RallyBaron  Samppasport

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 101004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #225 : 18.12.2011, 22:56:18 »
ota ne liuskat talteen ja vie romikselle. saat vähä joulurahaa  :pomo:

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #226 : 19.12.2011, 16:43:22 »
Diagnoosi oli oikea. Siellä se kennosto tanssi ripaskaa ja oli poikittain tukkimassa menoa. Rautakanki meni läpi ja nyt se ongelma poistui. Mutta luulen että se oli vain yksi vika muiden joukossa. Tyhjäkäynti on taas aika raskasta eikä täydellisen tasaista. Hetken niin huonoa että sammui. Olisikohan lambda voinu ottaa ihteensä tukkeutuneesta putkesta? Vai onko liian läpivirtaava katti ettei saa oikeeta arvoa mitattua? Käy ehkä hitusen paremmin kun ottaa lambdan johdon irti. Olisikohan kellään jkl alueella lh2.4 ohjauksella varustettua volvoa josta saisi pientä korvausta vastaan kokeilla ilmamassamittaria, lambdaa, ohjausyksikköä yms? Alkaa meinaan ideat loppumaan :S

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #227 : 19.12.2011, 16:49:16 »
Nyt kun kateista puhe, niin mitenhän ruukaako nuo tukkevua pikkuhiljaa karstasta yms? Vai onko se katin tukeutuminen sitten juurikin vain sitä että sisuta lähtee matkalle ja tukkii putken?
21v katti autossa, vedot tuntus olevan tallessa mutta onko tuo minkälaisessa kunnossa kun vertaa uuteen?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #228 : 19.12.2011, 20:06:11 »
Lisää hauskaa. Kun laittaa käyntiin, käy huonosti ja sitten kun lähtee liikkeelle, auto sanoo vaan möö eikä meinaa kiihtyä. Kun kaasun pitää samassa asennossa, paukkuu muutaman kerran imusarjassa ja sitten jonkun paukahduksen yhteydessä alkaakin kulkemaan eikä koko loppumatkan aikana ole mitään ongelmaa. Pitää varmaan alkaa selvittelemään sytkäosien hapettumia ::)

kepa09

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #229 : 19.12.2011, 21:51:59 »
Mitäs tuossa on heppoja? kiitettävästi luulisin, ite ei enää muista.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #230 : 19.12.2011, 22:18:18 »
110 laiskaa konia. Kaikki teho on suunniteltu alakierroksille mutta pieni moottori ei jaksa imeä riittävästi isoista kanavista. Lopputulos on ettei alhaalta jaksa ja ylhäällä tukehtuu. ::)
« Viimeksi muokattu: 19.12.2011, 22:52:44 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #231 : 21.12.2011, 16:17:55 »
Putsasin tänään toisen lambdan. Bräkleenillä ensin putsasin ja sitten 15 minuutiksi kuumaan ultraäänipesuriin. En tiedä putsaantuiko vai hajosiko kun en ole vielä vaihtanu mutta kerron kyllä sitten että onko toimiva putsauskeino :). Ainakin tuli 50% lisää pinta-alaa aukkoihin mistä saa pakokaasua anturiin ;)

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3436
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #232 : 21.12.2011, 16:24:07 »
Putsasin tänään toisen lambdan. Bräkleenillä ensin putsasin ja sitten 15 minuutiksi kuumaan ultraäänipesuriin. En tiedä putsaantuiko vai hajosiko kun en ole vielä vaihtanu mutta kerron kyllä sitten että onko toimiva putsauskeino :). Ainakin tuli 50% lisää pinta-alaa aukkoihin mistä saa pakokaasua anturiin ;)
Mutuna sanoisin että kohtalaisen suurella todennäköisyydellä se on vainaa.

edit: asioitahan pitäisi kait perustella etenkin mutu tm. kohdalla. Lambda kun ei tahdo kestää rikasta seosta/palamatonta bensaakaan kovin häävisti niin kuvittelisin ainakin että tuo cleaneri ei sille hyvääkään tee.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 16:30:39 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #233 : 21.12.2011, 16:32:00 »
Kiitos mutuilusta, perusteet kelpais vielä ::). En tiedä mitä lambdan sisällä on joten en pysty itse mutuilemaan yhtään mitään vielä. Porukka on putsannut kaasarin puhdistusaineella ja toholla lambdoja onnistuneesti.

