Nyt on taas tutkittu. Polttoainesuodatinki nyt vaihettu, eikä sillä oletetusti vikaan ollu vaikutusta.
Vikakoodit siis 3503 ja 3502 sekä uutena 2120.
MAP arvo oli hyvin käydessä ~20 ja nousi vian tullessa esille 60-70, kaasuläpän arvo huonosti käydessä 5-6%, MAF arvo vastasi kaasuun, ei eroa tyhjäkäynnillä kävi sitten huonosti tao normaalisti. Imuilman lämpötila oli 28
Tietokone näytti moottorin lämpötilaksi 103c koneen käydessä huonosti, mutta mittariston mittari pysyi normaalissa.
En ymmärrä, prkl!
Moi
Voisko nuo ongelmat johtua moottorin huonosta maadoituksesta?
Mulla oli kovasti hapettuneet maadoitukset etenkin sen pikku lapamato kaapelin
kiinnityys ( se mikä lähtee kannen vas takanurkasta runkoon ) putsailin kyllä
kaikki muutkin maadoitus pisteet ja vedin vielä päämaadoitus pisteestä syl kanteen 2.5mm2 kaapelin,ennen näitä opereraatioita oli moottorin toiminta
jotenkin hitaampaa tai väkinäisempää,mutta samoja ongelmia kuin sinun autossa on nyt niin ei tuossa meikäläisen autossa ollut ennen maadoitusten
putsaamistakaan.
Lisäys
samalla kertaa tarkistin myös akun napojen+kaapelikenkien kunnon ja kyllä olivat huonossa hapessa minulla ei ole tietoa kuinka kauan akku on ollut autossa
kiinni,puhdistin hapettunat pois ja sähköt varmaakin kulkevat niinkuin pitääkin.
Tsemppiä vaan!