Mailia volvolle heti aamusta niin tuo oikea rele pikatoimituksella hyllyyn. Hinta 147€ euroa.
No jopas pompsahti hinta. Pitäs saada jostain yksi risa käsiin niin vois tutkia mitä syöny ja löytyykö vastaavaa halvemmalla. Fordin sekä ranskalaisten tiskiltä tota ehkä kannattais kans katsastaa ku fomocon logo ja samaa konetta käyttävät mm. pösön ja sitruunapatongin ohella.
Mutta mittasin tuosta liittimesta hehkuja kun mielestäni se on hehkun liitin ja lähtee siitä sitten alaspäin.
Mittarin maa akun miinuksesta ja punasella mitattuna kaksi näytti yhtä (eli ainakin hajalla?) ja kaksi näytti nollaa.
En ole kovin etevä yleismittarin käyttäjä joten vinkkejä sen suhteen voi antaa.
Mutta siis käsitykseni mukaan kaksi hehkua ainakin hajalla.
Näyttäs oikeelta liittimeltä ja diagnoosi oikealta, kaksi ehjää ja kaksi rikki. Tai tosin voihan siinä olla vielä piuhavika liittimen ja kahden hehkun välillä. Epätodennäköistä kyllä, mutta kannattaa vielä varmistaa tulpan päästä, jos pääset niihin käsiksi.
Yleismittarilla kun halutaan oikean suuntaisia tuloksia niin hyvä kontakti ja ehjät mittauspiuhat on näissä tärkein, mitattava vastus on lähellä oikosulkua ja pieniä eroja katsotaan. Poikki palaneen ja jotenkin ehjän näkee kyllä, mutta 1-2 ohmia lisää vastusta tulee äkkiä huonoilla kontakteilla.
Mittari vastusalueen (Ohmi) mittauksen pienimmälle asetukselle, joka yleensä merkinnällä 200. Halpamittarit mittaa tällöin yhden desimaalin tarkkuudella eli 0.0 pienin mahdollinen lukema. Maaksi kelpaa akun miinus tai suoraan moottoriin puhtaaseen metalliin ja mieluusti hauenleuka tms. klipsulla kiinni. Mitattavan liittimen päässä puhdistelua tarpeen vaatiessa.
Jos oli avaimet virtalukossa ja/tai virrat päällä ja em. liitin auki, saattaa olla releen vikakoodia muistissa. Nähtävästi mittailee meneekö virtaa tulpille vai ei.