Koska palstalla on politiikkaa koskeva hyvä linjaus, tyydyn suosittelemaan vilkaisua esimerkiksi sivustolle https://h2.live/
Moni asia on ratkaistavissa, jopa melko yksinkertaisesti, kunhan järki ohittaa aatteet.
Foorumilla linjauksen mukaisesti on täysin sallittua keskustella politiikasta silloin kun se liittyy foorumin aihealueeseen. Eli autoihin ja liikenteeseen. Mistä tässä asiassa mitä suurimmassa määrin on kyse.

Tosin oma kantani tässä ei ole mitenkään poliittinen vaan ihan vaan käytännöllinen: pääosin taloudellinen ja tekninen, perustuen siihen mitä aiheesta olen lukenut.
Saksassa on toki vetytankkauspisteitä, johtuen pitkälle siitä että siellä 2016 lähdettiin tätä tukemaan merkittävästi. Mutta sitten samalla saksalaisilta isoilta autovalmistajilta kuulemme mm. tällaisia uutisia:
https://electrek.co/2020/04/22/daimler-ends-hydrogen-car-development-because-its-too-costly/[Hydrogen fuel-cell cars] are at least twice as expensive to build as an equivalent battery-powered car in the manufacturing. As a result, sales prices are not reflective of the cost.
Ja sitten jos mietitään sitä vedyn tuotantoa, mikäli tavoitteena on päästä eroon fossiilisista niin elektrolyysillä sitä vetyä pitäisi tuottaa. Henkilöautomittaluokassa ei vaan ole mitään järkeä sähköllä ensin erottaa sitä vetyä ja sitten tankata sitä autoihin joissa polttokennossa sitten muutetaan taas sähköksi. Paljon tehokkaampaa on pistää se sähkö suoraan akkuun.
Raskas liikenne, lentoliikenne, laivat, teollisuus...tuolla on paljonkin käyttömahdollisuuksia vedylle. Keski-euroopassa myös vaikkapa pientaloissa kun kaasuputket tulee valmiina ja niitä voitaisiin hyödyntää vedyn jakelussa.
Sitten nämä power to fuel (sähköpolttoaine) -jutut ovat oma lukunsa. En tunne asiaa kovin hyvin, mutta niissä voisi jotain ollakin.