Edit: Jaa, niitä tulikin.
Rikas seos tarkoittaa sitä että se nokeentuu ja käy huomattavasti kuumempana kun bensaa saattaa "palaa" jopa sen sisällä.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3436
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #234 : 21.12.2011, 17:01:07 »
Kiitos mutuilusta, perusteet kelpais vielä ::). En tiedä mitä lambdan sisällä on joten en pysty itse mutuilemaan yhtään mitään vielä. Porukka on putsannut kaasarin puhdistusaineella ja toholla lambdoja onnistuneesti.

Edit: Jaa, niitä tulikin.
Rikas seos tarkoittaa sitä että se nokeentuu ja käy huomattavasti kuumempana kun bensaa saattaa "palaa" jopa sen sisällä.

itse epäilen myös sitä että lambdan sisällä olevat ainekset eivät pidä polttoaineestaa/liuttomista ja saattaa aiheuttaa vääristymää vaikka toimisikin mekaanisesti. Lambdojahan on kemiallisia, metallisia sekä ilmeisesti kehitteillä/kehitetty optinen. En tiedä itseasiassa millainen tällaisen vanhan auton kapeakaista on rakenteeltaan mutta jos kuvitellaan sen olevan kemialliseen reaktioon perustuva niin voisi äkkiä kuvitella palamattoman bensan / cleanerin tekevän jotain hallaa itse anturille ?



Linkki happisensorien maailmaan en itseasiassa jaksanut ruveta sen enempää selaamaan löytyisikö sieltä jotain vahvistusta muistikuvalle siitä että O2-sensori ei olisi kovin mielissään liuottimista.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #235 : 21.12.2011, 17:08:44 »
NTK:n lambdan kun ostat ( NGK:n tytäryhtiö tjsp)
niin ohjeissa kielletään lambdan kemiallinen ja mekaaninen puhdistus.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #236 : 21.12.2011, 18:17:40 »
Onkos ruiskun lämpöanturi ja liitin kunnossa? Onkos siinä vielä B230F:n boksi, voisiko se aiheuttaa tuon vian? Johtosarjavika?
Ex-lankun kanssa tulin siihen tulokseen, että olisi ollut parempi purkaa kaikki alkuperäiset sähköt pois ja rakentaa uudestaan (melkein kokonaan ne tulikin uusittua), p*skoiksi haukutuissa pösöissäkin on paremmin tehdyt ja luotettavammat sähköt kuin lankussa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #237 : 21.12.2011, 18:24:37 »
Lämpöanturin olettaisin olevan kunnossa. Antaa järkeviä arvoja kun sitä mittailin, ja molemmista nastoista samat lukemat.
Ei ole vaan B200F boksi vaihtui tuosta projektin alussa mainitusta varaosa lankusta.

Samaa mieltä sähköistä. Olen muutamaakin apikoliitintä joutunut korjailemaan ja crc:tä ruiskutellu ahkerasti kaikkialle. Ja tuo sulakerasian sijoitus on kaikkea muuta kuin hyvä :idiot2:.
esim. akun ja bensapumpun releen välillä häviää 0,7V ::).

Nyt jos menen autoon, se lähtee käyntiin ja toimii muutaman sekunnin hyvin. Sitten alkaa tukehtumaan eikä meinaa kulkea mihinkään. Vapaalla kun antaa kierroksia, kuulostaa käyvän todella rikkaalla. Lambdan johdon jos ottaa pois, häviää tämä ongelma. Eli aika varmasti siellä suunnalla vikaa.

Alan kohta harkitsemaan 119€ uutta bosch lambdaa (tarvikkeisiin en koske) ::)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #238 : 21.12.2011, 19:23:34 »
Hei, sehän toimii :D. P>
Vaihdoin lambaadan ja kävin koeajolla. Ei minkäänlaista tukehtumista tuolla reissulla ja muutenkin oli tehoa hyvin. Mittasin taas kotipihassa niin 0,2-0,9v väliä pomppi eli mittaustakin tapahtuu :). Moottori kävi tyhjäkäyntiä ilman normaalia heilumista ja pakokaasua ei tule kuin henkäys. Eli brakecleaner + ultraääni toimii ;)

(Koputetaan puuta että toimii vielä huomennakin :uglystupid2:)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #239 : 21.12.2011, 20:49:10 »
Vaihda suoraan se lambda uuteen niin on se paras ratkaisu :)

(940:n bosch lambda, valmiiksi oikeilla uudemmilla liittimillä 80e kotiin tuotuna)

 

Proturbo  Autodiagnoosi