Eli lyhyesti. Vastapainon kiinni hitsaaminen tai mikään muukaan modaaminen ei jumita lukkoa, vaan kytkentämekanismi vaatii aina nopeuseron pyörien välille ennen kuin lukko kytkeytyy.
Periaatteessa varmaan näin, mutta käytännössä silti mieletäni toimii toisella tavalla....toki voin olla väärässäkin

!
Tuo keskipakoakseli pyörii ainoastaan silloin kun pyörät pyörivät eri nopeutta. Pyörien nopeuseron kasvaessa riittävän suureksi, akseli pyörii riittävän kovaa ja punnus nappaa salvasta lukon päälle. Tämä sallii sen ettei hitaissa vauhdeissa, esim. risteyksessä käännyttäessä, lukko tarraa päälle (pyörien nopeusero ei riittävä). Perä sallii pyörien pyöriä eri nopeutta tietyissä rajoissa. Nyt jos tuo toiminne eliminoidaan hitsaamalla salpa kiinni-asentoon, lukko ottaa kiinni pyörien pyöriessä vähänkään eri nopeutta (toki kytkeytyminen vaatii edelleen pyörien välisen hienoisen nopeuseron), mutta mielestäni lukko käyttäytyy kuten jatkuvasti päällä oleva lukko. Kytkeytyy aina kun pyörät pyörivät edes aavistuksen eri nopeutta.
Itse ajattelisin tuon toimivan vähän samalla tavalla kuin kemppilukko, vaikkakin pyörien yhtä nopeasti pyöriessä lukko ei ole päällä. Tosin ei kemppilukkokaan silloin mitään lukota pidon ollessa balanssissa molemmilla pyörillä. Hitsaamalla muokatun perän kestävyyden kannalta olennaista on tuo levypakan kesto ja pitääkö se, varsinkin jos lukkoa kytketään päälle ja pois jokaisessa jyrkässä mutkassa ja risteyksessä nopeudesta huolimatta...epäilen että jossain vaiheessa tuolta luovuttaa.