Elekma  Autoracing

S70 vaparista turboksi

  • 18 Vastauksia
  • 5175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
S70 vaparista turboksi
« : 05.10.2016, 02:36:12 »
Eli kohde autona Volvo S70 1998, 2,5L (170hp) automaatti.

Korvantakana ollut jo pidemmän aikaa turbotus/tekniikan vaihto. Mitään ihmeellisiä tehoja en oo ottamassa joten vakio moottori passaa oikein hyvin.


Hakusessa siis moottori minkä voi käytännössä heittää paikalleen, ja oon ymmärtäny että moottorinohjauksen,pakoputken sekä syylärin joutuu ottaa turboaihiosta.

Mitä muuta pitää/kannattaa ottaa huomioon? Eli onko yllämainitut ainoat osat mitkä pitää vaihtaa/asentaa jotta uusi turbomoottori toimii kuten pitää :)?

Niin ja auto tulee jäämääm automaatiksi joten moottori ja moottorinohjaus täytyy olla autosta mikä ollut automaatti?
« Viimeksi muokattu: 05.10.2016, 02:38:21 kirjoittanut tuomasd »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6676
  • Global alligator
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #1 : 05.10.2016, 06:20:23 »
Ei muuta tule mieleen näin aikaisin aamulla *nuqquun-> kuin että se vanha jäähdytinkin kelpaa jos laitat erillisen moottoriöljynjäähdyttimen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #2 : 05.10.2016, 08:41:10 »
Juu moottorinohjaus täytyy olla automaatista jos laitetaan autoon jossa automaatti  :)

Syylärinki joudut tosiaan vaihtamaan, TAI niinkuin laatikkovika sanoi, niin erillinen öljynjäähdytinkin kelpaa oikein hyvin.
Vaparin pakoputkistohan tosiaan ahdistaa jos turbotetaan, mutta kyllähän se nyt ainakin alkuun käy, jos vaikka budjetti tiukka tai jos ei tehoja oteta/haluta ottaa hirveemmin ulos, ainoastaan downpipe on pakollinen ottaa turbo vehkeestä ja sopii muistini mukaan vakio putkistoon, myös vaparin. Korjatkaa jos olen väärässä  :idiot2:

EDIT: Helpompi tosiaan tälläinen urakka on tehdä, jos elinten luovuttaja auto on vieressä ja itse saa purkaa ja vaihtaa osat niin siinä ei ole sitten mitään ongelmia ja tulee jopa edullisemmaksi ostaa "purkuun" menevä auto, kun lähtee osa osalta etsimään ja ostelemaan osia erikseen.
Turbo 850/V70 mk1 saa jo 300€-600€. Nimimerkillä: kokemusta on  :)
« Viimeksi muokattu: 05.10.2016, 08:44:59 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #3 : 05.10.2016, 09:47:49 »
Jees! Kiitoksia nopeista vastauksista!

Tosiaan tarkotus on ostaa elintenluovuttaja ni ei tuu sitä ikävää tilannetta että turboautossa on joku nippeli mitä mulla vaparissa ei ookkaan, ja sit joutuu lähtiä kyselee jokapaikasta... :D

Ja hakusessa lähtökohtasesti S/V70 (tällä lienee ei oo väliä kumpi, kunhan automaatti) T5, mutta toki kaikki bensaturbot otan huomioon, koska aikataulu on semi tiukka jotta päästään tavotteeseen.. :)




Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #4 : 05.10.2016, 10:26:45 »
Onko tuo sun oma uudemmalla tekniikalla? -98 saattaa olla jo myös RN-moottorilla ja sitä myötä sähköisellä kaasuläpällä olevia.
Vanhemman ja uudemman swappi ei mene heittämällä....saattaapi aiheuttaa työtä enemmänkin, kun eikös noissa uudemmissa ole moottorin osalla jonkinlaiset väyläsähköt  ???

Kannattaa siis hankkia sellainen luovuttajayksilö mikä on samaa settiä oman kanssa...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #5 : 05.10.2016, 11:07:42 »
Tuohon mää en osaa sanoa mitään.. Mistäs sen tietää kumpaa tekniikkaa se on? :D

Rekisteröinti päivä on 28.5.1998
Moottorin koodi B5254S

Niin ja rekkari HIS-498 jos siitä apua..:)

....

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #6 : 05.10.2016, 12:25:10 »
Tuohon mää en osaa sanoa mitään.. Mistäs sen tietää kumpaa tekniikkaa se on? :D
Vanhemmassa näkyy selvästi kaasuvaijeri, tulpanjohdot, jakopäänkoppa erilainen jne. RN:ssä on sitten suorasytytyspuolat, se sähköinen kaasuläppä, vvt solenoidi/nokkapyörä jne. Helppo tunnistaa.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #7 : 05.10.2016, 12:34:09 »

Rekisteröinti päivä on 28.5.1998
Moottorin koodi B5254S

Noiden mukaan on vanhemmalla tekniikalla, eli vaijerikaasulla ja virranjakajalla ja yms yms..
Eli ei muutaku metsästään B5234T3, B5234T5, B5234T4 myllyjä. Noissa suurinpiirtein sama viritysaste ja noita löytää yleisimmin  :)

NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #8 : 05.10.2016, 13:01:51 »
Aivan! Eli erot on noin päivänselviä :D

Aina oppii jotain uutta :)

Täytyy ruveta kuolaamaan jos löytyis purkuauto ni täytyy käydä noukkimassa pois kuleksimasta nyt talven tullen :)

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #9 : 05.10.2016, 13:10:48 »
Eikö RN-koneet löydy vain 99/00 mallista...
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #10 : 05.10.2016, 13:37:00 »
Eikö RN-koneet löydy vain 99/00 mallista...

Kyllä! 99->

Vink, jos auton maski on alkuperäinen, niin jos siinä on sininen volvo-logo, niin siinä on RN-sarjan kone  ;) ;D
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #11 : 05.10.2016, 14:15:32 »
Automaatti laatikoissa ei varmaankaan ole eroja eli vaparin perässä oleva loota sopii varmaanki sitte uuen tekniikan kanssa? :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #12 : 05.10.2016, 15:26:26 »
Eikö RN-koneet löydy vain 99/00 mallista...

Jep, mutta voi olla käyttöönotettu jo 1998 loppuvuodesta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #13 : 06.10.2016, 07:58:06 »
Automaatti laatikoissa ei varmaankaan ole eroja eli vaparin perässä oleva loota sopii varmaanki sitte uuen tekniikan kanssa? :)

Korjatkaa jos olen väärässä, mut laatikko on täysin 99% sama, mut oon vaan kuullut, et välityksissä olisi jotain pientä eroavaisuutta ja kuulemma voi aiheuttaa laatikon vikatilaan heittoa, tästä ei itsellä kokemusta. Isot pojat vaan kylillä puhuu.
Voisit yleisesti kysyä jossain topikissa tästä asiasta ja varmistaa se asia, ettei tule sitten ongelmia  :)
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Vs: S70 vaparista turboksi
« Vastaus #14 : 06.10.2016, 14:55:11 »
Ookkei :o täytyypä kysellä, tai sitte ostan koko S/V70 ja siitä kone laatikoineen...

 

Proturbo  Autodiagnoosi