Ei varmaankaan ihan normaalia toimintaa vaihdelaatikolta?
Kun ajaa D päällä alueella 60-75 km/h tasaisella nopeudella kierrosten ollessa 1500 korvilla tai alle, niin laatikko vaihtaa edestakaisin vaihteita. Välillä jää iso vaihde päälle -> armoton jurnutus ja tärinä ennenkuin vaihtaa pienemmälle. Luulisi että tuo pitää sen pienemmän vaihteen päällä..... Toinen hieman ihmetyttänyt seikka on liikkelle lähtö D päällä. Eli kun päästää jarrun pois, niin joutuu tovin odottaa, että veto lähtee päälle, ennenkuin painaa kaasua. Siis jos ei halua pientä nykäystä tapahtuvan. S-asennolla lähtee pehmeästi.
Auto siis vuoden 2014 V60 D5 AWD R-design, johon ympätty polestar-optimointi.
Huoltoon on aika kyllä tulollaan, mutta jos joku tietäisi jotain.
Päivitystä tähän tilanteeseen...... Auto huollettiin 2tkm sitten. Huoltomies kävi ennen ja jälkeen huollon koeajolla, eikä löytänyt mitään vikaa. Laatikkoon vaihdettiin öljyt, nollattiin ja sopeutettiin.
Tänään pe 13. päivä neliveto hajosi ja nuo molemmat viat "korjaantuivat"......... Tiistaina selviää meneekö takaisinkutsuna vai mitä tapahtuu. Tietääkö joku tästä AWD takaisinkutsusta? En löydä netistä tietoa. Siinä huoltoäijän mukaan vaihdetaan melkein kaikki jos tietty vikakoodi tulee.