Katkoin jouset ja samalla löytyi syy oikean etunurkan kolahteluihin. Joskus iskareita vaihtaessa on jätetty pois iskarinsuojakumissa oleva ja sitä paikallaan pitävä paksu prikka. Ilman sitä mutteri pohjaa iskarin kierteettömään osaan ja yläpäähän jää pari milliä väljää. Ainakin takaiskarit, panhardin ja etutukivarsien takahelat menevät vaihtoon. Etutukivarsien takahelat ja taka-akselin isot helat on tullut joskus ostettua ns. kaiken varalle joten ei tarvinne ostaa kuin panhardille näin alkuunsa. Pokkasin akulle pellistä telineen konttiin, koska ei äkkiseltään tutultakaan löytynyt 740 dieselin akkutelinettä jolla ois saanut 100A akun suoraan kiinni.
Käyttelin konetta ja haeskelin vähän parempaa kaasunvastaavuutta, kunnes kuului kopsaus ja sammutin heti. Pyörittelin koneen läpi ja pyöri vapaan tuntuisesti, eikä jaossakaan ollut vikaa. Uudestaan käyntiin ja tasainen naputus kuuluu. Nappasin kannen pois sarjoineen turbon kanssa, pikkasen oli painava itekseen

, mutta tulihan se sieltä ilman vaurioita mihinkään. Ykkösen männän päältä löytyi ylimääräinen palanen. Ensin ajattelin että rautapala kulkeutunut jostain ja tehnyt naarmun pyttyyn, mutta eihän se ollut sitä onneksi vaan jotain pehmeämpää. Pytyssä, männässä tai kannessa ei ole minkäänlaisia vaurioita. Männässä ja kannessa on jälki siitä että siellä on jotain ollut välissä, ei muuta. Saattaa olla kulkeutunut välijäähyn sisältä, vaikka sitä koputtelin ja ravistelin ennen asennusta.
Turbon irrotin pakosarjasta ja hitsasin sarjasta pari näkyviin tullutta vuotokohtaa umpeen nyt kun oli helpompi pyöritellä ne näkyviin. Kannen laitoin takaisin sarjoineen. Turbolle tuli öljynpaluuseen ja pakosarjan väliin tiivisteet, aiemmin tuli kasattua tiivistemassoilla koska tiivisteitä ei vielä ollut. Hitsien myötä loppuivat vuotoäänet siltä suunnalta, hukkaportin v-bandiinkin laitoin pakoputkitahnaa väliin jo ennen kannen aukaisua. Välijäähyn jälkeisen ahtoputken päähän laitoin ilmamassamittarista verkon estämään mahdollisten lisäkappaleiden päätymisen koneeseen asti. Nokka-akselin stefan vaihdoin uuden, olin onnistunut tekemään vekin siihen alkujaan kasatessa(kerta se ensimmäinenkin

). Saihan tuossakin episodissa kulutettua kolmisen tuntia aikaa.
Tuolta löytyy jälleen pari kuvaa aiheesta.
Työpaikan pihamaalla ajelin vähän ja kyllähän se tuntuisi liikahtavan jotensakin, ois vaan päästävä paremmin ajamaan ja säätämään. Vaikka hukkaportilla ei ole poistoputkea vielä ollenkaan, ei se tunnu kovin pahaa ääntä pitävän. Kierroksiahan se ei ota oikein mitenkäänpäin vakiolla littuvauhtipyörällä, onneksi siihen tulee noin 4kg kevyempi versio tilalle.
Keulasta otin pari kuvaa ja ne ovatten
täällä.