Nyt on moottorin osat pesty ja uudet osat hankittu. Lohko on maalattu ja kiikutettu kannen kanssa koneistukseen. Dekkitasosta lähtee 0.5mm ja kannesta 0.2mm jolloin puristus-suhteeksi pitäisi tulla 9.95. Kansi perus portataan ja koitettiin mulle kaupitella isoja rosteri venttiileitäkin siihen mutta ei raaskinut kun muutenkaan en viittis tähän tekniikkaan panostaa liikaa.
Kaikki muut osat tulivat puhtaiksi osapesukoneessa paitsi männät. Vanhan liiton teijo mihin on pesuvedet vaihdettu viimeksi 2007...
Työkaverin luona käytiin sitten ultraäänipesemässä männät ja saatiin 20min pesulla laet ja öljyrengas urat puhtaiksi, muutama kikkare piti puhdistaa dremeliin tulevalla messinki harjalla. Lopuksi pyyhkäsin metalpolishilla pikku kiillon lakiin.



Lohkon maalasin bilteman jarrusatula maalilla, koska aika moni muukin oli sillä punalohkonsa maalannut niin ajattelin sen olevan hyvää maalia mutta aika paskaahan se oli, ei nimittäin peittänyt ensimmäisellä kerralla ollenkaan ja valu herkästi


Motonetistä tuli goetzen männänrenkaat, glycon kk laakerit, payen kannenpultit, dayco jakohihna jne. Öljypohjantiiviste, kaikki stefat, etulaipan tiiviste, laatikko öljyt ja vaihdelaatikon tukikumi tulivat sinisen tiskiltä.
Vaihtelin tossa tontti jousia ja uudet perus neste trw takaiskarit nivo iskarien tilalle. Kuuluuko ehjän nivon olla niin jäykkä ettei sitä saa käsin painettua yhtään? Molemmat painu ihan vähän ja mietin onko ne paskana vai myynti kamaa...


Mutsin autosta otin kesävanteilta kumit pois kun ens kesäks pitää pyöräyttää uudet, ja tommoset 205/55 olikin just passelit mulle niin pyöräytin kesä takavanteille semmoset.
Keulaan hain vähän ilmettä ja otin etupuskurista palkin pois ja tein pikakiinnitykset ja reijät puskuriin. Löyty myös töistä tommonen vesisäiliön nostokoukku josta tuli hinauskoukku. Kilvenpaikka on vielä vähän auki, mielellään pitäisin sen hytissä ikkunalla mutta siitä tulee niin herkästi sanomista.



Tallikaveri haki tommosen b5234t moottorin joka on tulossa bmw e30 drifterin nokille, niin siinä tuli sitten dipattua tonne omaan konehuoneeseen ja kyllähän se sinne sopis... Johonkin joskus kyllä tinakone tulee...
Ja talvikin taitaa saapua uudestaan tännekkin
