No vähän tarkennusta mihin olen ollut yhteydessä. Eli kirjoittanut että volvon edustajaan, ehkä maahantuojaan. Mutta alunperin kun sain tietää haldex pumpun vaihdosta luultavasti ilmaiseksi autooni, jota ei sitten tapahtunutkaan, niin laitoin ihan volvon nettisivun kautta kysymyksen. Kysyin lisätietoja volvon takaisinkutsusta, koskien awd vikaa. Vastauksena tuli, että takaisinkutsua ei ole, ne löytyvät trafin sivuilta. Mutta vastaaja osasi kuitenkin ilman mun kirjoitusta puhua jo pumpusta (vikakoodia ei vielä oltu luettu). No sanamuoto oli tietysti väärä, olisi pitänyt kysyä tehdaskampanjasta tms. Vastaaja oli sattumoisin henkilö (nimeä en ala tässä mainitsemaan), joka pystyy tekemään päätöksen esim. juuri tuosta, että maksetaanko tuo minun vika. Esim. näki kuka tehnyt tässä mun tapauksessa päätöksen.
Kun selvisi, että vikaa ei kustannetakaan ja jäi sellainen fiilis, että tämä on selkeästi vika, joka on tiedossa ja joka on tehty ilmaiseksi otin puhelimitse yhteyttä ko. henkilöön. Kiisti minkäänlaiset kampanjat ym. eikä vastannut kun kysyin. Ainoa mitä myönsi oli se että kuulostaa minulle aika erikoiselta tilanteelta. Sama toistui tänään kun sähköpostilla pyysin kysymyksiini tarkennusta. Kysyin onko tällaista tehdaskampanjaa (nyt en puhunut takaisinkutsusta) tms. tai onko ollut. Esitin 7 kysymystä. Vastasi ainoastaan, että takaisinkutsua ei tästä ole eli toisti alkuperäisen viestin. Ja siirsi jälleenmyyjille vastuun. No he pyysivät tässä tapauksessa korjausta tehtaan piikkiin kuten ennenkin on tehty. Eli mekaanikko laittoi anomuksen, jonka uskoi menevän läpi. Itse asiassa 2 mekaanikkoa puhui tästä että tietyllä koodille menee tehtaan piikkiin. Eli mekaanikot toimivat oikein ja rehellisesti. Katsotaan miten homma loppuu.
Eli viat autossa 76tkm ajettu 2014 V60 D5 awd r-design: kulmavaihde vuotaa öljyä, haldex-pumppu rikki/tukossa, ja tärinä joka korjaantui kun awd lakkasi toimimasta. Ja tehdas on tähän mennessä tulossa vastaan 30% haldex pumpun vaihdosta.
Itse epäilen että nämä kaikki viat liittyvät toisiinsa.