Jos syö akkua edelleen vaihdon jälkeen, mittailen Bowers&Wilkinsin loiskuorman. Muissakin autoissa mitä omalla kohdalla ollut käynyt niin että lisävahvistimet ottavat seisonnassa piilokuormaa.
Normisti terve CAN- väylämoduli on tavannut ottaa n. 10mA / kpl ennen syvähorrosta.Volvossa niitä lienee n. 20kpl tai enemmänkin? Omassa lienee kaikki optiot mitä saanut.
Ja aikaisempien 90..95Ah AGM akkujen perusteella sanoisin että C-Tec talviasennossa pitäisi pystyä lataamaan akun täyteen yön aikana. Varsinkin jos auto ajosta laturiin. Eli akku lienee ainakin rikki - mutta onko muutakin...
Toivottavasti uusi akku poistaa ongelmat. Laittaisin ongelmat enempi rikkinäisen akun kuin valvonta-anturin piikkiin.
Auto lähtee kyllä käyntiin, jos akussa on edes pikkuisen virtaa. Ja epäilemättä 9h latauksen jälkeen siellä jonkin verran virtaa on, ei kuitenkaan lähellekään täynnä vielä. Kovassa pakkasessa akku latautuu turkasen hitaasti, ehkä 1A menee virtaa sisään. Ja jos akku rikki, niin ei mene sitäkään.