Autoracing  KL-varaosat

Muutoskatsastus

  • 26 Vastauksia
  • 12356 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Muutoskatsastus
« : 08.08.2011, 20:35:16 »
Osaako joku sanoa pitääkö autoa muutoskatsastaa sellaisten pultattavien kaarilevikkeiden takia?

Esim. tälläisten: http://zforceproductions.com/product%20images/zgflares/justin1.jpg

Ake:n sivuilla sanotaan muutoskatsastuksesta näin: Muutoskatsastus tulee suorittaa, mikäli "ajoneuvon akselisto- tai korirakenteen tai ulkomittojen muutos"


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #1 : 08.08.2011, 20:38:17 »
No eikös nuo pultata juurikin ulkomittojen muuttamiseksi ("levike").

Eli leiman kautta mars.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Paikalla jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #2 : 08.08.2011, 23:57:21 »
eikös tuossa ollu joku raja levityksen suhteen koska pitää muutos katsastaa  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

The moose

  • Vieras
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #3 : 08.08.2011, 23:59:44 »
ei ainakaan minissä tarvinnu mitään vaikka oli ratalevikkeet. tosin se oli aikaa ennen eu  *tumppuun->

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #4 : 09.08.2011, 01:42:33 »
Pistä levikkeet, kun vuosikatsastus tulee niin katsastusmies kyllä osaa sanoa jos levikkeet tarvii muutoskatastaa, mietoja ei tarvii. yleensä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #5 : 09.08.2011, 01:44:17 »
Jos saan lainata tätä topikkia, eli tartteeko jarruton peräkärri uudelleen katsastaa/rekisteröidä jos sen päälle tehdään kiinteä kuomu, eli ei siis mitään valmismuovikuomua vaan oikea kunnon kuomu missä on runko ja seinälevyt? Yks kaveri väitti että pitää katsastaa, miten on?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #6 : 09.08.2011, 01:48:50 »
Jos saan lainata tätä topikkia, eli tartteeko jarruton peräkärri uudelleen katsastaa/rekisteröidä jos sen päälle tehdään kiinteä kuomu, eli ei siis mitään valmismuovikuomua vaan oikea kunnon kuomu missä on runko ja seinälevyt? Yks kaveri väitti että pitää katsastaa, miten on?
Jos se on oikeesti kiinteä, eikä parilla pultilla irrotettavissa, niin silloin tarvitsee, koska siinä tapauksessa jos oikeasti kiinteä niin tarvii kuomun massa lisätä kärryn omamassaan.


Nää valmiit kuomut ni ei tarvii välttämäti muutoskatastaa, kun ne ei oo kiinteitä vaan lähtevät 4pultilla irti
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #7 : 09.08.2011, 07:39:27 »
Pistä levikkeet, kun vuosikatsastus tulee niin katsastusmies kyllä osaa sanoa jos levikkeet tarvii muutoskatastaa, mietoja ei tarvii. yleensä.

Ne on samannäköiset kuin tuossa linkittämässäni Datsunissa.

Taitavat levittää reilun 50mm / puoli nuo.

Perkule kun tekisi mieli muutoskatsastaa uuden 16" pyörätkin autooni, mutta edessä ei mahdu pyörimään ilman Bilteman 5mm spaceria nuo renkaat kun ottavat tolppaan kiinni vanteen etuveto-et:n vuoksi. Ei sitä tietenkään tiedä huomaako katsori sitä lättyä siellä välissä, mutta ei viitsisi kokeilla kepillä jäätä.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #8 : 09.08.2011, 11:15:55 »
Perkule kun tekisi mieli muutoskatsastaa uuden 16" pyörätkin autooni, mutta edessä ei mahdu pyörimään ilman Bilteman 5mm spaceria nuo renkaat kun ottavat tolppaan kiinni vanteen etuveto-et:n vuoksi. Ei sitä tietenkään tiedä huomaako katsori sitä lättyä siellä välissä, mutta ei viitsisi kokeilla kepillä jäätä.
Muutosta joillain toisilla 16"silla  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #9 : 09.08.2011, 15:35:36 »
Ei löydy sellaisia. 2 hieman kieroa 16" vannetta on, mutta näillä ei ole kumeja.

Ellei joku Tamperelainen harrastaja lainaa omiaan, niin taitaa (taas) jäädä tekemättä.

The moose

  • Vieras
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #10 : 09.08.2011, 15:47:59 »
Ei löydy sellaisia. 2 hieman kieroa 16" vannetta on, mutta näillä ei ole kumeja.

Ellei joku Tamperelainen harrastaja lainaa omiaan, niin taitaa (taas) jäädä tekemättä.

saat hydrat lainaan jos teet mulle etupyöränlaakeri rempan.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #11 : 11.08.2011, 17:34:30 »
Eikös auton levitys tule muutoskatsastaa vain jos uloin linja (peilit) ylittyy.

En usko, että kaarilevikkeitä sentään muutoskatsastetaan.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #12 : 11.08.2011, 19:28:32 »
-90 luvulla välikoppa escortiin ruuvattiin alu/lasikuitu levikkeitä, jotka oli just 50mm leveitä eikä katsuri sanonu mitään eli max levitys 50mm / puoli. Tuskin säännöt tuon kohdalla muuttuneet tähän päivään = mutu. Kyllä ne kaarilevikkeet joutuu muutoskatsastamaan, jos 'yli' leveät ja kovaa materiaalia. Offimiehet laittelee kumisia eli pehmeitä isoja levikkeitä joita ei tarvi katsastaa.

Poissa aahoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #13 : 12.08.2011, 14:53:47 »
Lainataan pikkasen topikkia. Elikkä tarvitaako jotain mallin eroavaisuus todistuksia kun vaihdetaan -90 940  b230fb kone b230ft koneeseen kaikkineen. Tarvitaanko jotain muita osia vaihtaa jarrut:tms. jos joku on ko: muutoksen tehny niin paljonkos tuli %
-projekti 940 Turbo-

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #14 : 13.08.2011, 01:04:01 »
Lainataan pikkasen topikkia. Elikkä tarvitaako jotain mallin eroavaisuus todistuksia kun vaihdetaan -90 940  b230fb kone b230ft koneeseen kaikkineen. Tarvitaanko jotain muita osia vaihtaa jarrut:tms. jos joku on ko: muutoksen tehny niin paljonkos tuli %
Sun tarvii jollain todistaa että mitkä erot on, ja nämä osat vaihtaa mitkä erot on 940turbon ja vaparin välillä. Helpoiten todistus sujuu volvon lapulla, jos niitä vielä saa. Lisäksi tarviit volvolta todisteen että toi ft on vähintään yhtä vähäpäästöinen kuin tuo fb.

Todennäköisesti turbomallissa lie muuta eroa kuin jotain jousi-iskari hommia ja ehkä vakaajat, joten prosentteja tulee Moottori + ne osat mitä tarvii vaihtaa, paha sanoa kun ei oo mitään tietoa mitä noihin tarvii vaihdella, kun noita oo juur kukaan tehny, kun vapari ja turbo 940 ero on niin pieni rahallisesti ettei ole taloudellisesti järkevää tehdä kys. muutosta paitsi konerikon seurauksena.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autoracing  KL-varaosat