sitte 750€ laaki.

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #10 : 26.03.2017, 12:53:59 »
Kyllähän minulta se m47 keppiteline löytyy niin täytyy siitä muokkailla. Mitäs muutoksia se kardaani vaatii?

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #11 : 27.03.2017, 12:00:13 »
Jos mahdollisuus hitsata/hitsauttaa alumiinia, niin paljon helpommalla pääset mikäli hommaat jostain m90 keppitelineen. Muuta ei tarvitse tehdä kuin lyhentää 9cm ja vähän pidentää sitä m47 jo ollutta siirtäjätankoa. M47 keppi menee myös suoraan kiinni m90 keppitelineeseen. Itselläni kardaani passasi suoraan ilman muutoksia.

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #12 : 30.03.2017, 19:16:02 »
Laatikko löytynyt ja se haetaan viikonloppuna. Miten vauhtipyörä? Käykö tuo vakion pottapyörä siihen m90? Asetelmaksi tulee se sre763. Levyksi massa vai sintteri? Onko m90 loodassa neste vai vaijeri kytkin?

Paljon kysymyksiä  :idiot2:

Poissa Dalttoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #13 : 01.04.2017, 02:47:15 »
Onko m90 loodassa neste vai vaijeri kytkin?

Nestekytkin :)

Poissa Jombee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Goes Turpiini
« Vastaus #14 : 13.04.2017, 19:14:55 »
Elikkä elikkä laatikko hankittu. Tuli muutama mutka matkaa. Eli tarttisin tuon m90 laatikon nestekytkin hilppeet  eli saa tarjota jos löytyy  :) myöskin kytkinlevyjä ja asetelmia tuohon m90 saa tarjota.

 

KL-varaosat  Carwist