RallyBaron  Samppasport

Geartronic toiminta

• 48 Vastauksia
  • 21770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
Vs: Geartronic toiminta
« Vastaus #30 : 19.01.2017, 08:15:59 »
Pienestä se on asiakkaastyytyväisyys kiinni  :). Ihan kuin tälläinen olisi jotenkin ihmeellisen ainutkertaista merkistä riippumatta. Voihan se kamppis voinut olla voimassa, esim. tietyllä aikavälillä vamistettuihin yksilöihin. Kamppiskin voi "valmistua" jolloin ne voidaan lopettaa. Vastaavasti se voi olla voimassa vain tietyn aikavälin autoihin, esim. sen vikakoodin johdosta. Musta tässä ei ole tasan mitään ihmeellistä ? Vai olenko ainoa ?

EDIT: Minusta Volvon huolto toimii hienosti. Saa valita omasta mielestään sen "parhaan" asentajan ilman turhia välikäsiä. Kaikki sujunut aina ihan hiton hyvin ja ystävällisesti. PS. Maahantuojaankinn tullut oltua jokusen kerran yhteydessä ja isot pojot myös sinne.  Itse saanut siltäkin suunnalta erittäin hyvään palvelua.

Kyllä tässä jutussa on minusta toimittu väärin kun on kyllä vähän peittelyn makua. Noilla kilometrillä ei pitäisi olla vielä mitään, mutta eipä ole ainoa Volvo, jossa noita vastaavia vikoja on löytynyt alle 100tkm ajettuna. Itsekin pärisisin huolella, periaatteen vuoksi.

Yleensäkin maahantuojaan ei tarvitsisi olla yhteydessä missään asiassa, koska heillä on jälleenmyyjät, jotka selvittävät asiat. Se on hyvä, että siellä olet saanut hyvää palvelua, mutta ilmeisesti oma mekaanikkosi ei olekkaan niin hyvä, että olet joutunut kääntymään maahantuojan puheille... että et itsekkään loppujen lopuksi ole ollut tyytyväinen, vai?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Bawuka

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #31 : 19.01.2017, 19:19:06 »
Kyllä tässä jutussa on minusta toimittu väärin kun on kyllä vähän peittelyn makua. Noilla kilometrillä ei pitäisi olla vielä mitään, mutta eipä ole ainoa Volvo, jossa noita vastaavia vikoja on löytynyt alle 100tkm ajettuna. Itsekin pärisisin huolella, periaatteen vuoksi.

Yleensäkin maahantuojaan ei tarvitsisi olla yhteydessä missään asiassa, koska heillä on jälleenmyyjät, jotka selvittävät asiat. Se on hyvä, että siellä olet saanut hyvää palvelua, mutta ilmeisesti oma mekaanikkosi ei olekkaan niin hyvä, että olet joutunut kääntymään maahantuojan puheille... että et itsekkään loppujen lopuksi ole ollut tyytyväinen, vai?

En ole koskaan ollut maahantuojaan yhteydessä omamekaanikkoni tai huoltojen osalta. Olen ollut yhteydessä koskien yhtä kolarikorjausta ( varaosapuute ), sekä esim. uuden auton luovutuksesta.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Mc

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 19.01.2017, 20:24:06 »
No vähän tarkennusta mihin olen ollut yhteydessä. Eli kirjoittanut että volvon edustajaan, ehkä maahantuojaan. Mutta alunperin kun sain tietää haldex pumpun vaihdosta luultavasti ilmaiseksi autooni, jota ei sitten tapahtunutkaan, niin laitoin ihan volvon nettisivun kautta kysymyksen. Kysyin lisätietoja volvon takaisinkutsusta, koskien awd vikaa. Vastauksena tuli, että takaisinkutsua ei ole, ne löytyvät trafin sivuilta. Mutta vastaaja osasi kuitenkin ilman mun kirjoitusta puhua jo pumpusta (vikakoodia ei vielä oltu luettu). No sanamuoto oli tietysti väärä, olisi pitänyt kysyä tehdaskampanjasta tms. Vastaaja oli sattumoisin henkilö (nimeä en ala tässä mainitsemaan), joka pystyy tekemään päätöksen esim. juuri tuosta, että maksetaanko tuo minun vika. Esim. näki kuka tehnyt tässä mun tapauksessa päätöksen.

