No itse asiassa joihinkin paikkoihin joo.
Polttomoottori on aika hiton hyvä optimoida kun sitä voidaan ajaa tasaisella kierrosnopeudella eikä kuormituskaan juuri vaihtele. Paljon taloudellisempaahan tuo on noin kun pistää se dieseliä polttava valurautakasa sinne pellin alle. 
Jep, uudemmay diesel veturit on diesel-sähkö malleja, ja tuolla ikuisen Trumppiuden ja pomppivien punaniskojan maassa tuota isoa diisseliäkin vaihdetaan kahteen pienempään. Ilman woimantarvetta veturi pärjää toisellakin ja taas woimantarpeen tullessa voi toinenkin moottori tulla peliin.
Tämän takia minua suorastaan naurattaa, miksei autotehtaat tee sitä sarjahybridiä.
Kulutus, päästöt ja moottori mekaanisesti saataisiin optimoitua mielettömän paljon paremmin, kuin minkään vaihteiston kanssa. Samalla akkujen ei tarvitsisi olla täyssähköauton mittakaavaa, vaan joku plugin-täyssähkö välimaasto riittäisi. Täten auton valmistus ja hankintakustannukset painuisivat alemmas, ympäristökuorma olisi pienempi jne.
Maksimihyötysuhteelle jo suunnitelulähtökohtaisesti optimoitu diesel, joka käy biodieselillä. Hmm...
...ei ne wärtsilänkään ennätysmoottorit turhaan pyöri yhdellä kierrosalueella, joka on erittäin kapea.