Nokka-akselinvaihdon aloitin eilen, aamulla hain puuttuvat säätöpalat ja iltasella laittelin kuntoon. Nokka oli aikaisemmin sinisen 242:n vaparikoneessa. Arvot on seuraavanlaiset, nosto 10,67mm, 250° millistä milliin ja 107° nokkakulma, auki YKK:ssa 3mm. Ajoitukselle en tehnyt vielä mitään. Venttiilivarrenjatkeet tulivat 2-milliset, 1,2-1,4mm ois ollu aika hyvä, nyt joutui laittamaan hyvin ohuet säätöpalat ja vähän operoimaan ettei nokka ota kiinni paininkupin reunaan. Koetettava vissiin hommata jostain em. paksuiset palikat. Vaihdon jälkeen kävi huonosti ja ensimmäisenä oli mielessä tulpanjohdot. Niinhän se oli että kahdessa oli ääretön vastus, yhdessä satunnaisesti 10k-ääretön ja yhdessä 4kohm. Kaivelin työpaikan romulaarista jonkinlaisilla arvoilla olevat johdot. Uusia kaipais, eikä lämpösuojaus pakopesältä ja -sarjalta ois pahitteeksi.
Eihän tuo mahdottoman aikaisin herää nyt, mutta nokka on varmaan jonkun verran myöhäisellä. Kulkua tuli "täys"paineelle perstuntumalla reilusti lisää ja vetää hyvin yläkierroksilla toisin kuin VX:llä. Siitäkin huolimatta että seos on kympin pintaan

Osansa teki ennakon lisäys koko ahtoalueelle 3 asteella, lisääkin vois varmaan laittaa. Kunhan tässä nyt aikansa säätelee taas.
Keulille tuli lisää
valovoimaa 
Boschien kaveriksi ruuvasin Cibien Bi-Oscarit joissa siis sumari ja pitkä. Boscheihin lykkäsin testimielessä xenonit sisään, lähivalolla hajavalo on turhan reilu mutta pitkillä näyttää hyvin. Tällä kombinaatiolla otin auton ajovalot pois käytöstä toistaiseksi koska en tehnyt kytkentää vielä loppuun asti.
Turbo tarttee vissiin aukaista ja tarkastaa öljyrenkaan tilanne, tuprauttelee/käryää hieman.