Kun selvisi, että vikaa ei kustannetakaan ja jäi sellainen fiilis, että tämä on selkeästi vika, joka on tiedossa ja joka on tehty ilmaiseksi otin puhelimitse yhteyttä ko. henkilöön. Kiisti minkäänlaiset kampanjat ym. eikä vastannut kun kysyin. Ainoa mitä myönsi oli se että kuulostaa minulle aika  erikoiselta tilanteelta. Sama toistui tänään kun sähköpostilla pyysin kysymyksiini tarkennusta. Kysyin onko tällaista tehdaskampanjaa (nyt en puhunut takaisinkutsusta) tms. tai onko ollut. Esitin 7 kysymystä. Vastasi ainoastaan, että takaisinkutsua ei tästä ole eli toisti alkuperäisen viestin. Ja siirsi jälleenmyyjille vastuun. No he pyysivät tässä tapauksessa korjausta tehtaan piikkiin kuten ennenkin on tehty. Eli mekaanikko laittoi anomuksen, jonka uskoi menevän läpi. Itse asiassa 2 mekaanikkoa puhui tästä että tietyllä koodille menee tehtaan piikkiin. Eli mekaanikot toimivat oikein ja rehellisesti. Katsotaan miten homma loppuu.

Eli viat autossa 76tkm ajettu 2014 V60 D5 awd r-design: kulmavaihde vuotaa öljyä, haldex-pumppu rikki/tukossa, ja tärinä joka korjaantui kun awd lakkasi toimimasta. Ja tehdas on tähän mennessä tulossa vastaan 30% haldex pumpun vaihdosta.

Itse epäilen että nämä kaikki viat liittyvät toisiinsa.

Poissa Mc

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #33 : 08.02.2017, 23:23:31 »
No niin Volvon Haldex-pumppu ja kulmavaihteen stefa vaihdettu.

Auto lopetti tärinän ja vaihteiden vatkaamisen eli tuli kuntoon. Tai yhdesti olen lievän tärinän saanut aikaiseksi (joten joutuu kyllä tarkkailemaan).
Goodwilliä tuli tuohon Haldex pumppuun ja sen vaihtotyöhön 30%. Stefa meni omaan piikkiin, vaikka olenkin melko varma, että tuo stefan rikkoutuminen johtui aiemmasta tärinästä. Kaikelle tälle työlle ja osille tuli hintaa lopulta 560€ (jos ei lasketa aimpaa laatikkoöljyn vaihtoa ym.) eli mielestäni oli todella halpa homma.

Mutta koska vastausta haldexin toimivuuteen en ole saanut, laitan joka tapauksessa reklamaation vetämään. Koska hieman ihmetyttää, että miksi haldexin öljynvaihto ei ole esim. huolto-ohjelmassa, jos on todettu että öljy sakkaantuu. Kyllä sitä kuulemma huoltoliikkeet suosittelevat, mutta eipä ne minulle ainakaan ole suositelleen, eivätkä osanneet sanoa miksi ei ole suositeltu. Sellainen juttu vielä selvisi, että mun työpaikalla eräällä on XC60 ja siihen on takuuaikana vaihdettu 2 kertaa haldex pumppu. Ja mekaanikko sanoi, että on vaihtanut laatikollisen (tiä sit sisältääkö laatikollinen yhden vai monta) näitä pumppuja, että kyllä siellä jotain mätää on.

Poissa Niclashki

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #34 : 09.02.2017, 14:21:55 »
Onhan se jännää, että Volvolla on Haltexissa "ikuiset" öljyt, sekä perässä ja kulmavaihteessa. Missään huolto-ohjelmassa ei ole näiden vaihtoa. Automaattiinkin suosittelevat noin 80-90tkm välein öljynvaihtoa, mutta kun sitä kysyy tarkemmin, niin kuulemma ei tarvitse vaihtaa, ennenkuin tulee siitä ilmoitus ajotietokoneelle (laskee kai monta kertaa on öljyt kuumenneet tietyn pisteen yli).

