Päivitellääs tänne tuo päivitetty versio omastakin käyttiksestä.
Eli emäntä vittuillut pari vuotta kun ei entisellä 850-pakulla saanut vietyä tai haettua kakaroita tarhasta kun on vain kaksi paikkaa mihin persettä iskeä. Viime kesänä tuli sitten facebookissa vastaan myynti-ilmoitus 495tkm ajetusta V70Tdi:stä joka rekisteröity 2+3 paikkaiseksi pakuksi. Ongelmana vaan oli omistajan suorittaman jakopään vaihdon jälkeen pompannut jako. Ensin kun soittelin oli autoa jo joku menossa hakemaan, mutta seuraavalla viikolla tuli uusi puhelu että olenko kiinnostunut. Sovittiin että käyn sen seuraavana viikonloppuna hakemaan. Ei muuta kun Sisu vaihtolavavarustuksella alle ja kohti Jyväskylää. Perillä odotti omasta mielestä siistikuntoinen V70 takavedon Multi-X:t alla niin rahat kouraan, auto lavalle ja kohti kotoista Hämeenlinnaa.
Syksyn loppuun saakka se odotti motivaatiota kadun varressa ja lopulta työnneltiin se kerrostalon talliin missä ei enään päässyt kävelemään auton ympäri

Aikani touhuttua sai moottori diagnoosiksi jakohihnan kiristimen esijännittimen tapin irtoamisen jakopään peltikotelosta. Uusi kotelo paikalleen ja pumppua ajoittelemaan. Se vaihe kestikin puolisen vuotta kun ei vaan jaksanut kiinnostaa kun ei ollut varmuutta onko venttiilit solmussa vai selviääkö pelkällä ajoittelulla. Nyt alkoi kuitenkin entinen käyttiskin vetelmään viimeisiään niin pakko oli alkaa tekemään, niin viime viikonloppuna langon kanssa tunnin touhuamisen jälkeen auto kävi jo omin voimin ilman breikkarin apua. Eli selvisin säikähdyksellä eikä tarvinut alkaa suurempaan koneremonttiin.
Renkaisiin ilmaa ja kohtaloa uhmaten ajoin sen kimppatallille muutaman kilometrin päähän ja kävin jarruja läpi, herkistelin männät ja liu'ut, säädin käsijarrun ja vaihdoin taakse palat. Apulaitehihnaksi kävi vasta kolmas yritys, koska oli 40mm pidempi kuin esimerkiksi Motonetin luettelo tarjoaa. Keskiviikkona sitten 5.4 leimalle kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ja yllätykseksi ainoa merkintä etuvilkun puuttuvasta "lasista". Eli hyväksytysti katsastettu

reilu 600km on sillä tullut nyt ajeltua, kulutus valitettavasti vielä 7.7l/100km koska punppua ajoitellessa kehitti vikakoodeja jotka aiheuttaa ainakin ahtopaineen säätimen jatkuvan nakutuksen. VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

Tehtävänä vielä ainakin:
Ovipahvien entraus
Maskin vaihto
Vikakoodien luku ja nollaus
Syylärin vaihto(edellisestä repsikan puolen kiinnike rikki)
Etuvilkku(tulossa)
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus

Kesärenkaiden pyöräytys vanteille, nyt alla on XC:n kesäset.
Laatikon öljyjen vaihto samalla kun syyläri vaihtuu.
Ehkä uutta soitinta orkkiksen tilalle.
Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä
