Minä olen kiinnostunut ja ennemmin ostaisin 1.6 litraisen turbon kuin 2.4 litraisen vaparin.
Kulutus, vakuutukset ja verot on tuossa pienemmät. Ne katso alkaa kiinnostamaan silloin kun muuttaa asumaan omaan asuntoon ja rahaa pitää laittaa muuhunkin kuin pelkkään autoiluun 
Edelleen ei tuo taidan montaa uuden auton ostajaa kiinnostaa eikä valmistajaa koska auton laskennallinen käyttömäärä ei noin kauas ulotu.
Taas verrataan vapareja turboihin. Kyllä minä valitsisin ennemin 2.5 litrasen turbon, kuin 1.6 litrasen turbon. 2.5 litrasessa turbossa on sentään lastuamalla mahdollista saada voimaa irti, 1.6:ssa ne loppuu katuliikenteessä olevassa autossa jo ihan käytännön syistä siihen 200 hevosvoiman tienoolle vaikka kuinka viilataan.
Minä asun ihan itsenäisesti, rahaa palaa mm. kesämökin remontointiin ihan riittävästi ja mulla on kolme Volvoa joiden koneen kokoluokat ovat 2.0, 2.3 ja 3.0. Silti pystyy jopa matkustelemaan. Budjetinhallintakysymyksiä.

On meitä asiakaskuntaa, ketkä mieluusti valitsisivat tulevat ajoneuvonsa myös edelleen täältä ruotsinraudan puolelta, mutta luultavasti jos jossain mielenhäiriössä päädyn joskus tulevaisuudessa ostamaan täysin uuden auton, ei se suurella todennäköisyydellä tule olemaan nykykehityksellä Volvo. Käytetyistä S80 V8 on kyllä varsin mahdollinen seuraajakandidaatti S90:lle, noiden hinnat Saksassa ovat jo Saksassa ihan järkiluokassa.
Mitä tuohon ahdinkeskusteluun tulee, turboissa ei ole mitään vikaa, helvetin hieno keksintö. Yhdestä omastakin Volvosta sellainen löytyy, jopa pienimmän moottoritilavuuden omaavasta ja silti nopein kalustossa.

Mutta se jos tarjolla on vain alle 2l ekoturboja, joissa se voima rajoittuu siihen 150-200 hevosvoiman tuntumaan (kapealla vääntöalueella) jo ihan käytännön syistä käyttöautossa, ei innosta ainakaan allekirjoittanutta mitään S60-S80 luokan autoa hankkimaan sellaisella koneella. Eri asia jos sen auton paino olisi 1000kg ja kyseessä olisi 2-paikkainen sportti.
Sen ymmärrän todella hyvin, että nämä pienkoneiset premium-autot myy helvetin hyvin suurille massoille. Mutta se että miljoona kärpästä pitää paskasta, ei tarkoita sitä että kaikkien täytyisi pitää...

Näin rumasti sanottuna.