Jännä, että samaa haltexia käyttää eräskin saksalaismerkki ja heillä on 60tkm välein sen vaihto huolto-ohjelmassa. Heillä on varmaan tosi paljon huonommat öljyt :D :D

Itse olen vähintään 100tkm välein vaihdattanut haltexin, perän ja kulmavaihteen öljyt. Samoin tomaattiin 60tkm välein. Ei ole pahemmin ollut ongelmiakaan. (tai no ei lasketa sitä yhtä perää, mikä porsi, mutta tuskin öljyjen takia)
V90 T8 2020 Inscription

Poissa mushinico

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #35 : 10.02.2017, 00:42:00 »
Mitäs maksaa sinisellä Haldex-öljyn, peräöljyn ja kulmaöljyjen vaihdot?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Alvari

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #36 : 10.02.2017, 22:43:49 »
300e oli Kuopiossa avainvaunulla

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

Poissa zombiland

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #37 : 04.03.2017, 09:56:08 »
Jos huollossa nollaavat laatikon ja onhan se hyvä öljytkin vaihtaa alle 100tkm välein tuonne laatikkon 8)
Olen miettinyt mitä huollossa tehdään jos laatikon öljyn vaihdon yhteydessä laatikko ns.päivitetään?

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #38 : 04.03.2017, 09:57:36 »
Olen miettinyt mitä huollossa tehdään jos laatikon öljyn vaihdon yhteydessä laatikko ns.päivitetään?
Öljy laskuri nollataan ja laatikko laitetaan oppimaan uudelleen eli sopeutus tilaan

Poissa mushinico

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #39 : 05.03.2017, 23:08:50 »
Öljy laskuri nollataan ja laatikko laitetaan oppimaan uudelleen eli sopeutus tilaan
Biliassa sanoivat, että eivät laita oppimaan. Vain laskuri nollataan. Mitenkäs muuten voiko tuon sopeutustilan huomata jotenkin? Ja kauanko se kestää?

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #40 : 06.03.2017, 06:36:22 »
Biliassa sanoivat, että eivät laita oppimaan. Vain laskuri nollataan. Mitenkäs muuten voiko tuon sopeutustilan huomata jotenkin? Ja kauanko se kestää?
Tuossa omassa huomasi siitä että aluksi vaihdot vähän töksähtelivät ja oli pientä viivettä hetken aikaa kun ajelin niin loppui töksähtelyt ja laatikosta tuli oikein miellyttävä  :)

Poissa mushinico

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #41 : 06.03.2017, 08:36:48 »
Tuossa omassa huomasi siitä että aluksi vaihdot vähän töksähtelivät ja oli pientä viivettä hetken aikaa kun ajelin niin loppui töksähtelyt ja laatikosta tuli oikein miellyttävä  :)
Mutta kauanko tuo sopeutuminen vie. Vaihdatin itse öljyt hiljattain ja olen nyt ollut huomaavinani että kone käyttää todella matalia kierroksia pintakaasuilla, tai oikeastaan aina mikäli ei paina monoa raskaammin alas. Mennään siellä 1000-1200 rpm alueella ja alkaa välillä kuulostaa siltä kun kannattaisi vaihtaa jo pienemmälle.

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #42 : 06.03.2017, 08:43:37 »
Mutta kauanko tuo sopeutuminen vie. Vaihdatin itse öljyt hiljattain ja olen nyt ollut huomaavinani että kone käyttää todella matalia kierroksia pintakaasuilla, tai oikeastaan aina mikäli ei paina monoa raskaammin alas. Mennään siellä 1000-1200 rpm alueella ja alkaa välillä kuulostaa siltä kun kannattaisi vaihtaa jo pienemmälle.
Noin 3000km muistaakseni siinä meni että oppi tavoille

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #43 : 06.03.2017, 10:28:38 »
Uusilla öljyillä laatikko on kunnossa ollessaan parhaimmillaan heti eikä vasta tuhansien kilsojen päästä. Sopeutuskaan ei kestä tuhansia kilometrejä jos sen teetättää. Sopeutusta ei muutenkaan kannata teetättää ellei ole laatikkoremppaa tehty ja laatikko toimii. Se kun ei ole ihmelääke kuluneeseen laatikkoon. Itseasiassa sillä ei ole juurikaan tekemistä käyttöominaisuuksien vaan vaihtotapahtuman kanssa. Se ei ole niin hienoa oppimista kuin monesti luullaan
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 10:41:38 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pmneuvon

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #44 : 18.03.2017, 21:41:10 »
Itsellä oli -14 mallin D4 awd ja Haldexin pumppu meni jo 150 tkm kohdalla. Meni jatkettuna takuuna, kun on tyyppivika. Jännä, kun noita pumppuja on vaihdettu maailman sivu, mutta eivät saa kestämään.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron